X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהגים כפופים להוראות החברה
בעקבות וולט: בקשה לקבוע שנהגי גט טקסי הם שכירים
עובד לשעבר בחברה טוען, כי על-פי המבחנים לקביעת יחסי עובד-מעסיק - הנהגים בחברה הם עובדים שלה ולא עצמאים כפי שהיא מאלצת אותם להציג את עצמם
ביה"ד: סיכוי סביר שייקבע ששליחי וולט הם שכירים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה בתל אביב אישר לנהל תביעה ייצוגית ב-24 מיליון שקל נגד החברה, בקובעו שלכאורה מתקיימים התנאים להכרה בעובדים כשכירים - בעוד החברה רואה בהם עצמאים
לרשימה המלאה

בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב מתבקש לקבוע, כי נהגי המוניות המועסקים בידי חברת גט טקסי הם שכירים שלה. הבקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה הוגשה (8.8.22) בעקבות פסיקתו של בית הדין הארצי לעבודה בתביעה דומה של שליחי וולט, ולפיה קיים סיכוי סביר שבית הדין האיזורי יכיר בהם כעובדים לכל דבר (ראו קישור משמאל).
אלכסנדר ליברמן, שהועסק בידי גט טקסי בשנים 2019-2018, טוען, כי למרות שהנהגים נאלצים להסכים להעסקתם כעצמאים - בפועל הם שכירים משום שמתקיימים בהם התנאים שנקבעו בפסיקה לזיהוי יחסי עובד-מעסיק. לאור זאת הוא טוען, כי על החברה לשלם לכל הנהגים תוספת של 30% על הכנסותיהם ממנה וכי עליה לקלוט כשכירים את הנהגים הנוכחיים. הוא גם תובע פיצוי של 10,000 שקל לכל נהג על הנזק הבלתי-ממוני שנגרם להם; השלמת תנאים לכל לכל נהג שהעסקתו הופסקה בידי החברה; ופיצוי של 20,000 שקל לכל נהג שהעסקתו הופסקה ללא שימוע.
לדברי ליברמן, גט טקסי מגדירה את עצמה כפלטפורמה המחברת בין הלקוחות לבין הנהגים, אך בפועל הנוסעים מזמינים ממנה את השירות ומשלמים לה תמורתו. לכן, הוא טוען, מדובר בחברת שליחויות הפועלת באמצעות הנהגים. עוד נטען, כי גט טקסי מכתיבה בצורה חד-צדדית את תנאי ההתקשרות איתה; משלמת רק 26 שקל לשעה (לעומת שכר מינימום של 30 שקל); והם אינם רשאים לפעול שלא במסגרתה.
לגבי המבחנים לקביעת יחסי עובד-מעסיק טוען ליברמן, כי גט טקסי שולטת בצורה מוחלטת על עבודת הנהגים, הכפופים להנחיותיה; היא מספקת להם ציוד עבודה; לא הייתה להם עילה להירשם כעצמאים אלמלא דרישותיה של גט טקסי; היא נושאת באחריות לנזקים למשלוחים; וגם כלפי צדדים שלישיים, ובכללם רשויות המדינה, הוצג שהנהגים הם עובדי החברה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד חגי קלעי, אוהד רוזן ואייל וייס, וטרם הוגשה תגובת גט טקסי.

תאריך:  09/08/2022   |   עודכן:  09/08/2022
+מול עיני ילדיו: נוסע שבר לנהג מטרונית את האף
15:29 09/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנוסע שהחמיץ את תחנת הירידה היכה את הנהג וגרם לו לחבלות קשות  ▪  הנהג שהותקף: "התפללתי רק שיעזוב אותי. למה לרדת מהאוטובוס ואז לחזור רק כדי להרביץ לי? מה שיושב לי כל הזמן בראש זה הבכי של הילדה שלו שרואה הכל"

[צילום: מצלמת אבטחה]
חבלות בצלעות [צילום: כוח לעובדים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות וולט: בקשה לקבוע שנהגי גט טקסי הם שכירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: משרד התחבורה התחייב להציג את כל תעריפי הרפורמה החדשה באתר המידע הממשלתי, אך בפועל מחק את כל התעריפים    המשמעות: את המידע על לוחות הזמנים והקווים יקבל הנוסע באתר אחד, אבל כדי לדעת כמה תעלה לו הנסיעה יצטרך לגלוש באתר אחר
עידן יוסף
השינויים כוללים הוספת קו חדש שיחליף קו קיים וישפיעו גם על השירות לחצור הגלילית, לקריית שמונה ולטבריה
עידן יוסף
פרופיל זה מאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית    קודם מגיפת הקורונה ביצעו כלל האזרחים הוותיקים פחות מ-5% מנסיעות הנוסע בתחבורה הציבורית    שיעור בני ה-75 ומעלה קטן בהרבה, וכך גם מידת השימוש בשירות
עידן יוסף
מחקר של הכנסת מצא שכרבע מהנוסעים הבוגרים נפגעו מהמהלך    המחיר לנסיעה עירונית בודדת עלה בכ-15% והמחיר למינוי חופשי חודשי לבוגרים ולאזרחים ותיקים עלה בכ-8%
עידן יוסף
ענבר בזק פנתה לשרת התחבורה בעקבות שני מקרים של הדרת נשים באוטובוס בידי חרדיים    הגורם העיקרי להדרה - מסלולים לאוכלוסייה הומוגנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il