X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גנץ. ההסכם אולי לא יתממש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
צה"ל הונחה להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון
בהערכת מצב שקיים שר הביטחון, הנחה להערך במאמצי התקפה והגנה, נוכח ההתפתחויות במשא-ומתן על הגבול הימי גנץ: חיזבאללה יבקש לפגוע בריבונותנו ובתשתיות. המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה מחיר כבד מאוד. איננו ששים אלי קרב, אך מוכנים אליו"

בהערכת המצב השבועית בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל וראש אגף המבצעים עודד בסיוק, הנחה (יום ה', 6.10.22) שר הביטחון את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה, נוכח ההתפתחויות במשא-ומתן על הגבול הימי.
בטקס אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים רמז גנץ, כי ההסכם כנראה לא יתממש, ואמר: "בימים אלו מקדמת הממשלה הסכם בעניין חלוקת המים הכלכליים בינינו לבין מדינת לבנון, הסכם שיש לו השפעות כלכליות וביטחוניות, ובהן גם פגיעה באינטרסים של אירן בלבנון ובאזור. נדגש, שבין אם ייחתם ההסכם ובין אם לא, אנו ערוכים להגן על התשתיות שלנו ועל ריבונותנו. חיזבאללה יבקש לפגוע בהם. המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה מחיר כבד מאוד. איננו ששים אלי קרב, אך אנחנו מוכנים אליו".
ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם. לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב.
עוד הוסיף הגורם הבכיר: "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
+ראש המוסד: נסראללה סינדל עצמו פומבית למנוע הפקת גז מכריש
00:47 07/10/22  |  איציק וולף

ראש המוסד, דדי ברנע, העריך במהלך ישיבת הקבינט כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, עלול להגיב במידה וישראל תבקש להפיק גז משדה כריש שבים התיכון אם לא יושג הסכם בינה לבין לבנון. זאת, משום שהוא "סינדל את עצמו פומבית למנוע מישראל להפיק גז מכריש אם לא יושג הסכם", כלשונו.
לדברי ראש המוסד, עם זאת ההערכה של המוסד היא שנסראללה אינו מעוניין בעימות צבאי נגד ישראל.

+החשש להסלמה בצפון: הקבינט הסמיך את לפיד, בנט וגנץ
20:29 06/10/22  |  עידן יוסף

הקבינט הסמיך את ראש הממשלה יאיר לפיד, ראש הממשלה חליפי נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ לנהל תרחיש של הסלמה בצפון גם ללא כינוס נוסף של השרים.

+ראשי רשויות בצפון זועמים שלא עודכנו בהנחיית השר גנץ
17:27 06/10/22  |  עידן יוסף

ראשי רשויות בצפון זועמים על הודעת גנץ על הנחייתו לצה"ל להערך להסלמה בצפון: "איך דבר כזה יוצא לתקשורת ללא תיאום איתנו? התושבים בהיסטריה מבלי שקיבלנו שום הנחיה, חוסר אחריות" (עכשיו 14). דבריו של גנץ נאמרו לפני סיום הדיון בקבינט.

+לפיד מתפרע, גנץ משתפן ובנט הוזה
14:47 06/10/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

לפיד בשיתוף עם גנץ עושים כמיטב יכולתם להותיר אחרי הקדנציה הנוכחית שלהם אדמה חרוכה לפחות במונחי "הימין"  ▪  ההסכם עם בנט על שמירת הסטטוס-קוו בממשלה הנוכחית נראה כעורבא פרח והאפשרות להקים ממשלת שיתוף בראשות נתניהו - מה שנראה כדבר הסביר היחיד כמעט - אינה מסוגלת להתגבר על השנאה העיוורת של גוש השמאל הפוסט-יהודי, פוסט ציוני ופוסט לאומי

נלפיד וגנץ. נזקים למדינה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: נסראללה איים - ולפיד התקפל
13:17 06/10/22  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב לדברי ראש הממשלה לפיד: "נסראללה איים - ולפיד התקפל. רק הלחץ הכבד שאני וחבריי הפעלנו גרם לו לסגת מהסכם הכניעה שלו, בינתיים. ישראל זקוקה להנהגה אחרת, לראש ממשלה מנוסה וחזק שעומד בלחצים ולא מתקפל מול איומים. אנחנו לא ניתן לישראל להיכנע לנסראללה. בכל מקרה, ההסכם הלא חוקי הזה, שנעשה ללא אישור הכנסת, לא יחייב אותנו".

+לפיד הורה לדחות את הערות לבנון להסכם
12:25 06/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורם מדיני בכיר מציין כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב  ▪  "אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר"

"נפיק גז מאסדת כריש ברגע שהדבר יהיה אפשרי" [צילום: אנרג'יאן]
+"הסכם עם ממשלת לבנון יפגע באינטרסים של אירן"
12:04 06/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון טוען כי להסכם לחלוקת המים הכלכליים יש השפעות כלכליות וביטחוניות ובהן פגיעה באינטרסים של אירן בלבנון ובאזור  ▪  "בין אם יחתם ההסכם או לאו, ישראל ערוכה להגן על התשתיות שלה ועל ריבונותה"

אסדת כריש. בין אם ייחתם ההסכם או לאו [צילום: אנרג'יאן]
+לפיד: אם נתפרק בזמן שקט - לא נדע להיות יחד במלחמה
11:52 06/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים  ▪  "אסור לנו לשכוח שאויבי ישראל לא ויתרו מעולם על השאיפה להשמיד אותנו"

"על המנהיגים לערוך חשבון נפש" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל הונחה להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
רפי לאופרט
לפיד בשיתוף עם גנץ עושים כמיטב יכולתם להותיר אחרי הקדנציה הנוכחית שלהם אדמה חרוכה לפחות במונחי "הימין"    ההסכם עם בנט על שמירת הסטטוס-קוו בממשלה הנוכחית נראה כעורבא פרח והאפשרות להקים ממשלת שיתוף בראשות נתניהו - מה שנראה כדבר הסביר היחיד כמעט - אינה מסוגלת להתגבר על השנאה העיוורת של גוש השמאל הפוסט-יהודי, פוסט ציוני ופוסט לאומי
איציק וולף
גורם מדיני בכיר מציין כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב    "אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר"
איציק וולף
שר הביטחון טוען כי להסכם לחלוקת המים הכלכליים יש השפעות כלכליות וביטחוניות ובהן פגיעה באינטרסים של אירן בלבנון ובאזור    "בין אם יחתם ההסכם או לאו, ישראל ערוכה להגן על התשתיות שלה ועל ריבונותה"
איציק וולף
ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים    "אסור לנו לשכוח שאויבי ישראל לא ויתרו מעולם על השאיפה להשמיד אותנו"
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מפעיל לחץ על ישראל לאשר את טיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל למרות התיקונים שדורשת לבנון להכניס להסכם    לבנון מזהירה מהסלמה ביטחונית אם ישראל לא תאשר את ההסכם, חיזבאללה זוקף לזכותו את השגת ההסכם ומציג אותו כניצחון על ישראל ומדינות המערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il