X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תווי קניה. מומלץ לממש מיד [צילום: Business Wire/AP]
קיבלתם שי לחג? דעו זכויותיכם
כ-3 מיליון שכירים מקבלים בימים שי לחג כדי למנוע תלונות - דעו כיצד לנצל את השי שניתן לכם בצורה מיטבית

כ-3 מיליון עובדים שכירים (כ-75% מהעובדים השכירים במשק), מקבלים בימים אלו מתנה לחג ממקום העבודה, ובמרבית המקרים - עובדים יעדיפו לקבל כסף (גם אם הוא בדמות שובר/כרטיס נטען) מאשר מתנה.
כדי למנוע תלונות ולנצל את השי שניתן לכם בצורה מיטבית, גיבשה המועצה לצרכנות גיבשה כמה כללים:
כמה כסף? - חובה לציין על גבי התו או הכרטיס, באותיות ברורות ובולטות את מועד ההנפקה של התו/שובר את מועד פקיעת התוקף, ואת הסכום הכספי שלו. החוק קובע כי התוקף לפקיעה לא יהיה פחות מ-5 שנים ממועד הנפקה. אם המנפיק פושט רגל, לא ניתן להשתמש בתו גם אם נותרה בו יתרה.
החוק קובע כי הסכום הכספי של תו הקנייה - הוא הסכום הקבוע של התו. בעבר לפני שהחוק תוקן, מנפיקי שוברים היו יכולים לקבוע שערך תו הקנייה בחנויות מסוימות יהיה למשל 90% מערך תו הקנייה. כיום פרקטיקה זו אסורה.
חלק מהתווים מאפשרים רכישה במספר רשתות- או ששייכות לחברת בת, או כחלק מהסכמים בין רשתות. אם רכשתם בחנות מסוימת בחלק מהסכום ונותר עודף, החוק קובע כי על העוסק לתת לצרכן זיכוי על העודף. הזיכוי יהיה תקף לכל חנויות הרשת אבל לא לחנויות עם שם מסחרי אחר כלומר: במידה רכשת בגדים ברשת בגדים מסוימת באמצעות תווי קנייה וקיבלת זיכוי - לא תוכלי להשתמש בחנויות אחרות שמופיעות כאפשרויות למימוש על גב הכרטיס. לעיתים מדובר באותה רשת.
חוק הגנת הצרכן לא אוסר על הגבלה של תווי הקנייה - אולם על המנפיק לציין על גבי התו את כל המגבלות ככל שישנן: מבצעים, הנחות, הגבלת סכום קניה ועוד.
הפניה לתקנון לא מהווה תחליף לגילוי נאות על גבי התו. לכן מומלץ לקרוא את ההגבלות כמו למשל (שימוש במבצעים, כפל מבצעים, או צורת המימוש- באונליין או בחנות עצמה). הגיפט כארד הוא חוזה בין הצדדים כלומר, סוגיית "כפל מבצעים" חייבת להיות מוסדרת וכתובה על גבי תו הקנייה או במסמכים המצורפים לו.
מה צריך לדעת מבחינת זכויות?
  • על צרכן שקיבל או רכש תו קנייה לוודא שעל גבי התו צוין הסכום של תו הקנייה, מועד ההנפקה ומועד הפקיעה וכן שהמועד לפקיעה אינו פחות מ-5 שנים. אם אומרים לכם שתו הקנייה שווה פחות כסף ברשת כזו או אחרת - מדובר בעבירה על החוק.
  • בלי חרטות - עוד נושא שחשוב לדעת הוא שרכישה באמצעות תווי קנייה אינה מאפשרת ביטול עסקה לפי התקנות, ועוסק יכול לסרב לבטל עסקה.
  • לקרוא היטב את "האותיות הקטנות" של הכרטיס או תווי הקנייה לפני היציאה לקניות כדי שתוכלו לכלכל את צעדיכם ולהשתמש בהם בתבונה.
  • למרות שמדובר בתוקף ארוך של 5 שנים, מומלץ לעשות שימוש בתו בהקדם האפשרי כדי שהשובר לא יישכח בארנק ותוקפו יפוג, וגם כי בתקופת העלאת מחירים ערך התו פוחת עם הזמן.
על מה מתלוננים: קבלת זיכוי אחרי ביטול עסקה (ולא כסף מזומן כעודף); איבוד התו/הכרטיס ואיתו כל הסכום; אבדן מוחלט של הכסף במקרה שהחברה/חנות הפסיקה להתקיים; אין אפשרות לשלם באונליין בחלק מהחנויות; אין כפל מבצעים.

תאריך:  22/09/2022   |   עודכן:  22/09/2022
+איך לארח אדם עם לקות שמיעה סביב שולחן החג
18:38 22/09/22  |  כרמל כהן   |   לרשימה המלאה

השתדלו לסדר את מקומות הישיבה באופן כזה שיאפשר לאדם עם לקות השמיעה לראות את כל יושבי השולחן, ללא הפרעות כמו קישוטי שולחן גבוהים ועם תאורה מספקת

סידור מקומות הישיבה [צילום: יח"צ]
+בחג שלי - רק רב פעמי
17:52 22/09/22  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חד-פעמי, לא בחג שלי! לקראת החגים - כמה המלצות פשוטות מהמשרד להגנת הסביבה, לשמירה על הבריאות, הטבע והסביבה

נזק עצום לסביבה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אלינור חינגה-מזרחי
האתגר הגדול ביותר בצום הוא המחסור במים כאשר תחושת הצמא, הסחרחורות וכאבי הראש משתלטים עלינו    לפיכך, חשוב מאוד שנקפיד על שתייה מרובה ביום שלפני הצום
קבוצת ירדן
אורי דליצקי
האם מותר לתת לילדים גרגרי רימון? מה הבעיה בדבש לתינוקות? איך מתארגנים לקראת ארוחות החג? ואיזה טיפים הכי חשוב לזכור כשמתכננים לטייל בחופשות החגים? ארגון בטרם לבטיחות ילדים עם המדריך שכל הורה חייב להכיר
יפעת גדות
איתן קלינסקי
משאלה לשנה החדשה שתבוא עלינו לטובה    אני כותב שורות אלו, כשמהרדיו בוקע קולו הכואב של קריין החדשות, המודיע על הריגת קצין ישראלי    אני כותב מתוך כאב, שברגע זה למשפחה בבית יהודי במדינת ישראל מסרו ידיעה כאובה, שנקטפו חיי בנם, המשרת כקצין בצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il