צוות בדיקה ייעודי, שהוקם למציאת חלופות לשדות תעופה משלימים במטרה להיערך להגדלת קיבולת התעופה בישראל, הציג (יום ד', 21.9.22) בפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ
מרב מיכאלי את מסקנות הביניים לפיהן יש מספר חלופות.
לאחר החלטת הממשלה, שהובלה על-ידי מיכאלי, לבטל את הקמת שדה התעופה רמת דוד בשל נזקי הסביבה הקשים שייגרמו בהקמת שדה תעופה באזור זה, בחן הצוות חלופות רבות ויידע להמליץ ולמקד בדוח הסופי, כאשר נבטים וציקלג מסומנות כחלופות מובילות בדרום, וזאת מתוך כלל השיקולים: כלכלה, תכנון, תעופה, הגנת הסביבה, תחבורה והשפעות מאקרו כלכלה, תוך התייחסות גם לסוגיות הביטחון.
כמו-כן, הומלץ להרחיב את נתב״ג תוך התמודדות עם סוגיות הרעש ולהרחיב את שדה התעופה חיפה כך שיהפוך לשדה אזורי בינלאומי.
לאחר הצגת מסקנות הוועדה, שהוביל המשנה למנכ"ל
משרד התחבורה, עילם שגיא, קיימה השרה פגישת עידכון עם פורום משותפת לצוות המקצועי ולראשי רשויות מהדרום ומהצפון, ועדכנה אותם על-אודות מסקנות הביניים.
בישיבה השתתפו בין היתר: ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר וסגנו, אבי סמוביץ', ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, ראש המועצה האזורית טבעון, עידו גרינבלום, ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, ראש עירית דימונה,
בני ביטון, ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, ראש המועצה המקומית מיתר, שמעון מזוז, סגן ראש מועצת רמת ישי, יונתן הישפלד, סגן ראש עירית באר שבע, טל אל על, סגן ראש המועצה האזורית בני שמעון, אדי טורגמן, מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן. כמו-כן השתתפו בדיון נציגי מכון ריפמן ונציגי התושבות והתושבים.
מיכאלי: "שלושה עקרונות עמדו לנגד עיני כשהקמתי את הצוות שהציג לי היום את מסקנות הביניים - מציאת חלופות ישימות להתמודדות עם הגידול בנפח הטיסות בעשורים הקרובים, שמירה על הריאה הירוקה בצפון החיונית למדינה כולה, וחיזוק כלכלי-חברתי בצפון ובנגב. לאור דחיפות ההכרעה בעניין, הגדרנו לצוות מסגרת זמנים כדי להעמיד בפני הממשלה חלופות ראויות ומפתח סדור לקביעת סדרי-העדיפויות. לשמחתי, בעבודה מקצועית, מעמיקה ורצינית הגיע הצוות למסקנות ביניים העומדות במטרות שהוגדרו לו.
לאור ההמלצות הנחתה שרת התחבורה על קידום הרחבת נתב"ג תוך שמירה על מגבלות הרעש לכלל תושבי האזור, הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי אזורי בהקדם האפשרי וקיום בדיקה נוספת על שדות התעופה בנבטים ובציקלג על-מנת למקד את הדוח הסופי ובהמשכו לקדם הקמה של שדה תעופה בדרום הארץ.
"עם כניסתי לתפקיד התמודדתי עם האתגרים הרבים של התעופה הישראלית, לרבות התמודדות עם היציאה ממשבר
הקורונה", אמרה מיכאלי. "לשמחתי, רשות שדות התעופה צלחה את המשבר בצורה מקצועית ואחראית ופנינו קדימה לעבר התמודדות עם הצפי לגידול בקיבולת התעופה אל ישראל וממנה. התעופה הישראלית והגישה האווירית לישראל וממנה הם נכסים אסטרטגיים לאומיים ראשונים במעלה והיום עשינו את הצעד המתבקש להבטחת שגשוגם והצלחתם בעתיד".