במקביל, נראה שגם הספקים של מוצרי הטונה שנארזים בארץ, שלהם בתקופה הנבחנת חלק הארי מסך המכר של שימורי טונה ברשתות שיווק המזון (בין 85% ל-92%), הגיבו להורדת המכס, למרות שלא נהנו ממנה. בהתאם, מחירם הממוצע לצרכן של כלל מוצרי הטונה המשומרת ירד כתוצאה מהפחתת המכס בכ-2.7 שקל.
מבחן עלות-תועלת משקי מצביע גם הוא על תועלת משמעותית כתוצאה מהפחתת המכס - הפחתת המכס הובילה לחסכון מצרפי בהוצאות משקי הבית של כ-38 מיליון שקל לשנה, אל מול אובדן ההכנסות ממשלתיות ממכס המוערך בהיקף של עד כ-11 מיליון שקל.
נוסף על התועלת הציבורית הנובעת מירידת המחיר לצרכן, נמצא כי במקביל להפחתת המכס
גדל מגוון המוצרים והמותגים המשווקים לצרכן ברשתות שיווק המזון, וכן נרשמו כניסה של ספקים חדשים לענף וירידה בריכוזיות הענפית. רשות התחרות רואה בחיוב את מדיניות הסרת החסמים על היבוא - הן אלו המכסיים והן החסמים האחרים, וקוראת להמשך מגמה זו. הממונה על התחרות ציינה כי ההשפעה הרחבה של הפחתת המכס על הטונה גם על המוצרים המתחרים, שלא הושפעו ישירות מההפחתה, מאותתת כי הפוטנציאל התחרותי הטמון בהפחתת מכסים עשוי להתפרס אף מעבר להשפעות הישירות החזויות. עוד ציינה הממונה כי זהו מקרה נוסף שבו רואים בבירור איך הקלה בחסמי היבוא יוצרת שיפור תחרותי ומתגלגלת לכיסם של הצרכנים.