X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלקלעי. בהעדר הגנה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
אבי אלקלעי גבר שוב על יאיר נתניהו
המחוזי דחה את ערעורו של נתניהו על חיובו לשלם לעורך וואלה לשעבר 250,000 שקל, לאחר ששיתף פוסטים אשר ייחסו לו תפירת ראיות נגד אביו בתיק 4000

יאיר נתניהו ישלם 310,000 שקל לעורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי. כך קובע (31.7.22) בית המשפט המחוזי בתל אביב, בדחותו את ערעורו של נתניהו על קבלת התביעה נגדו בשל העדר כתב הגנה.
אלקלעי תבע את נתניהו לאחר שהלה שיתף פוסטים של אבי זלינגר, בהם נטען שהוא בוגר קרן וקסלר, שתול וסוכן מטעמה במטרה להפיל את בנימין נתניהו ושיש לחקור אותו על תפירת ראיות נגד נתניהו בתיק 4000. אלקלעי ציין, כי איננו מבוגרי קרן וקסנר ודחה את הטענות לגופן. כתב התביעה נשלח למעון ראש הממשלה בירושלים, שם הייתה באותה עת (נובמבר 2019) כתובתו הרשומה של יאיר נתניהו, והתקבל אישור מסירה.
נתניהו לא הגיש כתב הגנה, בית משפט השלום בתל אביב קיבל את התביעה נגדו בשל העדר כתב הגנה, אך דן לגופה בבקשתו של נתניהו לבטל את פסק הדין. השלום דחה את הבקשה לאחר שקבע עובדתית, כי כתב התביעה נמסר כדין למעון ראש הממשלה וכי נתניהו לא הוכיח שלא קיבל אותו. בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של נתניהו על החלטה זו, בציינו שמאחר שהוכח שכתב התביעה נמסר - אין לערעור על מה להתבסס. בפני בית המשפט העליון תלויה ועומדת בקשתו של נתניהו לערער על פסק דינו של המחוזי.
פסק הדין הנוכחי של המחוזי ניתן בערעורו של נתניהו על פסק הדין בתביעה בשלום (כאמור, התביעה התקבלה בשל העדר הגנה; וזאת בנפרד מההליך לביטול פסק הדין). השופטים עינת רביד, נפתלי שילה ואילן דפדי אומרים, כי נתניהו מבקש למעשה מהם להתעלם מההליך שנוהל בסוגיית ההמצאה ולקבוע מסקנה הפוכה מזו של פסק הדין הקודם במחוזי - בקשה המהווה פגיעה בעקרונות בסיסיים של השיטה המשפטית. גם אם היו דנים שוב בסוגיית ההמצאה, הם מדגישים, מסקנתם הייתה זהה: הוכחה מסירה כדין של התביעה.
גם הטענות בנוגע לפסק הדין לגופו אינן מצדיקות את קבלת הערעור, ממשיך המחוזי. "גם לו היינו סבורים כי עלינו להעביר תחת שבט ביקורתנו את הסכום שנפסק, הרי שלא מצאנו שבנסיבות אלה נפלה טעות שמצדיקה התערבותנו בפסק הדין של בית המשפט קמא. הפוסטים חמורים ומאשימים את המערער בביצוע עבירות פליליות שבגללם הוגשו כתבי אישום בדויים כנגד ראש ממשלה. תיבת התהודה של המערער, דהיינו כמות האנשים העוקבת אחר פרסומיו והיכולים לשתף את הפוסטים (במיוחד כאשר הם נדרשים לכך [בידי נתניהו] במילים 'שתפו שתפו שתפו!') היא גבוהה ביותר, כאשר עסקינן בכ-65,000 עוקבים וכל אחד מהעוקבים נתבקש להמשיך ולשתף ולכן בקלות ניתן להגיע לתפוצה אדירה.
"לא זו אף זו, שאין להתעלם מכך שהמפיץ היה בנו של ראש הממשלה, לפיכך יש לכאורה לפוסט שהוא משתף אמינות גבוהה יותר מפוסט של מאן דהוא, שאינו מוכר בציבור ואין לו לכאורה נגישות למידע רלוונטי, לכן ניתן להניח שהפגיעה דווקא מפרסומים על-ידי המערער בשמו הטוב 6 של המשיב היא גבוהה ביותר".
נתניהו חויב בתשלום 250,000 השקלים שפסק בית משפט השלום, 30,000 שקל הוצאות שנפסקו בשלום ועוד 30,000 שקל הוצאות שפסק המחוזי. את נתניהו ייצגו עוה"ד אורי שנער ורינת מודיאנו, ואת אלקלעי - עוה"ד רון לוינטל והילית גלעד.

תאריך:  31/07/2022   |   עודכן:  31/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבי אלקלעי גבר שוב על יאיר נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג צרוף לראות את הילד של... ל"ת
אוכל מרורים  |  31/07/22 16:53
2
מחר נצטרך לפרוע גם שק לא חתום
טירה  |  2/08/22 14:58
3
בקיצור, עוד הוכחה שיש לנו
מוישה אביבי  |  30/09/23 16:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
האם הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית    מה מסתתר מאחורי פרסומים בנוגע למשפט נתניהו    האם להאמין למשה סעדה    מדוע הכשל של השב"כ מטריד    מה לא אומרים לכם על יוקר המחיה    מדוע יריבים נחלצים לעזרת בית"ר ירושלים
ערן גרף
איתמר לוין
מאמץ את קביעתו של נציב הביקורת, לפיה חקירת התקרית לא הושפעה משיקולים הקשורים לתיקי נתניהו    הנדל: הטענות שהעלה נתניהו התבססו על "תכתובות דואר אלקטרוני שהודלפו והוצאו מהקשרן"
ערן גרף
יוסף אליעז
היתכן שאיש משפחה כביבי, שנוטל עמו את שרה לכל נסיעה לחו"ל, ודואג לה ולבנו לרכב משורין ומאבטחים גם בחו"ל, לא ידע שרעייתו צורכת כמויות כה גדולות של שמפניה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il