X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שי פנסו. מבעלי השליטה ביונט קרדיט [צילום: מן הטלוויזיה]
רואי החשבון של יונט קרדיט התפטרו; יונט: בורחים מאחריות
משרד רואי החשבון EY הודיע כי הוא מושך את כל מכתבי ההסכמה שהעניק לדוחות יונט קרדיט משנת 2020 ועד לסוף הרבעון הראשון של 2022 הנהלת יונט קרדיט מאשימה את המשרד, המלווה אותה מאז הקמת החברה: ניסיון לטשטש ראיות ולכסות על טעויות ברורות ומחדלים שבוצעו על-ידו, כשומר הסף של החברה

משרד רואי החשבון EY, שהיה רואה החשבון המבקר של חברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט מיום הקמתה, הודיע לחברה על התפטרותו לאלתר מתפקידו. זאת, בטענה כי למרות בקשות חוזרות ונשנות לא קיבל את ההתייחסות של יונט קרדיט לגבי התיקונים המהותיים הנדרשים בדוחות הכספיים של החברה הנוגעים לתקופות דיווח קודמות.
במכתב שנשלח ליונט קרדיט בסוף השבוע שעבר נכתב כי משרד EY מושך לאלתר את חוות דעתו, את דוחות הסקירה ואת מכתב ההסכמה שנתן ביחס לדוח רואה החשבון המבקרר לרבעון הראשון של 2022, לדוחות הרבעוניים והתקופתיים של 2021 ולדוחות השנתיים של השנים 2020 ו-2021. כמו-כן הוא מושך את מכתב ההסכמה מ-16 בינואר 2022 שנכלל במסגרת תשקיף המדף של החברה שפורסם יום לאחר מכן.
"הרינו להודיעכם כי בהתאם - לא ניתן להסתמך על חוות הדעת של EY", נכתב על-ידי משרד רואי החשבון. עוד נכתב במכתב כי ככל שיעלו ממצאים נוספים הנוגעים לתקופות דיווח מוקדמות יותר - יבחן משרד EY את הצורך במשיכת חוות הדעת או דוח הסקירה שלו לתקופות הללו.
מחברת יונט קרדיט, שעוברת בחודשים האחרונים טלטלה משמעותית לאחר שהתגלו בה אי-סדרים משמעותיים, נמסר בתגובה להודעת משרד EY כי מדובר בניסיון לבריחה מאחריות של חברת EY.
"את ההודעה האמורה, מסר משרד EY ישראל על-רקע בדיקה מתמשכת שמנהלת יונט קרדיט בנוגע לנסיבות שהביאו לגילויים האחרונים בקשר לחברה - וכחלק מכך, האחריות והחבות של שומרי הסף ובהם משרד EY ישראל (קוסט פורר את גבאי). החברה רואה בבקשת המשיכה החריגה של משרד EY בריחה מאחריות, תוך ניסיון, שנועד לכישלון, לטשטש ראיות ולכסות על טעויות ברורות ומחדלים שבוצעו על-ידו, כשומר הסף של החברה", טענו ביונט קרדיט בדיווח שמסרו לבורסה.
עוד ציינו בהנהלת יונט קרדיט כי החברה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות בנקיטת הליכים משפטיים, על-מנת להיפרע מכל הנזקים שנגרמו לה על-ידי רואי החשבון המבקרים של החברה, משרד EY. "כמו-כן, החברה ממליצה למשרד רואי החשבון EY ישראל לנער את האבק מביטוח האחריות המקצועית שלהם", לשון ההודעה.

תאריך:  17/07/2022   |   עודכן:  17/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רואי החשבון של יונט קרדיט התפטרו; יונט: בורחים מאחריות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד רואי החשבון המבקרים.
שון  |  17/07/22 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קצין התנועה המחוזי הסביר בהנחיה כי האיסור נובע מכך שמשרד התחבורה ביטל את האישור שניתן עד כה לרכבי המשטרה לנסוע בנת"צים    משרד התחבורה: נסיעה בנת"צים מותרת בחרום
איציק וולף
רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בידי גנב רכב פלשתיני בצומת רעננה    הותיר אחריו אישה ושני ילדים    טרם נמסר מועד הלוויתו    השר לביטחון פנים: משולם חצץ בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחי ישראל
איציק וולף
חברת פארמוקן המייצרת קנביס רפואי דיווחה כי איתרה פטריה מסוג סולאני פוסריום בשתי אצוות של חומר גלם המשמש אותה לייצור ייחורים של צמח הקנביס    "להערכת החברה עשויה להיות לפגיעה השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה"
יצחק דנון
חברת דרך חדשה בתנועה, העוסקת בבטיחות בדרכים, טוענת שהמעקים מדגם Protec 120 עלולים לפגוע בנוסעים במקרה של התנגשות בהם
איציק וולף
גלולות 'zero fat' הנמכרות באופן לא חוקי למטרת ירידה במשקל נמצאו מכילות את הסם אקסטזי ואת החומר הפעיל סיבוטראמין שנאסר לשימוש בשל תופעות לוואי הקשורות לפעילולת הלב ולתופעות פסיכוטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il