X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טורבינות רוח באזור אלוני הבשן [צילום: פלאש 90]
הרוח משנה את כיוונה
זנדברג: "להימנע מקידום טורבינות רוח חדשות"
הסבירה את השינוי בעמדה: לאור קצב קידום הקמתן של הטורבינות המאושרות, הרגישות האקולוגית הרבה בכל האזורים בהן אושרו תוכניות ומחסור בידע לגבי היעילות של משטרי ההפעלה למניעת פגיעה בבעלי כנף, יש לנקוט ולהימנע מקידום תוכניות חדשות ובמשך 5 השנים הקרובות

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, פנתה (יום ב', 17.7.22) במכתב לשרת האנרגיה, קארין אלהרר ולשרת הפנים, איילת שקד, ובו צירפה את עמדת המשרד להגנת הסביבה בעניין המשך קידום אנרגיית רוח בישראל. לדברי השרה, יש להימנע מקידום תוכניות חדשות של טורבינות רוח בשלב זה ולמשך 5 שנים הקרובות - וזאת לאור קצב קידום הקמת הטורבינות המאושרות, הרגישות האקולוגית הרבה באזורים שבהם אושרו תוכניות ומחסור בידע לגבי היעילות של משטרי ההפעלה למניעת פגיעה בבעלי כנף.
"קידום אנרגיה נקייה ומתחדשת מצוי גבוה מאוד בסדרי העדיפות של המשרד להגנת הסביבה, אך בצידו גם השמירה על השטחים הפתוחים והטבע בישראל, שלא פחות חשובים על-מנת להתמודד עם משבר האקלים ולהיערך אליו", ציינה השרה. "הרי, על-מנת לצמצם את אחוז גזי החממה באטמוספרה ולמנוע את המשך ההתחממות, מלבד צמצום הפליטות המעשית, יש לוודא שאנחנו לא פוגעים בגורם שסופח את הפליטות, שהוא הטבע. מסיבה זו, ועוד, המשבר האקלימי והמשבר האקולוגי מחוברים יחדיו, ולא ניתן להפריד ביניהם. פתרון שנועד לפתור בעיה אחת על-ידי יצירת בעיות אחרות, אינו פתרון אמיתי. בוודאי כך, כשפוטנציאל אנרגיית הרוח בישראל זניח יחסית, לעומת פוטנציאל הפגיעה בטבע, שהוא גבוה".
פגיעה בבעלי כנף החורגים מערכי הסף
בישראל פועלות כיון מספר חוות טורבינות רוח: חווה ברמת סירין ובה 14 טורבינות בגובה כ-75 מטר, וחווה במעלה גלבוע ובה 17 טורבינות בגובה כ-65 מטר. חווה נוספת היא חוות עמק הבכא, שבה כ-35 טורבינות בגובה של כ 136 מטר והיא פעילה מינואר 2022. בנוסף מתוכננים לקום עוד כ-15 מתחמי טורבינות רוח בינוניות וגדולות הכוללות כ-200 טורבינות, העתידות לספק כ 600 MW על שטח של כ-1,150 דונם. הטורבינות המתוכננות היום, רוח בראשית ועמק הרוחות מגיעות לגובה של עד כ-180 עד 200 מטר. על-פי היעד הממשלתי שנקבע ל-730 מגה-וואט, כבר היום, התוכניות הקיימות והמקודמות מהוות מעל 80% מפוטנציאל אנרגיית הרוח בישראל.
מאז החלה פעילותן של החוות בשנת 2016, הצטברו נתונים המלמדים על פגיעה בבעלי כנף רבים אשר חורגים מערכי הסף שנקבעו בתמ"א 41 (תיקון 9 של תמ"א 1) כתוצאה מפעילות הטורבינות, ביניהם מינים הנמצאים בסכנת הכחדה חמורה בישראל וברמה העולמית.
עצירה ל-5 שנים: פרק הזמן שדרוש לאיסוף מידע מספק
במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי עצירת קידום תוכניות הקמת טורבינות רוח למשך 5 שנים הינו "פרק הזמן שהמשרד מעריך שניתן במסגרתו לאסוף מידע מספק על ההשפעות האקולוגיות של חוות טורבינות".
במשרד מבהירים כי בפרק הזמן הזה יש צורך לבצע ניטורים בכל החוות המוקמות, תוך בחינה מעמיקה של ההשפעות של טורבינות רוח ולבסס את הידע שיצטבר על היעילות של משטרי הפעלה במניעת הפגיעה בבעלי כנף ובכלל זה בחינת ההשפעות המצטברות במרחב על מצבן של אוכלוסיות בעלי כנף והמערכות האקולוגיות. כל זאת, טרם ההחלטה על קידומן של תוכניות חדשות.
"מדינת ישראל צריכה להשקיע את עיקר משאביה ומחקריה בניצול יעיל של אנרגית השמש ואגירתה קרוב לנקודות הצריכה", ציינה גלית כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, בעמדה המקצועית שצורפה למכתב השרה. "פיתוח אנרגיית הרוח בישראל צריך להישאר מוגבל בהיקפו, ולהיעשות בזהירות רבה. המשרד קורא לעצור את קידום התוכניות החדשות לטורבינות רוח ולנטר את ההשלכות האקולוגיות והשפעות הרעש של החוות שכבר הוקמו, וכך באמצעות הרחבת בסיס הידע, ניתן יהיה לקבוע האם וכיצד להמשיך לקדם תוכניות לטורבינות רוח בישראל".

תאריך:  18/07/2022   |   עודכן:  18/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זנדברג: "להימנע מקידום טורבינות רוח חדשות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ירידה של 2.2% במספר דורשי העבודה בבני הביניים (35-54) בהשוואה לחודש מאי, בעוד שיעור הצעירים מוסיף להיות גבוה בהשוואה לזה שנרשם קודם למשבר    בין אפריל ליוני נרשמה עלייה במשלחי יד דורשי הכשרה - הנדסאים וטכנאים
עידן יוסף
עיריית הוד השרון תשלם לעיריית ת"א 723 אלף שקל עד סוף שנת 2023    התשלום יהיה עבור קו אחד לתל אביב, שיפעל פעם בשעה אך לא לפנות בוקר ובבוקר יום שבת, ורק לעיר ת"א    ראש העירייה התנגד בעבר להצטרפות מסיבות תקציביות
מירב ארד
הפריימריז לראשות העבודה יימשכו עד השעה 19:00, במנגנון הצבעה שמשלב בין הצבעה אינטרנטית באמצעות מסרון והצבעה בקלפיות    על-פי הערכות מרב מיכאלי, צפויה להיבחר לראשות המפלגה בשנית
איציק וולף
ח"כ כ"ץ טוען כי סילק את מי שניסתה לענוד לצווארו תליון הנושא את דיוקנו של בנימין נתניהו    "אני לעולם לא עונד שרשראות. לא הייתי מתייחס לקוריוז אלמלא הציוצים בתקשורת"
איציק וולף
מדד המחירים לצרכן בניו-זילנד עלה ב-7.3% בחודש יוני לעומת יוני 2021    בבורסות באסיה נפתח שבוע המסחר בעליות שערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il