X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנץ וראשי המכונים [צילום: יוסי מאי]
גנץ: לנו ולארה"ב מטרה משותפת - למנוע מאירן גרעין
שר הביטחון אמר לראשי מכוני מחקר בוושינגטון: "הידע והיכולות שצברה אירן מחייבים שיפורים בהסכם הגרעין שנידון, בהם הצורך לדחות את מועד סיום המגבלות. נמשיך לפעול מול אירן בכל התפתחות"

גנץ לראשי מכוני מחקר מובילים בוושינגטון: ״הידע, התשתיות והיכולות שצברה אירן מחייבים שיפורים בהסכם הגרעין שנידון - בדגש על הארכת ״הסאנסט״. נמשיך לפעול מול אירן בכל התפתחות"
עוד אמר שר הביטחון: "המימון של אירן לשלוחיה עומד לפני הסכם על למעלה ממיליארד דולר. למעלה מחצי מיליארד דולר מוקצים מדי שנה לפעילות הטרור של חיזבאללה"
שר הביטחון בני גנץ קיים אמש (יום ו', 26.8.22) תדרוך לראשי מכוני מחקר מובילים בוושינגטון, לאחר ביקורו בסנטקום ופגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן.
בפתח התדרוך הדגיש שר הביטחון את היחסים המיוחדים בין ישראל וארה"ב, שהם איתנים וחזקים גם בימים אלו, ואמר כי השיח מתקיים עם ראשי הממשל על-ידי מנהיגי המדינה, באופן הנכון והאחראי ובו מובעת התנגדות ישראל להסכם.
במסגרת התדרוך, עמד גנץ על ההתקדמות של אירן בשנים האחרונות בסוגיית הגרעין: "אירן צברה ידע, תשתיות ויכולות בלתי הפיכות שיאפשרו לה להרחיב את תוכנית הגרעין במהלך ההסכם עם ירידת המגבלות, וכמובן לפרוץ לגרעין בסיומו ב-2031״.
בין השאר, הציג גנץ את הייצור של אלפי סרכזות מתקדמות שאם יאוחסנו ולא יושמדו, יהיו זמינות להתקנה עם סיום ההסכם או אם אירן תחליט לפרוש ממנו. בנוסף, הסביר גנץ כי ״לאור גמישות הקסקדה המתקדמת החדשה בפורדו, אירן תוכל להתחיל להעשיר ל-90% מיד בהינתן החלטה וככלל תוכל להעשיר לכמות החומר הנדרשת לחומר בקיע בתוך מספר שבועות. אירן צמצמה את הפיקוח של סבא"א על ייצור סרכזות, אינה מספקת מענה על התיקים הפתוחים וצברה חומר מועשר ברמה של 60%".
עוד אמר שר הביטחון: "המטרה המשותפת לישראל וארה"ב היא למנוע מאירן יכולת גרעינית, והדרך היא להסיג את אירן אחורה ולהרתיע אותה. בהסכם המדובר יש רכיבים בעייתיים רבים. הידע, התשתיות והיכולות שצברה אירן, מחייבים שיפורים רבים בהסכם שנידון ובהם הצורך לדחות את מועד סיום המגבלות ("הסאנסט") על הרכיבים השונים בהסכם".
גנץ בירך על הפעולות של ארה"ב לחיזוק שיתופי הפעולה במזרח התיכון, ועל הפעולות הצבאיות שלה בשבועות האחרונים שעליהן ללכת ולהתגבר משום שהן האמצעי הטוב ביותר להילחם בטרור שמפיצה אירן באמצעות שלוחיה.
הוא ציין, כי הוא מתרשם שהנשיא ביידן והממשל קשובים לצורך לחזק את שיתופי הפעולה, מודיעינית, צבאית וגם בלחץ כלכלי מול ארגוני הטרור שמפעילה אירן והדגיש כי "ישראל תמשיך בין אם יהיה הסכם או לאו - לפעול ולמנוע מאירן להשיג הגמוניה אזורית. ישראל היא המדינה החזקה באזור, ונמשיך לחזק את העליונות הצבאית שלנו מול כל התפתחות".
בהקשר זה אמר גנץ: "אירן מעמידה יותר ממיליארד דולר כל שנה לשלוחיה בסוריה, בעירק, בלבנון, בתימן ובעזה. חיזבאללה, שפוגע בלבנון ומאיים על ישראל, מתודלק בלמעלה מחצי מיליארד דולר כל שנה על-ידי אירן. גם החמאס והג'יהאד האיסלאמי זוכים למימון של מעל ל-100 מיליון דולר. לכן, בכל מצב - יש להעצים את הפעולות מול שלוחי אירן המאיימים על המזרח התיכון כולו".
במהלך התדרוך, הציג שר הביטחון גם את שורת הפעולות שנעשו מול הרשות הפלשתינית בשנה האחרונה, וכן את עיקרי מבצע "עלות השחר".
עם צאת השבת בארה"ב ימריא שר הביטחון ליפן (יום ראשון בבוקר שעון ישראל).
לשר הביטחון התלוו לאורך ביקורו בארה"ב: ראש המטה מעיין ישראלי, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, נספח צה"ל בוושינגטון, אלוף הדי זילברמן, ראש האגף ביטחוני-מדיני במשרד הביטחון דרור שלום והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף. אולם לביקור לא התלווה ראש אגף אירן ואסטרטגיה במטכ״ל, אלוף טל קלמן.

תאריך:  27/08/2022   |   עודכן:  27/08/2022
+להוציא את הגרעין מהפוליטיקה
10:12 28/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון  ▪  זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה

ביידן. דואג לארה"ב [צילום: אלכס ברנדון/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ: לנו ולארה"ב מטרה משותפת - למנוע מאירן גרעין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שר בטחון שחי בהזיה מסוכנת
אמונחטאפ III  |  27/08/22 22:28
2
להבין מה גנץ אומר
יואל קורנבלום  |  27/08/22 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר הביטחון ביקר בטייסת המתדלקים של פיקוד המרכז האמריקני, הממונה על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, והצהיר שישראל וארה"ב יעמיקו את שיתוף הפעולה למניעת נשק גרעיני אירני    "כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאירן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית"
עידן יוסף
דדי ברנע תקף: המוסד מחויב למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה    בלשכת לפיד ידעו על התדרוך של ברנע, אך הביקורת על ארה"ב לא תואמה    סגן שר הביטחון שוסטר: נתניהו מנע תקציב ופגע בהכנה לתקיפה באירן
דן מרגלית
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
מירב ארד
בתדרוך לכתבים זרים אמר רה"מ: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האירנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום    הבהיר: זה הסכם רע, הבהרנו שהוא לא מחייב אותנו. אנחנו נפעל כדי למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות"
מירב ארד
הוסיף: מי שרואה בשתי מדינות לשני עמים פתרון לסכסוך - חי באשליה    על הסכם הגרעין עם אירן אמר: ביידן דיבר איתי בנושא בביקור בארץ, לא בטוח שההסכם משרת את מה שנשיא ארה"ב אמר לי    על מינוי רמטכ"ל: יקרה הרבה לפני הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il