X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרנק ואלטר שטיינמאייר ויצחק הרצוג [צילום: חיים צח/לע"מ]
גרמניה: הגענו להסכם עם משפחות נרצחי מינכן 1972
נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר בירכו בהודעה משותפת על הסכם הפיצויים שיינתן למשפחות הנרצחים בטבח במינכן בשנת 1972 הרצוג: "מאמין שבחלוף 50 שנה מהאסון, הגיעה העת למציאת מזור למשפחות האבלות, ולהנחלת לקחי הטרגדיה ובהם חשיבות המאבק בטרור – לדורות הבאים"

ממשלת גרמניה מודיעה (יום) באופן רשמי: הגענו להסכם עם משפחות נרצחי מינכן 1972. עוד נאמר כי גרמניה רואה חשיבות גדולה לציון 50 שנה לטבח יחד עם משפחות י"א הספורטאים ב-5 בספטמבר במינכן.
נשיאי ישראל וגרמניה, יצחק הרצוג ופרנק ואלטר שטיינמאייר, פרסמו הודעה נוספת שבה נאמר: ״אנו מברכים על כך שלפני יום השנה ה-50 לציון טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן הושגה הסכמה לחקירה היסטורית, לקיחת אחריות ולפיצוי הולם עבור משפחות החללים. אנו מברכים על תוצאות הדיונים. ההסכם לא יוכל לרפא את הפצעים, אבל הוא כולל קבלת אחריות מצד גרמניה והכרה מצידה בסבל הנורא של הקורבנות ויקיריהם, שאותם ננציח בשבוע הבא״.
נשיא המדינה ברך על פעילות אינטנסיבית רבת שנים של המשפחות השכולות, הוועד האולימפי הישראלי וצוותי השגרירויות של ישראל וגרמניה, שהביאו היום להצעה למשפחות חללי הטבח במינכן.
בחודשים האחרונים עמל הרצוג, לצד הוועד האולימפי הישראלי, נציגי משפחות חללי מינכן, והשגרירות הישראלית, למול גורמי ממשל שונים בגרמניה, שבראשם הנשיא הגרמני והשגרירות הגרמנית, לקידום מהלך לפיצוי המשפחות השכולות של הטבח במינכן, על-מנת להביא את הפרשה הכאובה לכדי ריפוי ועשיית צדק עם המשפחות השכולות.
הנשיא הרצוג שמר על קשר רציף ומעמיק לאורך מספר חודשים עם נציגות המשפחות השכולות והוועד האולימפי הישראלי, תוך ששוחח באופן שוטף עם עמיתו הגרמני ודן עימו בנוגע לחשיבות מתן הפיצויים ונשיאה באחריות מצד גרמניה.
הוא הודה לואלטר שטיינמאייר על "הנהגתו ומחויבותו חסרת הפשרות למהלך של צדק, אנושיות ואחריות". לדבריו, "אין זו הפעם הראשונה בה הנשיא שטיינמאייר מוכיח כי הוא ידיד קרוב של ישראל, וכי לפועלו יש תרומה כבירה למערכת היחסים החמה בין ישראל וגרמניה. אני מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן. תודתי גם לשר התרבות והספורט חילי טרופר וליועצת הנשיא לקשרי חוץ שירלי הלר, אשר יחד עם הצוותים עמלו לילות כימים למציאת פתרון. תודתי לצוותים שפעלו כחלק מהמהלך, ובראשם הוועד האולימפי בישראל בראשות יעל ארד, יועציו של נשיא גרמניה, שגרירות גרמניה בישראל ושגרירות ישראל בגרמניה. אני מאמין שבחלוף 50 שנה מהאסון, הגיעה העת למציאת מזור למשפחות האבלות, ולהנחלת לקחי הטרגדיה ובהם חשיבות המאבק בטרור – לדורות הבאים״.
פרנק ואלטר שטיינמאייר: ״מחשבותיי עם המשפחות השכולות. אני אסיר תודה וחש הקלה שנמצא פתרון אשר פותח את הדלת לטקס הנצחה משותף לזכר החללים. אני מודה לידידי ועמיתי הנשיא יצחק הרצוג על האמון שלו, על מעורבותו ועל כך ששמר נתיב הדו שיח בין הצדדים פתוח״.

תאריך:  31/08/2022   |   עודכן:  31/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה: הגענו להסכם עם משפחות נרצחי מינכן 1972
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על-פי שר החוץ ההונגרי תוכפל אספקת הגז שארצו מקבלת מרוסיה    תקבל מדי יום 5.7 מיליון מ"ק גז    בהתאם לחוזה אספקת הגז מהרוסים תימשך עד 2036    אספקת גז נוספת תתבצע דרך טורקיה
עידן יוסף
בדרך לרכוש מזגן חדש? מחליפים מקרר? שימו לב: ישראל מתאימה את עצמה לאמת המידה האירופית ומספטמבר ניתן לייבא למדינה מכשירי חשמל על בסיס התאמה לדרישות חוקיות היבוא האירופיות בנושא נצילות באנרגיה    ערך היבוא של המוצרים שייכנסו במסגרת הרפורמה במסלול האירופי נאמד בכ-2.5 מיליארד שקל
איתמר לוין
בית המשפט העליון החמיר ב-50% את עונשו של מי שהיה רכז מודיעין במשטרות חיפה וטירת כרמל, וקיבל שוחד מבעלי בתי בושת תמורת "הגנה משטרתית", פשיטות על בתי בושת מתחרים ומידע על פעולות המשטרה
עידן יוסף
הכביש מאפשר כניסה חדשה לבירה ומחבר את כביש 1 מאזור מוצא לאזור התעשיה גבעת שאול ולרחוב בייט בירושלים, סמוך למחלף גבעת מרדכי    מקלב דורש עקירת מאות עצים שניטעו בשמיטה
יפעת גדות
הגילוי שופך אור חדש על חיי האדם הקדמון בא"י    החט, שבצבץ מתוך האדמה, התגלה על-ידי אדם שטייל במקום ודיווח על המציאה. במבצע מיוחד, חשפו ארכיאולוגים ומשמרים של רשות העתיקות, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן-גוריון את השן הקדומה, שאורכה כ-2.5 מטרים: "זו הפעם הראשונה מזה 50 שנה שמתגלה בישראל חט של פיל כשהוא כמעט שלם, ובסה"כ ידועים רק עוד שניים שהשתמרו במצב דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il