X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כץ ונוה בבית המשפט [צילום: אבי דישי, פלאש 90]
אפי נוה הורשע בפרשת הכניסה לארץ
ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ורעייתו, בר כץ, הורשעו בעבירות מרמה ועל חוק הכניסה לישראל כאשר ניסו להסתיר חופשה משותפת בתאילנד

נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, הרשיעה את ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, בקבלת דבר במרמה, בכניסה לישראל שלא כחוק וביציאה ממנה שלא כחוק. רעייתו, בר כץ, הורשעה באותן עבירות.
על-פי כתב האישום, נוה וכץ - שהיו אז בני זוג - ביקשו להסתיר מרעייתו דאז של נוה, חני נוה, את עובדת נסיעתם המשותפת לתאילנד, אליה יצאו ב-20.9.18 וחזרו ב-2.10.18. לשם כך הם החליטו לפעול במשותף במרמה, כדי לאפשר לכץ לצאת מהארץ ולהיכנס אליה בלא להתייצב בפני בקר הגבולות או בעמדת ביקורת ממוכנת. הם פעלו בדרך שהציע נוה, ולפיה הוא יקבל את אישור המעבר (gate pass) וימסור אותו לכץ.
המדינה טענה, כי השניים פעלו כך כאשר יצאו מן הארץ. נוה קיבל את האישור בעמדה הממוכנת, השניים השתהו לידה כדי שייווצר הרושם כאילו גם כץ קיבלה אישור ואז מסר נוה לכץ את האישור שלו. כץ העבירה את האישור בשער האלקטרוני ואילו נוה נצמד לנוסעת אחרת והשתחל איתה. השניים פעלו בצורה דומה כאשר שבו ארצה, ואז נצמד נוה לכץ כדי להשתחל בשער האלקטרוני. אולם בקרית הבחינה במעשיהם, בתשאול ראשוני טען נוה שאינו מכיר את כץ ורק בחקירה לאחר מכן הודו השניים במעשיהם.
בפסק הדין אומרת רון, כי למעשה לא הייתה מחלוקת על העובדות, הן לנוכח הודאותיהם של נוה וכץ במשטרה והן לנוכח התיעוד המצולם של האירועים. המעשים היוו עבירה ברורה על חוק הכניסה לישראל, והם קיבלו במרמה את ההימנעות מרישום יציאתה של כץ מן הארץ. בחקירות במשטרה קשרו השניים את המעשים להליך הגירושין של נוה, אשר טען שנתוני הנסיעות שלו דולפים לרעייתו דאז, אם כי בבית המשפט הכחישו את קיומו של קשר כזה וטענו שהמעשה היה פרי החלטת בן-רגע ולא תכנון מראש. רון העדיפה את הגרסה שמסרו נוה וכץ במשטרה. היא דחתה את טענתה של כץ בעדותה לפיה הם חששו שמא חני נוה תגיע לנתב"ג ותפגע בהם פיזית, באומרה שאין בה היגיון ושאין היא נותנת מענה להתנהגותם בכניסה ארצה.
רון דחתה גם את הטענות המשפטיות שהעלתה ההגנה נגד ההליך. הטענה המרכזית הייתה לאכיפה בררנית, אך רון דחתה אותה כבר בתחילת ההליך ואומרת שאין סיבה לחזור ממנה. עוד דחתה את הטענה לפיה מדובר בשיקולים זרים אשר נבעו ממעמדו של נוה כראש הלשכה; המדינה אמרה שהיה זה שיקול, אך לא מרכזי. רון אומרת: "העניין הציבורי ומעמדו של הנאשם ותפקידו הם שיקולים שעל המדינה לשקול בבואה לקבל החלטה מעין זו. למעשים המבוצעים על ידי בעל תפקיד ציבורי חשוב ורם מעלה, יש חשיבות והשלכה על נורמות התנהגות, אמון הציבור ועוד ועוד". את המדינה ייצג עו"ד רועי ברייס, ואת נוה וכץ - עוה"ד בועז בן-צור, כרמל בן-צור וגיא רוה.

תאריך:  20/09/2022   |   עודכן:  20/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפי נוה הורשע בפרשת הכניסה לארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף גנב לתליה.על אחת כמה וכמה ל"ת
יו"ר לשכת עוה"ד  |  20/09/22 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החוק והפסיקה מונעים פיצוי למי שרכש ביטוח אך היה לו רק רשיון נהיגה    עמית קובע לראשונה, כי חברת ביטוח שמכרה פוליסה במקרה כזה - הטעתה את הלקוח ולכן חייבת לפצותו
מגזין סגולה
סמל העסק של מייסדה של משפחת הבנקאים הנודעת היה מגן אדום - רוט שילד בגרמנית - ובעקבותיו שינה מאיר אנשל את שם משפחתו
עידן יוסף
יו"ר העבודה תקפה בחריפות את חברת הכנסת מהציונות הדתית בפרשת הילדה הטרנסג'נדרית בבית הספר בגבעת שמואל    מיכל וולדיגר לחברי העבודה: "תצעקו עד מחר, ואני אמשיך לעשות את שלי בשקט ובשלווה"
עידן יוסף
ח"כ יעקב אשר: תוכנית החומש לבטיחות בדרכים אושרה בממשלה כשהיא "לא אפויה" וללא תקציב כי עכשיו בחירות    השרה מרב מיכאלי: התוכנית לא מתוקצבת כי אין כנסת, אבל יש איגום לפיילוט ב-80 מיליון שקל
איציק וולף
השר יואל רזבוזוב פנה למנכ"ל בוקינג, גלן פוגל, בעקבות ההחלטה לסמן את יהודה והשומרון כאזור בעל סיכון לביטחון ולזכויות אדם    "תיוגה של מדינת ישראל כמי שמפרה זכויות, לא מקובל ולא עושה צדק עם תושבי יהודה ושומרון החיים בדו-קיום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il