X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפרעות בעכו, מאי 2021 [צילום: רוני עופר, פלאש 90]
פורת. התערבות חוזרת ונשנית
התפרעות בעכו, מאי 2021 [צילום: רוני עופר, פלאש 90]
העליון: השופט פורת הקל מדי בעונשו של מתפרע ב"שומר החומות"
מתערב שוב בפסיקתו של השופט המחוזי בחיפה בתיקים של עברייני נשק ואלימות ערבים פוגלמן: פורת התעלם מדברי העליון על עבירת ההתפרעות בכלל ועל התפרעות המונית בפרט

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ארז פורת, הקל מדי בעונשו של ערבי שהתפרע בעכו ממניעים גזעניים בזמן מבצע "שומר החומות" - קובע (27.10.22) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן. בית המשפט העליון מתערב שוב ושוב, בצורה משמעותית, בעונשים מקלים מדי שגוזר פורת - בעיקר על עברייני אלימות ונשק מן המגזר הערבי. פורת מצידו המשיך לגזור עונשים כאלה גם לאחר שבית המשפט העליון החמיר אותם.
הפעם מדובר בעניינו של מוחמד חג'וג', אשר הודה והורשע בשורה ארוכה של עבירות שביצע במאי 2021: התפרעות; הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות; סיכון דרכים; היזק בזדון ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור; הסגת גבול כדי לעבור עבירה ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור; שיבוש מהלכי משפט; היזק בזדון; ומעשי פזיזות ורשלנות ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. חג'וג' יידה אבנים לעבר שוטרים, חסם כבישים בצמיגים בוערים, השתתף בהרס מסעדה בבעלות יהודית (נזק של 2 מיליון שקל), הרס סירה בבעלות יהודית בנמל עכו, ניפץ מצלמות אבטחה סמוכות ועוד.
פורת קבע מתחם ענישה של 24-15 חודשי מאסר ביחס לאישום הראשון ושל 54-29 חודשי מאסר ביחס ליתר האישומים. הוא גזר על חג'וג' 35 חודשי מאסר, בשל הודאתו המיידית, עברו הנקי והתסקיר החיובי של שירות המבחן. פוגלמן קיבל את ערעורה של המדינה על קולת העונש, תוך שהוא מזכיר שבית המשפט העליון עמד לא אחת על חומרתן של עבירות התפרעות ועל כך שהעונש על עבירות ממניע גזעני הוא כפול מן העונש הרגיל או עשר שנות מאסר.
עוד מציין פוגלמן, כי העליון קבע, כי כאשר מדובר בעבירות ממניע גזעני - שיקולי ההגנה על שלום הציבור וביטחונו ושיקולי הרתעת היחיד והרבים, גוברים על שיקולי ענישה אחרים, ובהם נסיבות אישיות ושיקולי שיקום. פוגלמן יוצא גם נגד הנמקתו של פורת למתחמים הנמוכים יחסית שקבע, ולפיה חלקו היחסי של חג'וג' במעשים היה קטן. הוא מזכיר את הפסיקה לפיה "כאשר מדובר בעבירות שמבוצעות על-ידי המון מתפרע יש לתת לכך משקל מועט. במצבים אלה, אחריותו של המשיב אינה נקבעת אך על-פי תרומתו הישירה לאירוע, אלא מתוך ראייה רחבה יותר של מטרתו המשותפת של ההמון שהוא היה חלק ממנו".
לדברי פוגלמן, פורת לא העניק "משקל מספק לעקרון ההלימה נוכח חומרת מעשי המשיב ונסיבות ביצוע העבירה; המשיב לקח חלק במספר אירועים בזמנים שונים; האירועים האמורים כללו משתתפים רבים; במסגרת אותם האירועים נגרם נזק רב לרכוש כמתואר לעיל; ובבסיס האירועים עמד מניע גזעני. הפגיעה החמורה בשלום הציבור ובביטחונו שנשקפת ממעשיו של המשיב מחייבת ענישה מחמירה". הוא מוסיף, כי חומרה נוספת נובעת מכך שהמעשים בוצעו בזמן "שומר החומות", "עת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל הייתה נתונה למתקפת רקטות, במקביל לגל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות, שבמסגרתו הותקפו כוחות הביטחון, וכן אזרחים יהודים וערבים".
פוגלמן העמיד את עונשו של חג'וג' על 47 חודשי מאסר (ומזכיר שערכאת הערעור איננה ממצה את מלוא חומרת הדין), ובניגוד לפורת גם קבע שהוא יפצה את נפגעי העבירה ב-24,000 שקל. השופטים דוד מינץ וענת ברון הסכימו עם פוגלמן. את המדינה ייצגה עו"ד שרית משגב, ואת חג'וג' - עו"ד זוהר ארבל.

תאריך:  27/10/2022   |   עודכן:  27/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: השופט פורת הקל מדי בעונשו של מתפרע ב"שומר החומות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
עידן יוסף
ועדת חקירה מיוחדת של האו"ם שהוקמה בעקבות מבצע שומר החומות גינתה את ישראל על "הכיבוש"    יו"ר הוועדה: ממשלות ישראל מתעלמות מהחוק הבינלאומי בעניין ההתנחלויות    משלחת ישראל לאו"ם: חברי הוועדה לא הזכירו את התקפות הטילים של חמאס
מירב ארד
במסגרת חקירת החשודים בשב״כ, התבררה מעורבותם באירועי הפרעות שארעו בעיר עכו במהלך מבצע "שומר החומות" ובכלל זה, מעורבותם באירוע תקיפתו מור ג'נאשווילי
מאיר אלרן
דגשים והמלצות בעקבות דוח המבקר על טיפול המשטרה, משמר הגבול והשב"כ במהומות בערים המעורבות בחודש מאי 2021    הבעיות הן שורשיות ואין די במענה טקטי ונקודתי כזה או אחר; השינוי חייב להיות שורשי
דן מרגלית
צה"ל נשלח למערכה עם מסננות, לא לפגוע ככל האפשר באזרחים, לא להעיר את דוב החמאס מתרדמתו
עידן יוסף
ראש הממשלה דורש מגוטרש להדיח מיד את חברי ועדת החקירה לעניין אירועי שומר החומות    "השמצות בדבר 'שדולה יהודית' שפועלת כדי 'לשלוט' בתקשורת, מזכירות את הימים החשוכים ביותר של ההיסטוריה המודרנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il