X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
המטבע הנושא את דמותה של לונה, אלת הירח. מתחתיה מופיע סימן מזל סרטן [צילום: דפנה גזית, רשות העתיקות]
מטבע נדיר, הנושא את דיוקנה של אלת הירח, נחשף בחוף הכרמל
זו הפעם הראשונה שמתגלה מטבע כזה בחוף הישראלי המטבע, בן כ-1850 שנה, מתאר את מזל סרטן ואת דיוקנה של אלת הירח ומהווה חלק מסדרת מטבעות של גלגל המזלות

מטבע ברונזה נדיר ומרהיב, במצב השתמרות יוצא דופן, התגלה לאחרונה בקרקעית הים במהלך סקר ארכיאולוגי תת-ימי שמנהלת רשות העתיקות בחוף הכרמל שבחיפה.
המטבע, המתוארך לתקופה הרומית, נטבע בשם הקיסר אנטונינוס פיוס (138-161 לסה"נ), באלכסנדריה שבמצרים. בגב המטבע מתוארים מזל סרטן, ומעליו - דיוקנה של אלת הירח לונה. על המטבע מופיע התאריך "שנת 8": השנה השמינית לשלטונו של אנטונינוס פיוס, 144/5 לסה"נ. המטבע הוא חלק מסדרה של 13 מטבעות, בהם מתוארים 12 המזלות השונים, וכן מטבע נוסף, בו מתואר כל גלגל המזלות.
לדברי יעקב שרביט, מנהל היחידה לארכיאולוגיה ימית ברשות העתיקות, "זו הפעם הראשונה שמתגלה מטבע כזה בים בישראל, והוא נדיר באוצרות המדינה. לאורך חופי הים התיכון במדינת ישראל, ובמרחב הימי שלה, יש אתרים וממצאים ארכיאולוגיים רבים, המספרים על קשרים שהתקיימו כאן בתקופות קדומות בין נמלי הים התיכון והארצות שלאורכו. ממצאים אלה, ששקעו למצולות ונעלמו מעין אדם במשך מאות ואלפי שנים, השתמרו בצורה מדהימה, חלקם נדירים ביותר, והגילוי שלהם משלים לנו חלקים בפאזל ההיסטורי של תולדות הארץ".
הקיסר אנטונינוס פיוס, שטבע את המטבע, היה קיסר רומי שפעל בין השנים 138 - 161 לסה"נ. בשונה מקודמיו, הוא לא היה איש צבא, ולא השתתף מעולם בלחימה. תקופת שלטונו הייתה השקטה ביותר בכל תקופת הקיסרות הרומית, והיא היוותה את שיאו של השלום הרומאי (הפקסה-רומנה) ברחבי האימפריה. בתקופתו, הוקלו במידה רבה יחסי הקיסרות עם היהודים, גזירות אדריאנוס בוטלו, ואושרה ליהודים ברית מילה. הקלות אלו, הביאו לקשרי ידידות בין הקיסר ורבי יהודה הנשיא.
המטבע התגלה במהלך סקר שרשות העתיקות מבצעת בימים אלה, לאיתור, לתיעוד, למחקר ולשמירה של אתרי עתיקות וממצאים עתיקים - נכסי תרבות שנמצאים בסכנה על-רקע הפיתוח ההולך ומתגבר בים.

תאריך:  25/07/2022   |   עודכן:  25/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטבע נדיר, הנושא את דיוקנה של אלת הירח, נחשף בחוף הכרמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איציק וולף
שרת הכלכלה והתעשיה אישרה לפרסם לשימוע ציבורי את הכוונה להסרת התקינה הישראלית משורת מוצרים ובהם ילקוטים, קונדומים, טמפונים, נוזלי כלים ואבקות כביסה    המטרה: הקלה על הייבוא ועל התחרות והוזלה של המוצרים
יצחק דנון
שמעון גוטליב טוען שהרבנות דורשת ממפעלי בשר לפטר אותו, תוך איום בשלילת הכשרות - לאחר שחשף שהממונה עליו הסדיר כשרות למפעל טרף בו היה שותף
איתמר לוין
אומרת שהרפורמה בתחבורה הציבורית גובשה בידי אנשי המקצוע בהליך ארוך וסדור    מאשרת שבחלק מן המקרים היא תוביל להתייקרות - אך טוענת שהיא מעניקה הטבות וממשיכה את הסבסוד הגבוה לתחבורה
איציק וולף
הבעלים של טסלה ו-SpaceX מכחיש את הפרסום בוול סטריט ג'ורנל שטען כי ניהל בסתיו שעבר רומן עם ניקול ברין, אשתו של מייסד גוגל    "סרגיי ואני חברים והשתתפנו יחד במסיבה אתמול בערב, נפגשתי עם ניקול פעמיים בלבד בשלוש שנים ולא היה שום דבר רומנטי. לא קיימתי יחסי מין כבר הרבה זמן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il