X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפיד. מאבק מדיני רב-מערכתי [צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ]
לפיד מתריע:
"צה"ל והמוסד קיבלו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש"
האשים את נתניהו: משלמים על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקני הפסיק את הדיאלוג איתנו" חזר והדגיש: "אם ייחתם הסכם - הוא לא מחייב אותנו"

"צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. האמריקנים מבינים את זה, העולם מבין את זה, גם החברה הישראלית צריכה לדעת את זה". כך אמר (יום א', 28.8.22) ראש הממשלה יאיר לפיד במהלך תדרוך כתבים בנוגע להסכם הגרעין המתגבש עם אירן.
"מדינת ישראל מנהלת כבר יותר משנה מאבק מדיני רב-מערכתי שמטרתו למנוע חתימה מחודשת של הסכם הגרעין עם אירן. ראש המל"ל חזר בסוף השבוע מוושינגטון, שר הביטחון נמצא שם עכשיו. אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקנים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם", אמר לפיד בפתח דבריו.
הוא הוסיף: "ההסכם הזה הוא הסכם לא טוב. הוא היה לא טוב כבר כשהוא נחתם ב-2015. היום הסכנות שגלומות בו גדולות עוד יותר. הוא קרוב יותר לתאריך הסיום שלו, ואירן נמצאת במקום אחר מבחינה טכנולוגית".
להיאבק בהסכם בלי לפגוע ביחסים עם האמריקנים
לפיד התייחס למדיניות שישראל מנהלת ביחס למאבק בגרעין האירני: "הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו.
 
אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקני הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם.
 
אנחנו פעלנו אחרת ובחודשים האחרונים היו לנו לא מעט הישגים מול האמריקנים ומול השותפות האחרות. הנשיא ביידן, בעקבות הדיאלוג האסטרטגי איתנו, החליט לא להסיר את הסנקציות על משמרות המהפיכה של אירן.
 
ההידברות עם האמריקנים מנעה גם השבוע את הנסיונות לתת הקלות למשמרות המהפיכה, מנעה לחץ פוליטי על סבא"א לסגור את התיקים הפתוחים, מנעה ויתורים נוספים לאירן.
 
על ההצעה האחרונה שהונחה על השולחן בידי האיחוד האירופי, אמרנו לאמריקנים: "זה לא מה שהנשיא ביידן רצה". זה לא מה שהוא דיבר עליו בביקורו בארץ, זה לא מה שהוא חתם עליו בהצהרת ירושלים.
 
במקביל הבהרנו לאמריקנים: מדינת ישראל לא תהיה תלויה בהחלטות של אירן ולא בהחלטות של המעצמות. כמו שנכתב בהצהרת ירושלים, יש לנו זכות להגן על עצמנו. אם ייחתם הסכם - הוא לא מחייב אותנו. אנחנו לא צד בו והוא לא יגביל את הפעולות שלנו."

תאריך:  28/08/2022   |   עודכן:  28/08/2022
+להוציא את הגרעין מהפוליטיקה
10:12 28/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון  ▪  זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה

ביידן. דואג לארה"ב [צילום: אלכס ברנדון/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צה"ל והמוסד קיבלו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד לא מבין שהוא לא בן כספית
יש  |  28/08/22 15:43
2
טריק נוצות הטווס
באום  |  28/08/22 16:05
3
הוא שכח להנחות גם את יפה וששא
דג בורי  |  28/08/22 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עמנואל בן-סבו
הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון    זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה
עידן יוסף
שר הביטחון אמר לראשי מכוני מחקר בוושינגטון: "הידע והיכולות שצברה אירן מחייבים שיפורים בהסכם הגרעין שנידון, בהם הצורך לדחות את מועד סיום המגבלות. נמשיך לפעול מול אירן בכל התפתחות"
איציק וולף
שר הביטחון ביקר בטייסת המתדלקים של פיקוד המרכז האמריקני, הממונה על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, והצהיר שישראל וארה"ב יעמיקו את שיתוף הפעולה למניעת נשק גרעיני אירני    "כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאירן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית"
עידן יוסף
דדי ברנע תקף: המוסד מחויב למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה    בלשכת לפיד ידעו על התדרוך של ברנע, אך הביקורת על ארה"ב לא תואמה    סגן שר הביטחון שוסטר: נתניהו מנע תקציב ופגע בהכנה לתקיפה באירן
דן מרגלית
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il