X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד וברנע בפגישתם
ראש המוסד נגד ארה"ב: ההסכם נותן לאירן רישיון לייצר פצצה
דדי ברנע תקף: המוסד מחויב למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה בלשכת לפיד ידעו על התדרוך של ברנע, אך הביקורת על ארה"ב לא תואמה סגן שר הביטחון שוסטר: נתניהו מנע תקציב ופגע בהכנה לתקיפה באירן

ראש המוסד דדי ברנע קיים (יום ה', 25.8.22) תדרוך מודיעיני עם ראש הממשלה יאיר לפיד, והחליט לעלות מדרגה במתקפה נגד ההסכם המתגבש עם אירן. לפי גורם ישראלי, ברנע אמר בשיחות: "יש פה סטנדרט כפול. מצד אחד יושבים בווינה ומתקרבים להסכם - ומהצד השני אירן פועלת ושולחת זרועות טרור נגד האמריקנים ומרמה את העולם".
לדבריו, "ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאירן רישיון ליצור פצצה. המוסד מחויב למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה. ההסכם לא חל על ישראל וכך גם חופש הפעולה להמשיך ולפעול". באשר לסוגיית התיקים הפתוחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ראש המוסד סבור כי הם מהווים "הוכחה שאירן שיקרה גם תחת ההסכם". הוא טען כי "אין שום ספק שחתימה על ההסכם לא תשנה את התיקים".
סביבתו של של ראש הממשלה לפיד נשמעים מסרים אחרים לחלוטין - קצת יותר מעודדים ואופטימיים. בלשכת רה"מ ידעו מראש על הכוונה של ראש המוסד להוציא הערב תדרוכים בשמו, אך המסרים התקיפים עצמם והביקורת על ארה"ב לא תואמו.
מסביבתו של לפיד נמסר כי האמריקנים הקשיחו את העמדות שלהם מול טהרן. כמו-כן, בלשכת רה"מ סבורים כי ביקורו של ראש המועצה לביטחון לאומי אייל חולתא בוושינגטון היה "יעיל יותר" ממה שציפו.
בין היתר, ישראל עודכנה מראש על הפרטים של אותה תגובה אמריקנית שהועברה לאירנים אתמול, והתחושה הכללית בסביבת לפיד היא שיש הקשחה של העמדות האמריקניות ופחות נכונות מצידם לויתורים מול הרפובליקה האיסלאמית. ההערכה בקרב חלק מגורמי הביטחון השונים וגם בצמרת המדינית שיקחו עוד כמה שבועות עד שיגיעו לחתימה על הסכם.
סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר הבוקר בראיון לכאן רשת ב על האפשרות של תקיפה באירן כי "המציאות היום, כשיש לנו תקציב בניגוד לעבר, מאפשרת לנו להתגונן גם בעצמנו". לדבריו, כשנתניהו מנע תקציב הוא פגע גם באינטרסים הביטחוניים של המדינה.
שוסטר הוסיף כי ביקורו של שר הביטחון בוושינגטון חשוב כדי להבהיר לשותפות שלנו שהסכם גרעין לא טוב מעודד חוסר יציבות באזור ובעולם כולו. הוא הוסיף כי "אנחנו לא נתבונן אליו באדישות אלא נכין את עצמנו כפי שאנחנו מסוגלים". כמו-כן אמר שפעילותה של ישראל בתקופה האחרונה השיגה כמה הישגים במשא-ומתן עם אירן.
אתמול הודיעו האירנים כי קיבלו את התשובה האמריקנית להסכם הגרעין. "נבחן אותה", נמסר ממשרד החוץ האירני. גורמים אמריקניים אמרו לכאן חדשות כי גם אחרי המענה העקרוני יידרשו דיונים נוספים כדי לסגור את הפרטים הסופיים של ההסכם, שיישומו אמור להימשך כ-120 יום.
שר הביטחון בני גנץ צפוי להגיע לוושינגטון לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבאן, שנפגש מוקדם יותר השבוע עם ראש המל"ל חולתא. טרם נסיעתו לוושינגטון, גנץ שוחח עם לפיד כדי לתאם וללטש את המסר הישראלי שיעביר שר הביטחון בביקור. במקביל, בישראל ממשיכים לנסות לתאם שיחה בין ראש הממשלה לפיד והנשיא ביידן. אתמול דיווחנו שבבית הלבן השיבו לישראל כי הנשיא נמצא בחופשה ולא יוכלו לקיים אותה בקרב. אז החופשה של הנשיא הסתיימה ובישראל מקווים שהשיחה תתקיים בקרוב.

תאריך:  26/08/2022   |   עודכן:  26/08/2022
+גנץ: "נרחיב הפעולות כדי שלאירן לא יהיה נשק גרעיני"
10:06 26/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון ביקר בטייסת המתדלקים של פיקוד המרכז האמריקני, הממונה על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, והצהיר שישראל וארה"ב יעמיקו את שיתוף הפעולה למניעת נשק גרעיני אירני  ▪  "כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאירן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית"

U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha
שר הביטחון במפקדת סטקום בארה"ב [צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha]
+אירן העבירה לרוסיה מאות מל"טים
00:30 26/08/22  |  עידן יוסף

למרות אזהרתה של ארה"ב לטהרן, אירן העבירה לרוסיה מאות מל"טים שעלולים לשמש את הכוחות הרוסיים במלחמה נגד אוקראינה (AP)

+ראש המוסד תדרך את ראש הממשלה על הסיכונים בחזרה להסכם הגרעין
16:40 25/08/22  |  איציק וולף

ראש הממשלה, יאיר לפיד, קיבל תדרוך מודיעין מראש המוסד דוד ברנע, בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי התדרוך עסק בעדכון אודות הסוגיות הביטחוניות השוטפות שעל הפרק ובראשן הסכם הגרעין עם אירן. ראש המוסד סקר את תמונת המצב המודיעינית והסיכונים הכרוכים בחזרה להסכם הגרעין.

ראש הממשלה וראש המוסד בקריה בתל אביב

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש המוסד נגד ארה"ב: ההסכם נותן לאירן רישיון לייצר פצצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"תולדות השגעון בעידן התבונה"..
אלו שלא שוכחים 73  |  26/08/22 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
דן מרגלית
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
מירב ארד
בתדרוך לכתבים זרים אמר רה"מ: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האירנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום    הבהיר: זה הסכם רע, הבהרנו שהוא לא מחייב אותנו. אנחנו נפעל כדי למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות"
מירב ארד
הוסיף: מי שרואה בשתי מדינות לשני עמים פתרון לסכסוך - חי באשליה    על הסכם הגרעין עם אירן אמר: ביידן דיבר איתי בנושא בביקור בארץ, לא בטוח שההסכם משרת את מה שנשיא ארה"ב אמר לי    על מינוי רמטכ"ל: יקרה הרבה לפני הבחירות
יואב יצחק
ישראל אינה צד להסכם ואינה מחויבת לו    על-פי טיוטת ההסכם, ארה"ב לא תוכל לפרוש מהסכם הגרעין במקרה שיתחלף הממשל (בכך מבטיחה אירן את עצמה מחזרת טראמפ לשלטון)    פרישה תתאפשר רק אם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תקבע שאירן הפרה ההסכם
עידן יוסף
אלוף (מיל') יצחק בן-ישראל אומר למקור ראשון כי בתקופת ראש הממשלה אולמרט ניתן היה לבלום את הגרעין האירני בשלב מוקדם ונתניהו הביע אז תמיכה בהפצצתם    אולמרט: לא זכור לי דבר כזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il