X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן [צילום: יוד צילומים]
התוכנית לערים הגדולות: הצללת פאנלים וייעור עירוני
המשרד להגנת הסביבה מספק תוכנית מקיפה הכוללת סיוע, כלים ומידע לרשויות על-מנת שיוכלו להיערך לקראת המשבר ולבנות את החוסן האקלימי שלהן

משבר האקלים בשלטון המקומי: נציגי המשרד להגנת הסביבה, בראשות מנכ"ל המשרד, גלית כהן, הציגו (יום ג', 13.9.22) בפני מנכ"לי רשויות מקומיות תוכנית תמיכה מקיפה לשלטון המקומי למשבר האקלים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הכוללת בניית תוכניות, מפות סיכונים ותמיכה בהצללה באמצעות עצים ובאמצעות אנרגיות מתחדשות.
בוועידה באילת, הוצגה תוכנית הסיוע המקיפה של המשרד לשלטון המקומי להיערכות למשבר האקלים, הכוללת גם מסלול ייעודי ליישובי המגזר הערבי. אתמול (ב') השתתפה בוועידה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, והציגה לראשי הרשויות את מדיניות המשרד.
המנכ"ל כהן הציגה את כלל התמיכות והאמצעים שהמשרד מעמיד לרשות הרשויות המקומיות לשם ההיערכות למשבר האקלים, בהם: תמיכות להכנת תוכניות היערכות לרשויות המקומיות, תמיכות ראשונות מסוגן לגיבוש תוכניות הצללה במרחב הציבורי באמצעות עצים וביצוע פעולות הצללה אופרטיביות באמצעות עצים וכן תמיכה במיזמים של הצללת המרחב באמצעות שילוב פאנלים סולאריים, כמקור ליצירת חשמל מאנרגיה מתחדשת וכן כמקור להצללה.
  • מפות סיכוני אקלים - המשרד להגנת הסביבה הקים בכנס דוכן שבו גורמי המקצוע השונים שוחחו עם נציגי הרשויות. המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קרונפלד-שור, הציגה את הפורטל הלאומי לסיכוני האקלים שמפתח המשרד, ומהווה כלי תומך לתכנון ארוך טווח. הניתוח יאפשר קביעה מבוססת מידע וידע של סדרי עדיפות, קדימויות ולוחות זמנים לטיפול מרחבי פרטני, ייעל השקעות ציבוריות ופרטיות בצעדי ההיערכות, וישפר את תהליכי התכנון הפיזיים. הפורטל יציג מידע אינטגרטיבי עבור כל רשות וינגיש את המידע עבור שלושה תחומים: חשיפה, רגישות ומוכנות ברמת רזולוציה מרחבית גבוהה כולל תחזיות. הנתונים יהיו נגישים לרשויות המקומיות לשימוש שוטף.
  • הכנת תוכניות היערכות למשבר האקלים ברשויות - סמנכ"ל בכירה למשאבי טבע וחוסן אקלימי במשרד, ד"ר נטע ליפמן, הציגה בפני נציגי הרשויות את תוכנית התמיכה ברשויות לבנייה ולקידום של תוכניות היערכות לשינוי אקלים בסך 12.4 מיליון שקל.
  • מסלול אחד בתמיכה זו ייעודי לרשויות מקומיות מהחברה הערבית לטובת כתיבת תוכניות להיערכות לשינויי אקלים, שלשם כך הקצה המשרד 6.2 מיליון שקל, המיועדים לחברה הערבית, הבדואית והדרוזית במסגרת תוכנית "התקאדום הסביבתי" בהמשך להחלטת ממשלה 550. כל זאת, בשל ההכרה שרשויות בחברה הערבית נעדרות תשתית בסיסית בנושא היערכות למשבר האקלים. כתיבת התוכנית תסייע לזהות את הצרכים הרלוונטיים עבור אותה רשות במטרה להיערך למשבר האקלים. בנוסף, בימים אלו המשרד מוציא תיחור לייעוץ ייעודי לרשויות בחברה הבדואית בנגב ולכתיבת תוכניות הערכות עמן בסך כולל של כמיליון שקל לרשויות בדואיות בנגב.
  • המסלול השני שהוצג לראשי הרשויות הוא מסלול לרשויות מהמגזר הכללי עם למעלה מ-50 אלף תושבים, שלהן הקצה המשרד להגנת הסביבה תקציב של 6.2 מיליון שקל, כאשר תקרת התמיכה בכל רשות יכולה להגיע עד 248,000 שקל ובתנאי שלא תעלה על 80% מעלות התוכנית. התוכנית שתיכתב במסגרת הקול הקורא לרשות למפות את הסיכונים הרלוונטיים לה, להיערך למשבר האקלים ולייצר תוכנית פעולה למענה ולזהות את מגוון ההזדמנויות לשיפור איכות חיי התושבים ולרווחתם.
  • תמיכות בתוכניות הצללה וייעור עירוני - בנוסף על תמיכת המשרד בתוכניות היערכות למשבר האקלים, הציגו נציגי המשרד את התמיכה בתוכניות ההצללה במרחב הציבורי. לראשונה, מעמיד המשרד להגנת הסביבה תקציבים משמעותיים לקידום מאמצי ההצללה והייעור העירוני.
לשם כך מקצה המשרד סכום של 10 מיליון שקל אשר יוענקו לרשויות עם מספר תושבים של 50,000 ומעלה לטובת הכנת תוכניות ייעור עירוניות. התוכניות יאפשרו לרשות לגבש מדיניות לשימור, עיבוי וטיפוח עצים להצללה רציפה ואיכותית. תוכנית זו, כאשר תיושם, תסייע בין היתר לבריאות התושבים, לקידום הליכתיות, הגברת המסחר ברחובות וקירור העיר בגישה של פתרונות מבוססי טבע. לטובת ליווי הרשויות יצא המשרד במיזם משותף עם המועצה הישראלית לבנייה ירוקה המקימה בימים אלו מרכז עצים מתמחה בנושא.
במקביל לתוכניות ההצללה, מעמיד המשרד מענקים ליישום פעולות אופרטיביות להצללה במרחב הציבורי, במספר רשויות מקומיות בישראל בהיקף של 15 מיליון שקל לטובת השתתפות של עד 50% בניסויי-חלוץ. הניסוי יתקיים באזור מרכזי ברשות ויכלול שימור עצים קיימים לצד נטיעת עצים חדשים. ניסויים אלו לפעולות אופרטיביות של הצללה יוקמו בתוך שנתיים מקבלת המענק ויסייעו לרשות המקומית ותושביה אך גם לכלל בעלי העניין ללימוד ולקידום הנושא בישראל.
כחלק מהמהלך לייעור עירוני והאסטרטגיה להצללה באמצעות עצי צל אותה מקדם המשרד עם שותפים ובהם המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, משרד הבינוי והשיכון, משרד החקלאות, מנהל תכנון ושותפים נוספים.
  • הפחתת אי-חום עירוני באמצעות קירוי סולארי - נציגי המשרד להגנת הסביבה הציגו את תוכנית התמיכות שגיבש המשרד יחד עם משרדי הכלכלה, האוצר והאנרגיה, המקצה כ-40 מיליון שקל עבור מסלול חדשני לתמרוץ ולסיוע להשקעות להפחתת אי-החום העירוני באמצעות הצללה אשר משלבת בין קירוי ויצור סולארי של מרחבים ציבוריים כגון חניונים, שבילים ודרכים, פארקים ציבוריים, בתי עלמין ושטחים אחרים שהציבור נמצא בהם. תמיכות אלו לקירוי סולארי יאפשרו לנצל את המרחב העירוני לייצר חשמל נקי וזול וגם לייצר צל ובכך לשפר את חווית השהות במרחב הציבורי במיוחד בחודשים החמים בשנה. בנוסף, רשויות ויזמים יוכלו לשלב בפרויקטים גם מתקני אגירה כך שניתן יהיה לאגור חשמל מהשמש ולהשתמש בו בשעות היקרות ביותר ובכך ייצר הכנסה נוספת לרשות המקומית או לבעל השטח הציבורי.

לפירוט התמיכות והרחבה
תאריך:  13/09/2022   |   עודכן:  14/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית לערים הגדולות: הצללת פאנלים וייעור עירוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
תמר זנדברג
תרבות הצריכה והשפע האינסופיים היא מהדלקים המניעים של המשבר. בפשטות, משבר האקלים הוא משבר של חוסר איזון קיצוני בין האנושות ובין הכדור שאמור לקיים אותנו
יפעת גדות
מפחיתים פליטות גזי חממה, מקררים את הערים ונערכים למשבר האקלים: המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה והתעשיה, משרד האנרגיה ומשרד האוצר יוצאים בתוכנית חדשה בהיקף של 98 מיליון שקל לסבסוד השקעות בייעול ובהפחתת הצריכה וההוצאות על אנרגיה וחומרי גלם של מפעלים ועסקים, וכן הצללת מרחבים עירוניים באמצעות קירוי וייצור חשמל סולארי נקי
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס במבט-על לשטפונות, הבצורות והדליקות ברחבי העולם - תוך דגש על כך שהמדינות העניו, שתרמו הרבה פחות לשינויי האקלים, סובלות הרבה יותר
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי בטרם מתקבלות החלטות נוספות בעניין האקלים, יש לוודא שההחלטות שהתקבלו בעבר מבוצעות    "בצל עליות המחירים עלינו לפעול במטרה להיערך לשינויי האקלים, ולהיאבק בהם באופן שלא יחריף את הנטל על אזרחי ישראל ואף יוריד אותו"
איתמר לוין
המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב קבעה שמכוניות הבנזין מן הכבישים עד 2035 והיא עשויה לסחוף אחריה שליש משוק הרכב החדש בארה"ב    וושינגטון פוסט סבור שלמרות הבעיות שנותרו, זוהי סיבה של ממש לאופטימיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il