X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
השר יועז הנדל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
המועצה לצרכנות: תקנות התקשורת מסירות הגנה מהצרכן
בפנייה לשר התקשורת טוענת ההמועצה כי התקנות החדשות יביאו לפגיעה בצרכנים ויסיגו את מצבם אל מול חברות התקשורת שנים לאחור הסיבה: ההגנות הצרכניות מפורטות ברישיונות אך לא קיימות כלל בתקנות

משרד התקשורת העביר רפורמה, במסגרתה במקום רישיונות פרטניים יותקנו תקנות שיקבעו את הנורמות לפעילות בשוק התקשורת. התיקון מחולל שינוי יסודי בהסדרה, כשבמקום הסדרה ברישיון, שמחייבת אישור מראש של משרד התקשורת - הכרוך בהליך בדיקה ופיקוח מסודר - מוצע להסדיר מנגנון של "היתר כללי" לפיו כל מי שמבקש לשווק שירותי תקשורת יתבקש להירשם במשרד התקשורת, ולפעול על-פי הכללים הקבועים התקנות. מטרת המנגנון היא להגביר את התחרות ולאפשר את כניסתם של גורמים נוספים בשוק.
המועצה לצרכנות מתנגדת להתקנת התקנות בנוסחן הנוכחי. לעמדתה, התקנות המוצעות יפגעו בצרכנים, ויסיגו את מצבם לאחור אל מול חברות התקשורת, מאחר שההגנות הצרכניות מפורטות מחד-גיסא ברישיונות, אך מאידך-גיסא נעדרות לגמרי מהתקנות.
בפנייה לשר התקשורת יועז הנדל, פרשה המועצה לצרכנות את עמדותיה לגבי כל אחת מהתקנות המתהוות.

מהלכים נוספים להרחבת הכיסוי והקליטה הסלולרית
חברות הסלולר יוכלו להקים אתרים סלולריים בשותפות וכך יתומרצו להקים אתרים נוספים
▪  ▪  ▪

משרד התקשורת החליט (ג') לתמרץ את חברות הסלולר לקיים שותפות באתרים סלולריים, שתכלול שיתוף במרכיבים הפסיביים של הרשת כגון תורן, מבנה, חשמל, ולרבות שיתוף אנטנות. כך יתאפשר לחברות הסלולר לערוך משא-ומתן משותף מול בעלי נכסים ולהוזיל את תשלומי השכירות המשולמים על אתרי הסלולר.
שיתוף זה מייעל באופן משמעותי את הוצאות החברות על פיתוח ותחזוקת הרשת, ומשפר את יכולת ההשקעה בהרחבת הכיסוי והקיבולת של רשתות הסלולר ובהתקדמותן הטכנולוגית. הוזלת תשלומי השכירות תסייע ביכולת של החברות להתחרות הן במחיר והן באיכות השירות כל זאת מבלי לגרוע מחובות הכיסוי המוטלות על החברות ומהחובות לאספקת השירות למנויים. המשרד יעקוב אחר יישומו של ההסכם על-מנת לוודא שהחברות יפעלו על-פי ההוראות ולא תתקיים פגיעה בשירות למינויים.
בנוסף, שר התקשורת פרסם שימוע על כוונתו לאפשר ליזמים לפרוס אתרים סלולריים מתקדמים על בסיס תשתיות אזרחיות קיימות במודל השכרת תשתית לחברות הסלולר. זאת לאחר שמשרד התקשורת בחן בתקופה האחרונה פניות של אותם גורמים ויזמים טכנולוגיים לפריסת אתרים סלולריים, על בסיס מתקני תשתיות רחוב קיימות כמו לדוגמה עמודי תאורה, עמודי חשמל, שלטים ותחנות אוטובוס. חברות הסלולר תוכלנה לעשות שימוש באתרי סלולר של גורם אחר אך ורק כתשתית נוספת ולא במקום תשתית הסלולר בהיקף לפיו הן מחויבות ברישיון.
על-פי התחזיות של משרד התקשורת, בעשור הקרוב צפוי גידול של פי כ-50 בצריכת הנתונים והיישומים מתקדמים שיהפכו לנפוצים יותר, כגון יישומי AR ו-VR, בינה מלאכותית (AI) וגיימינג, אשר יגדילו באופן משמעותי את צריכת הנתונים, ככל הנראה הרבה מעבר לתחזית זו. לאור הביקוש והצרכים הגוברים, המשרד שוקל להותיר לחברות הסלולר לעשות שימוש במרכיבים שהוקמו על-ידי היזמים.
תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות להתפתחות הכלכלה והתעשיה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של לקוחות בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים ומהווה מנוע צמיחה למשק. מהלכים אלו יביאו לשיפור והרחבת הקליטה הסלולרית בטכנולוגיות המתקדמות, בכל רחבי הארץ, תוך ניצול מיטבי של תדרי הדור ה-5.

תאריך:  17/08/2022   |   עודכן:  17/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועצה לצרכנות: תקנות התקשורת מסירות הגנה מהצרכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במסגרת תיקונים שהכניסה ועדת הכספים, הוגדל השכר היומי הקצוב ונקבע על סכום של 460 שקל ליום עבודה לעובד, בנוסף נקבע פיצוי גם עבור חומרי גלם שהתקלקלו    שני הורים לילדים בישובים המרוחקים עד 7 ק"מ מהגדר יהיו זכאים לפיצוי בגין היעדרות מעבודתם    לעניין עסקים בישובים שהיו בהגבלות תנועה, האריכה הוועדה את תקופת הזכאות וקבעה כי אלה יהיו זכאים לפיצוי עם תחילת המגבלות ו-48 שעות לאחר סיום המבצע
עידן יוסף
בעקבות הרפורמה מוצעים בתקנות מאפייני סמלי הכשרות, צורת תעודת ההכשר, וכן צורת סמלי ההכשר של תקן כשרות מועצה    בניגוד לנוהג/לנוהל המחייב, לא פרסמה הרבנות הראשית את מטרות התקנות, ואף לא דברי הסבר
עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר מגלה כיצד אחרי התבוסה בבחירות 2006 שבה קיבל הליכוד 12 מושבים בלבד חשב להתפטר ומגלה מי הניא אותו מכך    ליברמן: "ביבי, עוד לא מאוחר, אתה עדיין יכול להתפטר"
עידן יוסף
החייל שהרג את נתן פיטוסי ירה שמונה כדורים. שניים מהם נורו לאוויר כחלק מנוהל מעצר חשוד, שישה נורו לעברו של פיטוסי ושני כדורים פגעו בו, ברגל ובחזה    הרמטכ״ל קיים תחקיר ראשוני ומצ"ח תחקור קצינים בגדוד
איציק וולף
הטיל שוגר מקליפורניה ועף למרחק של 6,760 קילומטרים    הצבא האמריקני הדגיש - תוך רמיזה למשבר בין סין לטייוואן - כי מדובר בניסוי נוסף לכ-300 ניסויי טילים דומים שנערכו בעבר וכי לא מדובר בתגובה לאירוע עולמי כלשהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il