X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עידן וולס. רווחי עתק בחצי שנה [צילום: רון קדמי]
5 מיליארד ש"ח רווח נקי לקבוצת דלק בחצי שנה
זינוק חד לעומת הרווח הנקי בחציון המקביל שהסתכם בכ-581 מיליון ש"ח ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי על כ-2.5 מיליארד שקל, לעומת כ-302 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת דלק פרסמה (יום ד', 24.8.22) את דוחותיה הכספיים לחציון הראשון ולרבעון השני לשנת 2022, מהם עולה כי הרווח הנקי של הקבוצה בחציון הראשון של השנה הסתכם בכחמישה מיליארד שקל - זינוק חד לעומת הרווח הנקי בחציון המקביל שהסתכם בכ-581 מיליון ש"ח. ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי על כ-2.5 מיליארד שקל, לעומת כ-302 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה עמדו על כ-2.9 מיליארד שקל ברבעון. הרווח התפעולי עלה ועמד על כ-3.6 מיליארד שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-1.052 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההון העצמי של הקבוצה נכון ליום 30.6.2022 הסתכם בכ-8 מיליארד שקל, לעומת 4.3 מיליארד שקל נכון ל-31.3.2022.
סך הנכסים של הקבוצה גדל בתקופת הדוח לכ-44.4 מיליארד שקל נכון ליום 30.6.2022, וזאת בהשוואה לסך הכנסים נכון ליום 31.12.21 שהסתכם בכ-31.4 מיליארד שקל וזאת בעיקר לאור השלמתן של 3 עסקות אסטרטגיות שביצעה איתקה במהלך החציון הראשון של השנה לרכישת החברות סיקר פוינט, מוראבני וסאמיט.
השלמת הרכישות האמורות תרמה לגידול בפרופיל ההפקה של איתקה ולעליה משמעותית בכמות העתודות והרזרבות שלה ברמות 2P ו-2C מהיקף מוערך של כ-290 מיליון שווה ערך חביות נפט ליום 31 לדצמבר 2021, להיקף של כ-545 מיליון שווה ערך חביות נפט ליום 30 ביוני, 2022, וזאת לאחר הפקה בתקופת הדוח.
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק:
"אנחנו מציגים תוצאות פיננסיות חזקות לחציון הראשון של השנה, אותו סיימנו עם זינוק חד ברווח הנקי לכ-5 מיליארד שקל. אנו עדים לביקושים גלובליים יוצאי דופן לאנרגיה בשווקים בהם אנו פועלים, בעקבות המשבר בשוק האנרגיה העולמי. העובדה שבבעלות הקבוצה נכסי גז ונפט איכותיים במזרח התיכון ובים הצפוני, ועתודות אנרגיה בהיקפים משמעותיים, תומכת בצמיחת הקבוצה וחברות הבנות שלה. במהלך הרבעון השני, וכחלק מההכנות לקראת הנפקת איתקה, השלימה איתקה שלוש עסקות משמעותיות בים הצפוני, שהכפילו את עתודות הנפט והגז שלה והאריכו את פרופיל ההפקה. אנו מתקדמים עם הנפקת איתקה בהתאם ללו״ז המתוכנן ומעוניינים להשלים אותה בטווח הקרוב. במקביל, אנו ממשיכים להגדיל את כושר הייצור בלוויתן, שממשיך להיות עוגן אנרגטי משמעותי במזרח הים התיכון. בכוונתנו להמשיך ולנצל את המומנטום החיובי בשווקי האנרגיה הבינלאומיים, במטרה להוסיף ולהציף ערך בפעילות החברה ובחברות המוחזקות".

איתקה - זינוק בהכנסות וברווחים

איתקה (Ithaca) הפועלת בים הצפוני, סיימה את הרבעון השני לשנת 2022 עם רווח נקי של כ-681 מיליון דולר לעומת כ-66 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות של איתקה לרבעון הסתכמו לכ-618 מיליון דולר, לעומת כ-294 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה- EBITDAX של איתקה ברבעון השני הסתכם בכ-430 מיליון דולר, לעומת כ-157 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וזאת בין השאר לאור העלייה בתפוקה לצד העלייה במחירי הגז והנפט ביחס לרבעון המקביל אשתקד. התפוקה בתקופת הדוח הסתכמה לכ-5.7 מיליון חביות לעומת כ-4.3 מיליון חביות בתקופה המקבילה אשתקד. התפוקה היומית הממוצעת ברבעון עמדה על כ-64 אלף שווה ערך חביות נפט ליום (KBOE/d), לעומת כ-48 אלף שווה ערך חביות נפט ליום (KBOE/d) בתקופה המקבילה וכ-56 אלף חביות ליום בממוצע בשנת 2021.
במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022 השלימה איתקה מספר עסקות הזדמנותיות בשוק האנרגיה בים הצפוני וזאת כהמשך ישיר לאסטרטגיה שלה להגדיל את פרופיל ההפקה של החברה, ולהאריך אותו, כחלק מהפעולות שמקדמת החברה לקראת ההנפקה של איתקה בבורסה של לונדון במהלך שנת 2022.

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5 מיליארד ש"ח רווח נקי לקבוצת דלק בחצי שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה ממשיך באיומים על ישראל ובהסלמה ביטחונית אם לא ייענו דרישות לבנון בעניין הגבול הימי בין שתי המדינות    ישראל דורשת ערבויות מלבנון שחיזבאללה לא יסלים את המצב הביטחוני אם לא יושג הסכם עד מחצית החודש הבא    בינתיים צה"ל נערך לאפשרות של עימות צבאי עם חיזבאללה
עידן יוסף
שלשום נועד המתווך הוכשטיין עם ראש הממשלה לפיד    עוד בקבינט: הערכת מצב ביטחונית על הכוננות בעוטף עזה
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה קובע משוואה חדשה להתמודדות עם המשא-ומתן על תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון. נסראללה יוצר איום אזורי ומאיים בפגיעה בכל אסדות הגז והנפט של ישראל ברחבי הים התיכון אם לא יכובדו זכויותיה של לבנון בשבועות הקרובים
מרדכי ליפמן
זכרו את מנסור עבאס, ג'ידה רינאווי זועבי    מנסור עבאס וג'ידה זועבי, שניהם יחדיו וכל אחד לחוד, מתחו את החבל, שאמור היה לחבר אותם לממשלת בנט, מתיחת יתר. אף קרעו אותו
עידן יוסף
ההסכם ‏נחתם ברקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והביקוש האירופי למוצר    פורסם שלב המיון המוקדם להקמת תחנת כוח שתספק את צרכי האנרגיה העתידיים של ישראל לעשורים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il