X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המלון בהר הצופים [צילום: יח"צ]
ביהמ"ש מונע מקב' חג'ג' חיסכון מס ב-50 מ"ש
קובע: רכישת חברת מלון רג'נסי בשנת 2010 הייתה עסקה מלאכותית; החברה עצמה טענה שהסכום נמוך בהרבה בהליך קודם
חג'ג': אין השפעה לדוחות
קבוצת חג'ג' מסרה בתגובה: מדובר בסוגיה מורכבת, מבחינה מיסויית ומשפטית. החברה תלמד את פסק הדין ותשקול האם להגיש ערעור. אין להחלטה כל השפעה על הדוחות הכספיים של החברה.

קבוצת הנדל"ן חג'ג' לא תוכל להשתמש בהפסדים צבורים בסך 233 מיליון שקל המצויים בחברה שרכשה, ואשר אמורים היו להניב לה חיסכון במס בסך 50 מיליון שקל. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, קובע (22.9.22), כי רכישת החברה הייתה עסקה מלאכותית שמטרתה הפחתת מס בלתי נאותה.
חברת מלון רג'נסי ירושלים הייתה בעלת מלון היאט בהר הצופים, אותו מכרה בשנת 2010 לרשת דן ב-45 מיליון דולר. היא הפכה לשלד בורסאי, אשר נמכר ב-8 מיליון שקל - ושנה לאחר מכן רכשה אותה חברת חג'ג' ב-18.6 מיליון שקל. באותה עת היו לרג'נסי הפסדים צבורים לצורכי מס בהם ביקשה חג'ג' להשתמש כדי להפחית את חבות המס שלה. פקיד שומה ירושלים 1 סירב לאפשר זאת ודורות דחה את ערעורה של החברה.
דורות קיבל את עמדת פקיד השומה, לפיה רג'נסי (כאמור, כיום בבעלות חג'ג') אינה יכולה לטעון שההפסדים הצבורים מסתכמים ב-233 מיליון שקל. בשעתו הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בשל הצעת הרכש שלה למניות הציבור, ונטען שהתמורה הייתה נמוכה מדי בהתחשב בכך שבקופתה הפסדים צבורים לצורכי מס בסך 220 מיליון שקל. החברה טענה בתגובה, כי מדובר ב-18 מיליון בלבד - ודורות קובע שאין היא יכולה כעת לאמץ עמדה הפוכה.
למרות שדי בכך כדי לדחות את הערעור, דורות דן בו גם לגופו ובעיקר בשאלה האם מדובר בעסקה מלאכותית; תשובתו חיובית. הוא אומר כי פקיד השומה הוכיח שהמניע המרכזי לרכישת רג'נסי בידי חג'ג' היה האפשרות להשתמש בהפסדיה הצבורים וכי לא היה טעם מסחרי של ממש לרכישה זו, שכן לחברה לא היו נכסים כלשהם. חג'ג' יכלה לרכוש שלד בורסאי אחר מבין אלו שעמדו למכירה באותה עת - ולא עשתה זאת. היא גם אמרה שתכניס לרג'נסי פעילות מלונאית ושרכשה אותה כדי לגייס הון מהציבור באמצעותה. בפועל היא לא הכניסה אליה פעילות כלשהי ואף מחקה אותה מן המסחר.
דורות מסכם: "ביסוד רכישת המערערת עמד טעם פיסקאלי יסודי ודומיננטי של קיזוז הפסדים צבורים. בהמשך לכך נקבע, כי המערערת לא הצליחה להוכיח טעמים מסחריים יסודיים השקולים לטעם הפיסקלי. בנסיבות העניין נקבע, כי מטרת רכישת המערערת הייתה לצורך הפחתת מס בלתי ראויה". הוא גם אישר את הטלת קנס הגרעון על החברה (בסכום שאינו מצוין בפסק הדין). רג'נסי חויבה בהוצאות בסך 45,000 שקל. את החברה ייצגו עוה"ד זיו שרון ועמית גליק, ואת פקיד השומה - עוה"ד רועי כהן והודיה יצחק-בלומנקרנץ.

תאריך:  22/09/2022   |   עודכן:  23/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש מונע מקב' חג'ג' חיסכון מס ב-50 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שרת התחבורה טוענת בשיחה עם News1 כי אינה יכולה לתת היתר לקווי תחבורה ציבורית בשבת במרכז הארץ ובדרומה בשל תקופת הבחירות    מגלה: הסרנו את המניעות ההסכמיות להפעלת הרכבלית בשבת
עידן יוסף
השר פו ז'נחואה הורשע בקבלת שוחד בסכום של כ-16 מיליון דולר    ניצל את מעמדו כדי לקדם עניינים של אנשי עסקים ששיחדו אותו, וסייע להעלים ראיות בפשעים שביצע אחיו הצעיר    העונש עשוי להיות מומר למאסר עולם
מירב ארד
כ-3 מיליון שכירים מקבלים בימים שי לחג    כדי למנוע תלונות - דעו כיצד לנצל את השי שניתן לכם בצורה מיטבית
עידן יוסף
המפכ"ל שבתאי: ממוצאי שבת עד סוף החגים תעלה המשטרה לרמת הכוננות הגבוהה ביותר    בשועפאט נעצרו שני חשודים בסחר באמצעי לחימה ובהתפרעויות    צה"ל עצר הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור
עידן יוסף
לבקשת הנוסעים - נסיעת בוקר מתחנת אשדוד עד הלום עד הרצליה    שינויים ברציפי יציאתן של חלק מהרכבות בתחנות באר שבע מרכז ואשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il