X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, הד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס [צילום: יוהאנה גרון/פול רויטרס באמצעות AP]
מצב חרום בריאותי עולמי בעקבות אבעבועות הקוף
בארגון הבריאות העולמי מוטרדים מקצב ההדבקה הגובר במחלה מנהל הארגון מסייג: "עם הכלים שיש ברשותנו, אפשר להשתלט על ההתפרצות הזו ולעצור את ההדבקות" עוד התריע: "הסיכון העולמי הוא מתון, למעט באירופה - שם המצב חמור יותר" משרד הבריאות: נוקטים את כל הצעדים

ארגון הבריאות העולמי הכריז (שבת, 23.7.22) על אבעבועות הקוף כמצב חרום בריאותי עולמי. ראש הארגון מסר כי הסיכון למחלה מתון ברוב אזורי העולם, למעט באירופה שבה הסיכון גבוה.
זוהי ההתראה הגבוהה ביותר שארגון הבריאות העולמי מסר עד כה. ההחלטה בנושא הנגיף התקבלה בסוף הישיבה השנייה של ועדת החירום של הארגון. עד עתה, יותר מ-16,000 מקרים דווחו ב-75 מדינות, דיווח מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, הד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס.
הד"ר גברייסוס אמר כי היה עליו לפעול כשובר שוויון כדי לפתור את המחלוקת בשאלה האם להכריז על ההתפרצות כמצב חירום בריאותי עולמי, כאשר 9 חברים בוועדת המומחים התנגדו ו-6 תמכו בהחלטה. עם זאת, הוא מסר שההתפרצות התפשטה ברחבי העולם במהירות ולכן החליט שהנושא אכן מעורר דאגה בינלאומית. לדבריו, "כרגע זו התפרצות הממוקדת בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, במיוחד אלה עם מספר פרטנרים מיניים".
מייק ריאן, מנהל מצבי החירום בארגון, אמר כי החיסון למחלה אינו מעניק הגנה מיידית מפניה. אבעבועות הקוף היא מחלה נגיפית שמתבטאת לרוב בחום, בפריחה שלפוחיתית ובהגדלה של בלוטות לימפה.
בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כפנדמיה, עדכן משרד הבריאות כי הוא נערך מזה שבועות לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בארץ ונקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בנדבקים. המשרד ממשיך לעקוב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.
עד כה, אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל. כ-5000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5,000 מנות חיסון נוספות.
מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסייה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור מגורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות.
במהלך השבוע שוחח שר הבריאות ניצן הורוביץ עם מנכ״ל המפעל המייצר את החיסונים ולאחר מכן עם ארבעת מנכ"לי הקופות, על-מנת לוודא היערכות לדיגום, אבחון ומתן החיסונים במסגרת הקופות מהשבוע הבא. בנוסף, הערכות מצב של ראשי משרד הבריאות עם קופות החולים נערכות מספר פעמים בשבוע.

תאריך:  23/07/2022   |   עודכן:  23/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצב חרום בריאותי עולמי בעקבות אבעבועות הקוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הורוביץ חייב בחיסון מיד
חזקי שנאן  |  23/07/22 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותם במקום    המשטרה חוקרת כי מדובר ברצח והתאבדות, כשלפי החשד האב דקר את בתו ושם קץ לחייו
מירב ארד
יותר מ-100 מיליון אמריקנים נמצאים מיום חמישי תחת התרעות החום וטמפרטורות שמגיעות ליותר מ-40 מעלות צלסיוס    במדינות טקסס ואוקלהומה הגיעו מידות החום לשיא לחודש יולי - 46 מעלות    שיאי חום נשברו השבוע גם בבריטניה ובצרפת
מירב ארד
הבקשה נחדתה בשל החשש בנושא הפיקוח על הבטיחות    החברה תוכל להגיש מחדש בקשה כאשר לרגולטור האמריקני יהיה מידע נוסף על הסדר הפיקוח על הביטוח בין EASA לרשות התעופה האזרחית של הונגריה
מירב ארד
באנון הורשע עקב סירובו לספק עדות או מסמכים לוועדה החוקרת את אירועי המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר שנה שעברה    גזר דינו צפוי להינתן ב-21 באוקטובר
עידן יוסף
חיבור המסילה המזרחית העתידית למסילות החוף צפוי להימשך לאורך שבוע    בין תחנות בנימינה לנתניה יופעלו הסעיות    משרד התחבורה מתגבר קווי אוטובוסים אחדים    צה"ל ארגן הסדרי נסיעה לחיילים בתקופת הסגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il