X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גבול ישראל עם צפון הרצועה [צילום: עטא מוחמד/AP]
ההגבלות בעוטף - לפחות עד אחרי תשעה באב
החשש בישראל הוא שהסלמה אפשרית בדרום תגרור התלקחות גם בירושלים, ולהפך, שהתפרעויות בהר-הבית יגררו ירי מהרצועה גם בידי חמאס הג'יהאד האיסלאמי מציב דרישות בעניין עצורים שנמצאים בישראל

יום רביעי למתיחות בעוטף עזה: בדרג המדיני והביטחוני צפויים להשאיר את ההגבלות על יישובי העוטף עד לאחר צום תשעה באב ביום ראשון בערב – אך שם מסומן כפי שנראה הגבול. החשש בישראל הוא שהסלמה אפשרית בדרום תגרור התלקחות גם בירושלים, ולהפך, שהתפרעויות בהר-הבית יגררו ירי מהרצועה. החשש הוא שהתחממות בהר-הבית תגרום לחמאס להצטרף לג'יהאד מול מה שהם מכנים מתקפת היהודים כנגד מסגד אל-אקצה.
ההערכה במערכת הביטחון היא כי יש לפחות עוד 24 שעות כדי למצות תהליכים שאינם מלחמתיים מול הרצועה. במקביל, מפגין צה"ל יכולת טכנולוגית בגבול הרצועה לקראת ההמשך. סוללות כיפת ברזל נפרסו, ומתקיימת פעילות אווירית נרחבת מעל שמי עזה.
ראש הממשלה יאיר לפיד הבהיר כי לא ניתן למשוך את המצב הנוכחי לאורך זמן, ובימים הקרובים נראה את העלאת הרף של צה"ל, עם דגש על פעולות צבאיות. לפיד קיים שורה של הערכות מצב ביטחוניות, במהלכן שב ואמר כי חלון הזמנים למתיחות הקיימת הולך ומצטמצם וכי המדיניות הנוכחית לא תימשך לזמן רב. "לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים", אמר לפיד בהערכת מצב שקיים עם שר הביטחון בני גנץ. "לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים בדרום המדינה, ולא נפסיק את מדיניות המעצרים של פעילי טרור ביו"ש".

ההכוונה - אירנית
שגרה בחוף הים ברפיח [עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

הג'יהאד האיסלאמי שמוכוון בידי אירן עדיין מעוניין להוציא לפועל פיגוע איכותי, ומתעלם ממסרים שהועברו שלפיהם ישראל תגיב בחומרה. בתיווך המצרים, מתנהל מו"מ שקט בניסיון לשכנע את הג'יהאד האיסלאמי לרדת מהעץ ולחזור לשגרה. בכיר בג'יהאד האיסלאמי אמר לאל-ג'זירה: "כל עוד ישראל לא תיענה לדרישתנו בעניין העצורים א-סעדי ועוואוודה - הביטחון להתנחלויות שלהם לא ישוב". לדבריו, השיחות הנמשכות עם המצרים "לא הובילו עד כה להבנות כלשהן", והמתווך המצרי העביר "הרגעות" בנוגע למצב בריאותו של א-סעדי העצור.
בעוטף עזה עבר בינתיים לילה מתוח נוסף, והתושבים נכנסים ליום הרביעי שבו מגבלות התנועה באזור נמשכות. כבישים רבים נותרים חסומים, כמו גם תנועת הרכבות והפעילות החקלאית שהושבתו.

יו"ר ועדת חו"ב מגיע לרצועה

בעקבות הביקורת של תושבים בעוטף עזה על כך שאף נציג מהממשלה לא הגיע לאזור, צפוי יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן ברק, להגיע הבוקר לביקור אצל ראשי רשויות באזור. במהלך הביקור, ייפגש בן ברק עם ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.
ראש עיריית שדרות אלון דוידי נטש בזעם מפגישה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ולאחריה אמר: "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל. אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף ושדרות אינם אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור. הם גיבורים שחיים בחזית ביטחונית קשה למעלה משני עשורים. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי".

תאריך:  05/08/2022   |   עודכן:  05/08/2022
+לפיד - לא נקבל שום איום; גנץ - אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה
21:40 05/08/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרות לתקשורת בתום התייעצות ביטחונית  ▪  לפיד: "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה"  ▪  גנץ: "... נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו"

לפיד. לא נעמוד מנגד [צילום: לפ"מ]
גנץ. לא בני ערובה [צילום: אלעד מלכה]
+שר הביטחון אישר גיוס אנשי מילואים
19:42 05/08/22  |  יואב יצחק

שר הביטחון בני גנץ אישר גיוס בצו קריאה חריג של עד 25,000 אנשי מילואים בהתאם לצרכים המבצעיים. הגיוס נועד לאפשר לצה"ל למלא משימותיו במתקפה עליה הוכרז. דיונים נוספים ייערכו ביממה הקרובה, למקרה שיידרש גיוס נרחב יותר.

+ תיסיר ג'עברי - הוביל פעולות טרור נגד ישראל
19:01 05/08/22  |  יואב יצחק

[צילום: דובר צה"ל]
+הגבלות מעוטף עזה ועד דן; שאר הארץ - ללא הגבלות
17:31 05/08/22  |  איציק וולף

פיקוד העורף פרסם את ההנחיות לציבור עם פתיחת מבצע עלות השחר. על פי ההנחיות, חלות מגבלות בעוטף עזה ובאזורי מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, השפלה ודן.
בעוטף עזה אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן לקיים התקהלויות בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. ניתן לקיים פעילות תעסוקתית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
גם במערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, השפלה ודן אין לקיים פעילויות חינוכיות. התקהלויות ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. ניתן לקיים פעילות תעסוקתית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
בשאר הארץ אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים. עם זאת, מומלץ לוודא שבני הבית יודעים היכן נמצא המרחב המוגן ביותר בבית. בעת קבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.

[צילום: פיקוד העורף]
+ח"כ סמוטריץ': יש ללפיד גיבוי מלא מהאופוזיציה לתקוף בעוצמה בעזה
17:25 05/08/22  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, הודיע בתגובה לפתיחת מבצע עלות השחר נגד הג’יהאד האיסלמי כי האופוזיציה תעניק לו גיבוי מלא לתקיפה עוצמתית ונחושה של ארגוני הטרור.
"אדוני ראש הממשלה, היו וישנם בינינו הרבה חילוקי דעות על הממשלה, הקמתה ותפקודה. בעת הזאת, יש לך גיבוי מלא מאיתנו למתקפה נרחבת נגד האויב. תושבי עוטף ישראל אינם אזרחים סוג ב׳, וסגר מתמשך בגלל איומי הגיהאד האיסלמי אינו מתקבל על הדעת. תתקוף בעוצמה ובנחישות, יש לך גיבוי מלא מהאופוזיציה", אמר.

+ראש הממשלה: לא נאפשר לארגוני הטרור לקבוע סדר היום בעוטף עזה
17:22 05/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הג'יהאד האיסלאמי: ישראל נושאת באחריות למלחמה
17:04 05/08/22  |  איציק וולף

מארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה נמסר בתגובה לתקיפה הישראלית ולחיסול בכיר הארגון במתקפה אווירית כי ישראל נושאת באחריות למלחמה וכי היא תישא במלוא המחיר.

+דובר החמאס: כל הזרועות הצבאיות מאוחדות במערכה נגד ישראל
17:02 05/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+גנץ לראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי: "זמנכם קצוב"
14:42 05/08/22  |  עידן יוסף

‏שר הביטחון ‎גנץ בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום: "לראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר - זמנכם קצוב, האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות לקחו את תושבי העוטף כבני ערובה יחזור ויפגע בכם"

+דרך מילוט סודית נסללה הלילה מכרם שלום
11:56 05/08/22  |  עידן יוסף

במבצע סודי לילי של מערכת הביטחון נסללה דרך מילוט חדשה שלא חשופה לעזה לפינוי של תושבים מכרם שלום. כרם שלום ונחל עוז נמצאים בסגר הרמטי כבר ארבעה ימים (חדשות 12).

+יו"ר הרש"פ מתחמק מעריכת בחירות בשטחים
11:32 05/08/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

גוברים הקולות באיחוד האירופי וברחוב הפלשתיני לעריכת בחירות כלליות כדי להביא לשינוי במצבם של תושבי השטחים. הד"ר נאצר אלקידווה הציע יוזמה חדשה שתביא לשינוי במערכת הפוליטית הפלשתינית

פלשתיני מצביע בבחירות המקומיות ברמאללה במרס האחרון [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]
+ירי לעבר כוח צה"ל במהלך מעצר מבוקש בבורקין
09:43 05/08/22  |  עידן יוסף

כוחות הביטחון עצרו הלילה מבוקש בכפר בורקין ונתקלו בירי. במקביל, פעלו בעיירה ביתוניא להחרמת רכב ששימיש לפי החשד לביצוע פעילויות טרור. במהלך הפעילות נזרקו אבנים לעבר הכוחות והם הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההגבלות בעוטף - לפחות עד אחרי תשעה באב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הג'יהאד מושך זמן עד 15/8
חשדנית  |  5/08/22 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בנוכחות מרים פרץ אישרה הוועדה לתכנון ולבנייה של מועצת בנימין תוכנית לבניית 650 יחידות דיור ביישוב עלי על שם בנה אלירז פרץ    כעת עוברת התוכנית לשלב השני מול המנהל האזרחי ומשם תתקדם התוכנית לאישור הפקדה ותוקף
עידן יוסף
לפיד מקיים הערכות מצב בקריה    בעקבות החסימות: חקלאים ועצמאיים בעוטף יפוצו. הפיצוי יינתן בנוהל של קרן מס רכוש - ללא תלות בהכרזה על מצב מיוחד בעוטף
איציק וולף
רב אלוף אביב כוכבי ביקר באוגדת עזה ביום השלישי של ההיערכות הכוללת הגבלות תנועה שהוטלו על תושבי עוטף עזה    הנחה להגביר את מוכנות צה"ל להסלמה ולוודא שיש אישור לפעולות התקפיות
יוני בן-מנחם
התגובה של הג'יהאד האיסלאמי למעצרו של השיח' בסאם א-סעדי בג'נין היא מוגזמת ומצרים וחמאס פועלות נמרצות להורידו מהעץ שעליו טיפס ולמנוע הסלמה בגבול הרצועה    המעצר הוא חשוב אבל הוא לא יעצור את הטרור    מבצע "חומת מגן 2" של צה"ל בצפון השומרון נדרש בדחיפות
איציק וולף
רשות האוכלוסין וההגירה קוראת למעסיקי עובדים פלשתינים להיערך לביצוע תשלומי שכר לעובדים, באמצעות העברות בנקאיות לחשבון הבנק של העובדים לאחר שייאסר התשלום במזומן כחלק מתנאי ההעסקה    המשמעות: התייקרות צפויה של עלויות השכר אפשרות הפיקוח על קיום חובת תשלומים סוציאליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il