X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יונה. רמת חיים גבוהה [צילום: פלאש 90]
בועז יונה לא יקבל הפטר מ-1.2 מיליארד שקל
בית המשפט: החוק אינו מאפשר לפטור את הבעלים לשעבר של חפציבה מאחריותו לחובותיה, שכן הם נוצרו בשל המרמה שביצע דחה את הדיון בבקשתו של יונה להפטר מיתר חובותיו - 600 מיליון שקל - עד להתבהרות החקירה נגדו

יזם הנדל"ן הנוכל בועז יונה לא יוכל להשתחרר מחובות בסך קרוב ל-1.2 מיליארד שקל - חובותיה של קבוצת חפציבה שנוצרו כתוצאה מתרמית הענק שביצע. כך קובע (יום ג', 2.8.22) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות. הוא דחה לשנה הבאה את בקשתו של יונה לקבל הפטר מיתר חובותיו - 600 מיליון שקל - בהמתנה לתוצאות החקירה המתנהלת נגדו בחשד לתרמית במסגרת הליכי פשיטת הרגל שלו.
יונה היה המנהל של 26 חברות קבוצת חפציבה, שעסקו בעיקר בבנייה למגורים. הקבוצה קרסה באוגוסט 2007 והותירה אחריה חובות בסך 1.7 מיליארד שקל ואלפי רוכשים שנאלצו להוסיף כספים ולקבל את הדירות באיחור, אם בכלל. יונה נמלט מן הארץ, הוסגר, הודה בכך שנטל לעצמו את כספי הרוכשים, לא סיפק להם ערבויות כנדרש בחוק וביצע רישומים כוזבים בספרי החברות. הוא נדון לשבע שנות מאסר ולקנס בסך 4 מיליון שקל; הוא שוחרר, בניכוי שליש, בשנת 2012.
במסגרת הליכי הפירוק של חברות חפציבה קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי יש לחייב את יונה לכסות את כל חובותיהן ללא הגבלה בסכום, שכן הם נוצרו כתוצאה ממעשי התרמית שלו. החובות עמדו על 1.8 מיליארד שקל, אך חלק מהם נפרעו וכאמור היתרה כיום היא קרוב ל-1.2 מיליארד שקל. יונה מצוי בהליכי פשיטת רגל מאז 2007 וביקש לפני חמש שנים להעניק לו הפטר - דהיינו לשחררו מתשלום חובותיו. לטענתו, הוא הצליח להשיג רק עבודות חלקיות כשכיר וממילא אין ביכולתו לפרוע חובות אלו.
בשנת 2019 פתח כונס הנכסים הרשמי בחקירה סמויה נגד יונה, בחשד שהוא מעלים נכסים מהותיים ועובד בלא לדווח כנדרש, ומאוחר יותר היא הפכה לחקירה פלילית; זו עברה לשלב הגלוי במרס השנה. החקירה העלתה, כי יונה חי ברמת חיים שאיננה מתאימה לפושט רגל: הוא מתגורר בבית פרטי ברעננה שלידו חונים כמה כלי רכב השייכים למשפחתו, ומנגד - הוא לא הופיע במקומות העבודה עליהם דיווח ובחלקם כלל לא היה מוכר.
דורות קובע, כי לא ניתן לדון כעת בבקשת ההפטר של יונה, שכן לא ברור לאן תוביל החקירה הפלילית, המשליכה במישרין על תום הלב של יונה - שהוא דרישת יסוד בעת בקשה להפטר. היא עשויה להסתיים בלא כלום, מצב שתהיה לו השלכה על ההכרעה בבקשתו; והיא עשויה להוביל לכתב אישום, ואז יוכל יונה לקבל את חומרי החקירה ולהגיב עליהם - מה שנמנע ממנו כיום. דורות מוסיף, כי הליך משפטי עשוי להימשך ארבע-שמונה שנים עד לפסק דין חלוט, ואין עילה להמתין עד לסיומו. לכן קבע דורות, כי יונה יוכל לחדש את הבקשה אם וכאשר יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו, ובכל מקרה - על הכנ"ר למסור הודעה מעדכנת עד 1.1.23.
עוד אומר דורות, כי ניתן להכריע כבר כעת בחובות עליהם יוכל יונה לשוב ולבקש הפטר - וחובותיה של חפציבה אינם נמנים עליהם. הוא דחה את בקשתו של יונה להפטר מחובות אלו, שכן היא נוגדת את קביעתו החד-משמעית של המחוקק, לפיה לא יינתן הפטר ל"חוב או חבות שנוצרו במרמה שפושט הרגל היה שותף לה או שהשיג ויתור עליהם במרמה". הדבר אף נקבע שוב ושוב בפסיקתו של בית המשפט העליון, ולכן כאמור יונה לא יקבל הפטר מחובות אלו.
את יונה ייצג עו"ד רון סבוראי; את המנהל המיוחד של קבוצת חפציבה, עו"ד יצחק מולכו, ייצגה עו"ד הילה דניאל; ואת הממונה על חדלות פרעון (לשעבר הכנ"ר) - עו"ד ציפי סולומון-דרמר.

תאריך:  02/08/2022   |   עודכן:  02/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בועז יונה לא יקבל הפטר מ-1.2 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ אבידר: ״"כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים גרמו להפלת ממשלת השינוי״    עמותת ישראל חופשית: "מאחלים לו בהצלחה אבל לא על הגב שלנו"
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הורתה להפעיל בעיר מעלות נסיעות תחבורה ציבורית    הנימוק: שירות ליישוב לא-יהודי (תרשיחא), אך בפועל למעלה ממחצית התחנות נמצאות בשכונות היהודיות
עידן יוסף
המשטרה עצרה מנהל ומורה בבית ספר פלשתיני בענאתא שהעלה הצגת תלמידים בעלת תוכן של הסתה לטרור    עם סיום החקירה במחוז ירושלים, צפוי כתב אישום נגד החשודים האחראים למופע ההסתה
עידן יוסף
נהג המסיע ברכבו נוסעים נוספים בנסיעה שיתופית, יוכל לגבות עד 4 שקלים לכל קילומטר נסיעה, במקום 2 שקלים כיום    העלייה נועדה לעודד את הנהגים ברכב להעלות את מקדם המילוי ולהסיע ברכבם נוסעים נוספים
איציק וולף
זינוק של 120% בהכנסותיה של אובר משירותי הסעות ועלייה של 37% בהכנסותיה משירותי משלוחים והגיעה לסך כולל של 6.24 מיליארד דולר    מספר הנהגים הגיע לשיא - 5 מיליון - למרות עליית מחירי הדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il