X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רצועת עזה, היום במהלך התקיפה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
חיל-האוויר תקף מטרות הג'יהאד האיסלאמי וחיסל את תיסיר ג'עברי
אחרי ארבעה ימים של מתיחות, החל צה"ל את מבצע "עלות השחר" נגד יעדים של ארגון הטרור ברצועת עזה חוסל מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד בצפון הרצועה תיסיר ג'עברי מצב מיועד בעורף והיערכות למספר ימי לחימה
תיסיר ג'עברי חוסל בירי טילים

מטוסי חיל-האוויר תוקפים (יום ו', 5.8.22) מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. צה"ל הכריז על מצב מיוחד בעורף. תושבי עוטף עזה הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. צה"ל מסר שהמבצע קרוי "עלות השחר" - רמז לכך שמדובר בפעילות נרחבת ולא בתקיפות נקודתיות שיסתיימו בקרוב. בוצעה היערכות מוקדמת לירי טילים לעבר ערי הדרום.
במסגרת התקיפות חיסל צה"ל את מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בצפון הרצועה, תיסיר ג'עברי, ו-15 מחבלים נוספים. הארגון הודיע בתגובה, כי הוא מחויב להגן על עצמו. דובר צה"ל מסר כי ג'עברי היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בימים האחרונים.
פיקוד העורף פרסם הנחיות הנובעות מן המצב המיוחד. ביישובי עוטף עזה מותרות התקהלויות של עד עשרה בני אדם במרחב פתוח ו-50 איש במבנה; במקומות העבודה ניתן לפעול במרחק שניתן להגיע ממנו למרחב התגוננות, דהיינו דקה-שתיים; לא תתקיים פעילות חינוכית. הנחיות דומות חלות על מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב, למעט עד 100 איש במבנה. בכל שאר הארץ אין מגבלות כלשהן, אם כי צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל גם באזור המרכז. דובר צה"ל מסר מאוחר יותר, כי קיימת התרעה לאפשרות של ירי טילים על גוש-דן.
ההתקפות באו לאחר ארבעה ימים של מתיחות רבה ביישובי עוטף עזה, בעקבות מעצרו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, באסם א-סעדי. יחד עימו נעצרו 50 מפעילי הארגון, אשר איים בתגובה מרצועת עזה - ולכן הוכרזה הכוננות באיזור. מוקדם יותר הבהירו מקורות צבאיים, כי אם הג'יהאד האיסלאמי לא ירוסן באמצעים דיפלומטיים (תיווך מצרי), ישראל "תעבור ממילים לטילים".
דובר צה"ל מסר, כי חיל מקפיד לתקוף רק יעדים של הארגון, כמו גם חוליות טרור, וזאת כדי להשאיר מחוץ לתמונה את חמאס השולט ברצועה ואשר יכולתו לפגוע בצה"ל ובעורף גדולה בהרבה מזו של הג'יהאד האיסלאמי. בעבר פעל הג'יהאד מן הרצועה על דעת עצמו והחמאס מיהר להדגיש זאת כדי שהתגובה הישראלית לא תופנה כלפיו.
קודם לכן החליט צה"ל לעבות את סוללות כיפת ברזל בעוטף עזה, כוחות שריון נוספים תגברו צוותי קרב בקרבת הגבול. בהערכות מצב שקיימו מוקדם יותר ראש הממשלה, יאיר לפיד, ושר הביטחון, בני גנץ, הוחלט להמשיך במגבלות בעוטף עזה, ובמקביל להיערך למתקפה נגד הג'יאהד האיסלאמי. ההערכה היא שהפעילות ברצועה תימשך מספר ימים וכך גם יימשכו המגבלות ביישובי עוטף עזה.

תאריך:  05/08/2022   |   עודכן:  05/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיל-האוויר תקף מטרות הג'יהאד האיסלאמי וחיסל את תיסיר ג'עברי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החל קמפיין הבחירות של גנץ  ל"ת
אייל חיפה  |  5/08/22 17:32
2
כל הכבוד ללפיד, מה שמגיע מגיע!
חשדנית  |  5/08/22 18:53
3
העיתוי של התקיפה - הגז...
חשדנית  |  5/08/22 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יקיים בבית הנשיא בעיצומו של הצום אירוע בהשתתפות אביב גפן, רינו צרור, הרב יובל שרלו, חן ארצי-סרור וג'קי לוי    "נדון במשמעויות ובלקחים שתשעה באב מביא עמו עבורנו, כפרטים, כעם, כחברה וכמדינה; וננסה להעמיק במהות של מחלוקת לשם שמיים"
עידן יוסף
עשרות נציגי ההסתדרות, גמלאים, ועדים והנוער העובד והלומד מחו מול בתיהם של נועם וימן בתל אביב ויוני שסטוביץ בכפר שמריהו בדרישה לעצור את עליות המחירים במשק    יו"ר ההסתדרות: "נפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים בישראל"
עידן יוסף
ראש מח"ש קרן בר-מנחם כינסה את כלל העובדים לשיחת הבהרה וציפוף שורות במהלכה טענה כי המחלקה נתונה למתקפה והעובדים נדרשים להגן עליה    אחת העובדות העירה שבר-מנחם שיתקה כל ניסיון לדון בטענות שהעלה בזמנו סעדה ואף יצרה סוג של חרם דה-פקטו נגדו    בר-מנחם פרצה בבכי
עידן יוסף
האמבה הנדירה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים    חשש לחשיפה אפשרית לסכנה    משרד הבריאות פועל עם המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות ויעדכן את הציבור    בעולם דווחו כ-400 מקרים של המחלה מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה
עידן יוסף
החשש בישראל הוא שהסלמה אפשרית בדרום תגרור התלקחות גם בירושלים, ולהפך, שהתפרעויות בהר-הבית יגררו ירי מהרצועה גם בידי חמאס    הג'יהאד האיסלאמי מציב דרישות בעניין עצורים שנמצאים בישראל
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il