בקשה נוספת, שהוגשה על-ידי התנועה לאיכות השלטון, טענה כי המועמדות של
עידית סילמן ברשימת הליכוד מקורה בהסכם בדבר רשימת מועמדים שנעשה 90 יום ויותר לפני יום הבחירות לכנסת; הסכם כזה אסור לפי סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, ולכן מועמדותה של סילמן פסולה.
בקשה זו נדחתה, שכן סעיף 57א לחוק הבחירות, שאוסר על הסכם כזה, לא קובע מה הסנקציה של הפרת האיסור. גם היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת סברו כי יש לדחות בקשה זו, מטעם זה. וכי כלל לא הוכח קיומו של הסכם בין סילמן והליכוד, והעתירה נסמכה על פרסומים בתקשורת.
בקשה שנייה לפסילת סילמן הוגשה על-ידי רשימת מרצ. בבקשה זו נטען שח"כ סילמן פרשה מסיעתה (סיעת ימינה) ולא התפטרה בסמוך לכך.
היועצת המשפטית לממשלה לא הביעה עמדה בעניין בקשה זו לפסילת סילמן, שכן לעמדתה זה עניין מוסדי של הכנסת. היועצת המשפטית לכנסת סברה שדרך המלך היא שסיעה תגיש לוועדת הכנסת בקשה להכריז על חבר סיעה כפורש. מכיוון שימינה לא ביקשה להכריז על סילמן כפורשת, ולראשונה צד שלישי (סיעת מרצ) מבקש זאת, ראוי שוועדת הכנסת תקבע אם צד שלישי יכול לבקש הכרזה על פרישה. מטעם זה, ובהעדר פנייה של סיעת ימינה, סבורה היועצת המשפטית של הכנסת כי יש לדחות את הבקשה.
יו"ר ועדת הבחירות סבר כי יש לו סמכות להכריז על סילמן כפורשת לעניין סעיף 6א לחוק היסוד, ואולם במקרה שלפנינו בא יו"ר ועדת הבחירות המרכזית למסקנה כי אין לראות בח"כ סילמן כפורשת. זאת, בין היתר בגלל שסיעת ימינה לא ביקשה בשום שלב להכריז עליה כפורשת, ובשל מיעוט הפעולות שסילמן נקטה נגד סיעתה, ובכלל זה, שתי הצבעות בלבד נגד עמדת סיעתה.
"הינה כי כן, שיקולים שונים מושכים לכיוונים שונים בסוגיה שלפנינו. מאחר שסמכותו של יו"ר ועדת הבחירות היא סמכות שיורית מקום שבו ועדת הכנסת לא דנה בנושא הפרישה, או סמכות אגבית כלשונו של השופט הנדל בעניין היועץ המשפטי לכנסת, אאמץ את גישתו שם ולפיה 'הואיל ומדובר בסמכות אגבית, ראוי שוועדת הבחירות תקבע כי חבר כנסת פרש מסיעה, מבלי שהדבר נקבע בידי ועדת הכנסת, רק במקרים שאינם גבוליים מבחינה מעשית או משפטית'. המקרה שלפנינו גבולי, ומשכך, זכות היסוד להיבחר תכריע את הכף לזכותה של סילמן", דברי עמית.