חברת דיפלומט, העוסקת בייבוא שורת מוצרים לישראל, הודיעה (יום ב', 1.8.22) לרשתות השיווק כי היא תספק להם מוצרים אם יקבלו מתווה שבו באופן רשמי יתייקרו המחירים של המוצרים, אך בפועל יוחל עליהם מבצע שיוזיל אותם לרמתם הנוכחית.
בכך, מבקשת דיפלומט לנסות ולהתמודד עם המחאה החברתית שהביאה את רשתות השיווק להודיע כי לא יסכימו להעלאת מחירים. במסגרת ההצעה שהעבירה דיפלומט לרשתות השיווק נמסר כי היא לא תספק סחורה לרשתות שלא יקבלו את המתווה. רשת שיווק שלא תקבל על עצמה את המתווה החדש תמצא את עצמה בעוד כשבוע וחצי עד שבועיים ללא מוצרים שמייבאת דיפלומט ובהם: קטשופ היינץ, סוללות דורסל, תחבושות היגייניות של אולוויז, טונה סטארקיסט ועוד.
מדיפלומט נמסר הערב כי החברה מעודדת תחרות ועושה כל שביכולתה להתמודד מולה במקצועיות וביושר. "דיפלומט עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים, אך עקב האינפלציה ועלייה בתשומות גלובליות, הנושא עלה בידה רק באופן חלקי", לשון תגובת דיפלומט.