X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפעולה, תותחי הוביצר שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה [צילום: AP/אפרם לוקצקי]
ארה"ב הכריזה על סיוע צבאי חדש לאוקראינה, כולל מל"טים
מערכות הנשק החדישות יאפשרו לצבא אוקראינה להרחיב במתקפת-נגד נגד צבא רוסיה גם בחצי-האי-קרים מזכיר המדינה בלינקן: ארה"ב תמשיך לסייע לאוקראינה ככל שיידרש זלנסקי: "עשינו צעד חשוב נוסף כדי להביס את התוקפן"

הממשל האמריקני הודיע (יום ו', 19.08.22) על סיוע חדש לאוקראינה, כולל רחפני מעקב (מל"טים), כלי רכב עמידים בפני מוקשים, סבבי אנטי-שריון ותותחים מסוג הוביצר, וזאת במטרה מוצהרת: לאפשר לצבא אוקראינה להחזיר את השטח שנכבש ולהתקדם במתקפה נגד צבא רוסיה. בכך מחדד הממשל האמריקני את השינוי מדיניותו החדשה: אספקת ציוד לחימה התקפי, ולא רק הגנתי.
סוכנות AP מסרה מפיו של גורם ביטחוני בכיר בארה"ב, כי חבילת הסיוע החדשה תסתכם ב-775 מיליון דולר. היא תכלול 15 מל"טי מעקב של Scan Eagle, וכן 16 תותחי הוביצר ותחמושת מתאימה. יסופקו בנוסף 1500 טילי כידון שהצבא האוקראיני השתמש בהם ביעילות להדיפת צבא רוסיה. כמו-כן יסופקו כ-40 כלי רכב לפינוי מוקשים, שיאפשרו לכוחות אוקראינה להתקדם בדרום ובמזרח, שם הציבו כוחות רוסים מוקשים. אותו גורם מסר, כי ארה"ב מבקשת עתה לעזור לעצב ולחמש את הכוח האוקראיני של העתיד ככל שהמלחמה נמשכת.
"היכולות האלה מכוילות בקפידה כדי לעשות את ההבדל הגדול ביותר בשדה הקרב ולחזק את מעמדה של אוקראינה בשולחן המשא-ומתן", אמר מזכיר המדינה אנטוני בלינקן בהצהרה לתקשורת. בלינקן ציין, כי ארה"ב תמשיך לסייע לאוקראינה, ככל שיידרש, כדי להביס את התוקפן.
חבילת הסיוע מגיעה עתה בזמן שמלחמתה של רוסיה באוקראינה עומדת להגיע לשישה חודשים. היקף הסיוע הצבאי האמריקני לצבא אוקראינה מסתכם עד כה בכ-10.6 מיליארד דולר.
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צייץ בטוויטר ביום שישי את הערכתו לחבילת הסיוע ואמר: "עשינו צעד חשוב נוסף כדי להביס את התוקפן".

תאריך:  20/08/2022   |   עודכן:  20/08/2022
+ההסכם עובד: שתי אוניות נוספות הנושאות תבואה עזבו את נמלי אוקראינה
11:39 20/08/22  |  יואב יצחק

שתי אוניות נוספות הנושאות תבואה עזבו את מימי אוקראינה. כך דיווח משרד ההגנה של טורקיה. האוניות - ה-Zumrut Ana ו-MV Ocean S, יצאו כשהן עמוסות ב-6,300 טון שמן חמניות ו-25,000 טון חיטה. בסך-הכך יצאו 27 אוניות מנמלי אוקראינה בים השחור, מאז שבוצעה העסקה בין אוקראינה לרוסיה, בתיווך של האו"ם, כדי לאפשר מעבר בטוח של סחורות. על-פי ההסכם, טורקיה היא המפקחת שיצאו סחורות חקלאיות ושלא ייכנסו לאוקראינה באמצעות אותן אוניות כלי נשק ותחמושת.

זלנסקי, ביקור בנמל אודסה [צילום: שירות העיתונות של נשיא אוקראינה/AP]
+זלנסקי: פקחים בינלאומיים יוכלו לאבטח מתקן הגרעין בזפוריז'יה
11:26 20/08/22  |  יואב יצחק

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי פקחים בינלאומיים יוכלו לאבטח את תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה באוקראינה. דבריו נאמרו בעקבות שיחה שהתקיימה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין נשיא צרפת עמנואל מקרון. פוטין הסכים לאפשר לפקחים להגיע לאתר, לבדוק את מתקן הגרעין ולעשות את הפעולות הדרושות כדי לשמור על הבטיחות בו. קודם לכן האשימו מוסקבה וקייב זו את זו בהפגזת המתחם, דבר שעורר חשש לפגיעה בתחנת הכוח ולאסון גדול באירופה כולה, שכן תחנת הכוח בזפוריז'יה היא הגדולה ביותר מסוגה באירופה.

תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה [צילום: משרד ההגנה הרוסי באמצעות AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב הכריזה על סיוע צבאי חדש לאוקראינה, כולל מל"טים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
אוקראינה ורוסיה מאשימות זו את זו בירי פגזים, שפגעו במבנים שנמצאים בשטח הכורים בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה    ממשל ביידן יאשר חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה בגובה 800 מיליון דולר
עידן יוסף
משרד ההגנה הרוסי טוען שמדובר בהרתעה אסטרטגית    חיל-האוויר האוקראיני חושש כי לא יצליח ליירט אותם    ארדואן וזלנסקי נפגשים כשעל סדר היום חילופי שבויים, מעבר תבואה ומטוסים ואולי אפילו סיום המלחמה
מירב ארד
פינלנד הודיע כי תפחית החל מהספטמבר את מספר בקשות הוויזה של אזרחים רוסים    גם אסטוניה, צ'כיה ולטביה נקטו אמצעים להגבלת כניסתם של רוסים לאיחוד האירופי    מנגד - קנצלר גרמניה מאמין בסנקציות על המעגל הפנימי המקורב לפוטין    אירופה מתקשה להציג קונצנזוס בנושא
יאיר נבות
בנאומו קבע בין השאר פוטין: "המצב בעולם משתנה באופן דינמי, ומולנו מתהווים קווי המתאר של סדר עולמי רב קוטבי. יותר ויותר מדינות ועמים בוחרים בדרך של התפתחות חופשית וריבונית על סמך זהותם, המסורות והערכים שלהם"
עמנואל בן-סבו
המציאות המורכבת אשר נוצרה בעקבות המלחמה הנוראה, היא, ללא ספק, יכולה הייתה להיות הזדמנות פז, להעלות בגלוי ובהסכמה עם שלטונות אוקראינה, או במבצע חשאי את עצמותיו של רבי נחמן לארץ הקודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il