X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת התוצאות תימשך שבועות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שרידים מקבר הילד יוסף מלמד הועברו לבדיקה פתולוגית
נפתח קברו של אחד מילדי פרשת חטופי תימן לבקשת אמו בת ה-90, שנמסר לה כי בנה מת כשהיה בן חצי שנה חשדה התעורר כאשר בנה קיבל צו גיוס 17 שנים אחר כך

בתום ארבע שעות מצאו (יום ד', 27.7.22) החופרים מטעם המכון לרפואה משפטית עצמות בקברו של יוסף מלמד בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, שלאמו בת ה-90 נמסר כי מת בהיותו בן חצי שנה. קברו של הפעוט, מפרשת חטופי תימן, נפתח בעקבות בקשתה של האם שולמית.
קבר הקטין נפתח בהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה (הוראת שעה), תשע"ח-2018.
לאחר שעות רבות נמצאו שרידים על-ידי האנתרופולוג הרפואי ד״ר חיים כהן והן הועברו לבדיקה במכון לרפואה משפטית. תהליך הזיהוי מורכב וידרוש, ככל הנראה, מספר שבועות. התהליך יכלול, במידת האפשר, הפקה ובדיקת דנ"א והשוואתו למשפחה. משרד הבריאות יעדכן את המשפחה ואת הציבור לכשיתקבלו הממצאים.
ממשרד הבריאות נמסר כי פתיחת הקבר נעשתה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור. לדברי המשרד, מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. "מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים בכדי שהאירוע יהיה באופן מכבד לטובת המשפחה".
שולמית התאלמנה מבעלה במהלך מלחמה השחרור כשהייתה בת 17. כשבנה היה בן כחצי שנה, היא הלכה איתו לבית החולים לאחר שלא חש בטוב, ויום למחרת, כשהגיעה לבקרו, נמסר לה שהוא נפטר במהלך הלילה. צוות בית החולים ליווה אותה לבית הקברות בנחלת יצחק, שם הוקמה מצבה על קבר בנה. חשדה התעורר 17 שנים אחר כך, כשיוסף קיבל צו גיוס. עו"ד רמי צוברי, המייצג את מלמד, נאבק מזה כמה שנים כדי להתיר את הספק.

תאריך:  27/07/2022   |   עודכן:  27/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרידים מקבר הילד יוסף מלמד הועברו לבדיקה פתולוגית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת ילדי תימן
מירב ארד
ועדת הבריאות דנה לראשונה בדוח משרד הבריאות שעסק במעורבות גורמי הרפואה בפרשת ילדי תימן - וטרם פורסם    נורית קורן שעמדה בראש השדולה לחקר האמת בפרשה בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת: "הפכו את הילדים לפסולת ביולוגית ולא היה מה לקבור"    פרופ' גרוטו מגיש הדוח: "צריכים לחשוב איך אנחנו מגיעים לשיח ולהתנצלות מול המשפחות"
עידן יוסף
הפתיחה של הקבר בשבוע הבא נעשית בהתאם לחוק ובמטרה לזהות את עצמותיו ולקחת דגימות דנ"א לצורך בדיקת קשרי משפחה    משרד הבריאות: "אירוע רגיש ומורכב"
איתמר לוין
היועץ המשפטי הסכים ב-2018 לפתוח קבר בו על-פי הנטען נטמן ב-1953 בן לעולים מתוניסיה - אך ב-2020 חזר בו והמדינה לא עמדה במועדים שקבעו בתי המשפט
איתמר לוין
מזוז: התיישנו התביעות בנוגע להעדר רישום המקומות בהם נקברו הילדים שמתו בתחילת שנות ה-50: לא מדובר בעוולה מתמשכת אלא בנזק נמשך בשל מעשה חד-פעמי; במקרה בו מדובר, בני המשפחה היו מודעים לפרטים זמן רב לפני הסרת החיסיון ממסמכיה של ועדת החקירה הממלכתית
רצון ערוסי
מה שעליך לעשות זה לקום בשם העם היושב בציון ובשם כל ממשלות ישראל ולבקש סליחה מהעדה התמימה ויישרת הדרך הזאת שכל כך טולטלה זועזעה בפרשה הזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il