X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל מקורות, עמית לנג [צילום: אייל פישר]
צריכת המים הביתית עלתה ב-4%; רווחי מקורות עלו ב-5%
הרווח הנקי של חברת המים הלאומית עמד בסוף המחצית הראשונה של 2022 על 140 מיליון שקל ירידה של 13% בצריכת המים לחקלאות

רווחי חברת המים הלאומית 'מקורות' עלו במחצית הראשונה של שנת 2022 בשיעור של כ-5%. הרווח הנקי של החברה עמד על כ-140 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 133 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון השני סיימה החברה ברווח נקי של כ-65 מיליון שקל, גידול כ-23% לעומת רווח נקי של כ-53 מיליון שקל ברבעון השני של 2021.
ההכנסות של מקורות במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% ביחס לסך ההכנסות בששת החודשים הראשונים של 2021 שעמד על כ-2.23 מיליארד שקל. עיקר הגידול מיוחס לעליה בגביה ממפיקי מים פרטיים.
פילוח נתוני הצריכה הארציים מעלה שבתקופת הדיווח נרשמה ירידה בסך צריכת המים במגזר החקלאי בשיעור של כ-13%, ומנגד, צריכת המים למגזר משקי הבית רשמה עליה ברבעון הראשון של השנה בשיעור של כ-4%. בסיכום הנתונים למחצית הראשונה של השנה עולה שסך צריכת המים הסתכמה בכ-800 מיליון קוב, זאת לעומת סך צריכה של כ-825 מיליון קוב, ירידה משוקללת של כ-3%. במקביל, אספקת המים לרש"פ ולממלכת ירדן רשמה עליה של כ-25% בהשוואה בין החציון הראשון של 2021 חציון הראשון של 2022, מכ-77 לכ-96 מיליון קוב.
עוד עולה מנתוני החברה שעלות המכירות והעבודות הסתכמה בחציון הראשון של השנה בכ-1.99 מיליארד שקל, עלייה מתונה של כ-3% לעומת עלות של כ-1.93 מיליארד שקל בחציון הראשון של 2021. העלייה מיוחסת בין השאר לגידול בהוצאות קניות המים ממתקני ההתפלה בסך של כ-53 מיליון שקל, זאת בהתאם להוראות הרגולטור (רשות המים) מול החברה. נתונים אלו הובילו בין השאר לרישום רווח תפעולי שהסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-251 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-231 מיליון שקל בחציון הראשון של 2021. עוד רשמה החברה עליה בהוצאות המימון, מכ-155 מיליון שקל בחציון הראשון של שנה שעברה לכ-285 מיליון שקל בחציון הנוכחי. עיקר השינוי מיוחס לשינויים במדד, כאשר בסיכום הדברים החברה עמדה ביעדים הפיננסיים שהוגדרו על ידי המדינה ואומצו על ידי דירקטוריון החברה.
ה-EBITDA בחציון הראשון של שנת 2022 עלה בכ-3% לכ-548 מיליון שקל, זאת בהשוואה לכ-530 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. במאי האחרון השלימה החברה הנפקת אגרות חוב, בדרך של הרחבת סדרות 10 ו-11, ובסכום כולל של כ-1.18 מיליארד שקל. בסדרה 10, במח"מ של כ-3.7 שנים, גייסה החברה כ-419 מיליון שקל בתשואה לפדיון של (0.32%-). בסדרה 11, במח"מ של כ-13.8 שנים, גייסה החברה כ-754 מיליון שקל בתשואה לפדיון של 1.75%.
במהלך 2022 החברה המשיכה ביישום תכניות הפיתוח השנתית שלה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל לכל שנה. לדעת החברה היקף ההשקעות הנדרש לשנים הבאות גבוה יותר, ועד לסך של כשני מיליארד שקל בכל שנה, זאת אם משקללים את צרכי אספקה לצרכנים מקומיים, רש"פ וירדן, זאת במסגרת מציאות של גידול באוכלוסייה, התחממות גלובלית ומשבר אקלים.

תאריך:  18/08/2022   |   עודכן:  18/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריכת המים הביתית עלתה ב-4%; רווחי מקורות עלו ב-5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
האיש העשיר בעולם, שנמצא בלב סכסוך עסקי-משפטי על-רקע ביטול העסקה לרכישת טוויטר, צייץ כי הוא עומד לרכוש את קבוצת הכדורגל הבריטית הפופולרית    לאחר כמה שעות הבהיר כי מדובר היה בבדיחה
איציק וולף
התחזיות המוקדמות צפו גידול של 5% במכירות הקמעונאיות    ירידות משמעותיות נרשמו בתחומי ההסעדה, הריהוט והבנייה    עליות משמעותיות נרשמו במכירת כלי רכב ובמכירת כסף, זהב ויהלומים
איציק וולף
איציק וולף
התוצר המקומי ירד בשיעור של 0.1%, לעומת גידול של 0.8% שנרשם ברבעון הראשון של השנה    רק ברבעון הבא ניתן יהיה לראות האם מתממשת תחזית הבנק המרכזי שלפיה עוד השנה תיכנס בריטניה למיתון
איציק וולף
המחיר הממוצע של גלון דלק בארצות הברית עומד היום על 3.99 דולר - חודשיים בדיוק לאחר שמחירי הדלק הממוצעים בארצות הברית שברו את שיאי כל הזמנים והגיעו ל-5 דולר לגלון בממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il