X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאלצו להירשם כעוסקים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ביה"ד: סיכוי סביר שייקבע ששליחי וולט הם שכירים
בית הדין לעבודה בתל אביב אישר לנהל תביעה ייצוגית ב-24 מיליון שקל נגד החברה, בקובעו שלכאורה מתקיימים התנאים להכרה בעובדים כשכירים - בעוד החברה רואה בהם עצמאים

קיים סיכוי סביר שבית הדין לעבודה יקבע, כי השליחים שמעסיקה חברת וולט הם עובדים שכירים ולפיכך הם זכאים לתנאי שכר ופנסיה של שכירים. כך קובעת (3.8.22) סגנית נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אריאלה גילצר-כץ, אשר אישרה לנהל תביעה ייצוגית שבבסיסה הטענה לקיום יחסי מעסיק-עובד בין וולט לבין השליחים.
בהסכם ההתקשרות בין השליחים לבין וולט אומנם נכתב במפורש שאין יחסי מעסיק-עובד, אך גילצר-כץ מציינת שזהו הסכם אחיד עליו אין השליחים יכולים להתמקח. רוב השליחים כאן נרשמים כעצמאים לצורך קבלת שכרם, אך בית הדין מצא שהם נאלצים לעשות זאת כחלק מן ההתקשרות עם החברה ולא מרצונם החופשי או לצרכים אחרים. לפני הגשת הבקשה לאישור התביעה אף הנפיקה וולט לשליחים תלושי שכר - אומנם דרך חברה חיצונית, בניסיון להתחמק ממסגרת מעסיק-עובד - והיא הפסיקה זאת עם הגשת הבקשה, כדי שלא יהיה בכך לתמוך בתובע.
גילצר-כץ מנתחת את המבחנים לקיומם של יחסי מעסיק-עובד, ומגיעה למסקנה שכולם מתקיימים ביחסים שבין וולט לבין השליחים. גילצר-כץ מדגישה, כי למרות שמדובר במתכונת העסקה חדשה - "כלכלת פלטפורמה" - ולמרות שהעבודה אינה מבוצעת ממתקניה של וולט, הרי שניתן וצריך להחיל את המבחנים הקבועים על היחסים בינה לבין השליחים.
השליחות היא החלק המרכזי בפעילותה של וולט (המטה שלה כולל 700 עובדים ואילו מספר השליחים הוא 10,000), השליחים פועלים על-פי הנחיותיה של החברה, הם כפופים לנהליה, היא יכולה להפסיק את העסקתם, החברה קובעת איזה שליח יבצע איזו שליחות, קיימת תלות כלכלית לפחות חלקית של השליחים בחברה, הם אומנם רשאים לעבוד במקומות נוספים אך כאמור מחויבים להירשם כעוסקים כדי לעבוד עם וולט, מתכונת העבודה דומה לזו של עובדי קבלן, התשלום הוא חודשי או דו-שבועי בדומה לתשלום לשכיר, החברה מעמידה לרשות השליחים ציוד והלקוחות רואים את וולט כאחראית לתפקוד השליחים.
לאור כל זאת קובעת גילצר-כץ, בשלב הראשון של הדיון בבקשה לתביעה ייצוגית, כי יש לדון בה ככזאת משום שיש סיכוי סביר שהיא תתקבל - דהיינו, ייקבע קיומם של יחסי מעסיק-עובד בין וולט והשליחים. התובע הייצוגי, גולן חזנוביץ, מבקש לחייב את החברה לשלם 24 מיליון שקל לשליחים - הפרשים בין השכר שקיבלו לבין זה המגיע להם כשכירים (כולל רכיבים נוספים כגון פנסיה).
וולט חויבה בתשלום הוצאות בסך 85,000 שקל. נציגי הציבור משה בן-דוד וערן בסטר הסכימו עם גילצר-כץ. את חזנוביץ ייצגו עוה"ד יעקב שפיגלמן, עמית עידו ואחיה רבינוביץ, ואת וולט - עוה"ד אורלי ג'רבי, מוריה תם-הרשושנים וגליה קליינמן.

תאריך:  03/08/2022   |   עודכן:  03/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: סיכוי סביר שייקבע ששליחי וולט הם שכירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הליכוד פרסם את תוכניתנו הכלכלית לממשלה הבאה הכוללת צעדי חירום מיידיים להפחתה משמעותית של המחירים בשווקים    מבטיח: נוריד מיסים, נפחית משמעותית את יוקר המחיה    מקורות המימון: שימוש בעודפי מיסים וייעול המגזר הציבורי
עידן יוסף
עידן יוסף
בתמורה תקבל הרוח הציונית את האישור לשימוש באות "ב" כפי שימינה בראשות בנט קיבלה בבחירות הקודמות    גנץ משהה תשובתו למתן כהנא לנוכח המו"מ מול איזנקוט
עידן יוסף
ישראל היום: הרמטכ"ל רא"ל כוכבי שיסיים את כהונתו כבר ביקש לפרסם את הספר אשתקד אך לא קיבל את אישור ועדת השרים    כעת כוכבי יגדיר את הספר, שיודפס על חשבון הצבא, כ"חוברת הדרכה" - וכך לא יצטרך את אישור השרים    המהלך עורר ביקורת בצה"ל: "מדובר בבזבוז כספי ציבור"
עידן יוסף
כך עולה ממחקר חדש של מכון ריפמן שבדק את השפעת הקמת שדה תעופה בנבטים על האוכלוסייה הבדואית    בממצאי המחקר: השדה ייצר תוספת של כ-27,000 משרות לאוכלוסייה הבדואית, יציע משרות בשכר חודשי ממוצע הגבוה בכ-2,900 שקל מהשכר הממוצע במגזר, יביא לגידול של כ-60% בתמ"ג האזורי ולהכנסה מארנונה של כ-4.55 מיליון שקל בממוצע לכל רשות בדואית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il