X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנות בצריח [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
הרמטכ"ל קבע סופית: נשים ישולבו בלוחמה בטנקים
צה"ל ציין כי הלוחמות ואנשי הצוות עמדו בכל הקריטריונים המקצועיים והמבצעיים רא"ל כוכבי:ו "יהוו חלק משמעותי במאמץ המבצעי של צה"ל"

בתום הליך בחינה שארך כשנתיים וכלל תקופת הכשרה ותקופת פעילות מבצעית, קיבל הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, את המלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, וקבע כי מעתה לוחמות ישובצו באופן קבוע בתפקיד לוחמה בטנק כחלק מחיל הגנת הגבולות.
תהליך בחינת הלוחמות בטנקים, החל בהתנסות ראשונה, אשר ממצאיה הצריכו בחינה נוספת. לאור זאת, הוחלט על קיום התנסות נוספת, אשר תבחן לעומק את האפשרות לשלב לוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות, על-פי קריטריונים מוגדרים וברורים. בתום התנסות נוספת ובחינה של כלל הפרמטרים המקצועיים, הוחלט על שירות לוחמות בטנקים במערך הגנת הגבולות.
ההחלטה התקבלה לאור שיקולים מקצועיים ומבצעיים ובהתאם לצורכי הצבא, וזאת לאחר שהלוחמות עמדו בקריטריונים שהוגדרו מראש. ההתנסות כללה שלושה מחזורי גיוס והכשרה מלאים (מטירונות ועד פיקוד) ותקופה של שנה בפעילות מבצעית. הלוחמות ביצעו תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״פארן״ כפלוגה תחת גדוד ״קרקל״ במשימות ההגנה השונות.
ההתנסות סוכמה בהצלחה לאור עמידה בקריטריונים המקצועיים ברמת הצוות ואנשי הצוות, הצלחה בפעילות מבצעית לאורך זמן, שמירה על מוטיבציה להמשך התנדבות במסלול, לפיקוד ולקצונה, ונתוני נשר כללי ורפואי בשיעור שאינו חורג מהמקובל בקרב לוחמות במערכים אחרים.
כפועל יוצא מהחלטת הרמטכ״ל, המסגרת הפלוגתית הקיימת כעת, תהפוך למסגרת קבועה, והגיוסים השנתיים למסגרת מחלקתית יהפכו לקבועים. פלוגת הטנקים תהווה חלק ממערך חיל הגנת הגבולות כחלק מחיזוק גדודי ההגנה המרחבית וביסוס ההגנה, למניעת הישגי אויב ולשלילת יכולותיו במרחב הגבול.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי: "אנו מסכמים בהצלחה תהליך מקצועי ומעמיק, כחלק מהתפיסה לפיה צה"ל פותח יותר ויותר תפקידי לחימה לנשים. אני סומך על לוחמות הטנקים שיבצעו את משימת ההגנה בגבולות, באופן מקצועי ובהצלחה רבה, ויהוו חלק משמעותי במאמץ המבצעי של צה"ל".
מארגון תורת לחימה נמסר: "מצער שהרמטכ"ל מכריז על 'הצלחות' שהוא עצמו לא מאמין בהן - בלחץ בג"ץ. הפיילוט הראשון נכשל בשנת 2015 בטענה שהלוחמות לא עומדות ברף הפיסי שנקבע, לאחריו בוצעו עוד שני פיילוטים נוספים בלחץ בג"ץ והפמיניזם הרדיקלי, שלא למטרת בניית חוסנו של צה"ל וגם הם כשלו. 'לפתע' הפיילוט הצליח. מטרתו של צה"ל הוא לנצח ולהכריע את האויב, ולא להיות שדה ניסויים ל'שוויון' מדומה, שלא ראינו אפילו בעולם הספורט. הציבור בריא ומבין זאת, עם ישראל יטפל טיפול שורש באקטיביזם המשפטי ובחולשות הפוגעות בצה"ל."

תאריך:  27/10/2022   |   עודכן:  27/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב כוכבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל קבע סופית: נשים ישולבו בלוחמה בטנקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכסף למורים יגיע בין היתר ממשרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והביטחון    הסיבה לקיצוץ בתקציב משרדי הממשלה היא החובה החוקית להצגת מקור תקציבי למימון הסכם המורים, המוערך בכ-4.4 מיליארד שקל
איתמר לוין
מתערב שוב בפסיקתו של השופט המחוזי בחיפה בתיקים של עברייני נשק ואלימות ערבים    פוגלמן: פורת התעלם מדברי העליון על עבירת ההתפרעות בכלל ועל התפרעות המונית בפרט
מירב ארד
הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו כיו"ר ב-31 לדצמבר 2022 ולהמשיך לכהן כדירקטור מן המניין    מועצת המנהלים של מלונות דן בחרה פה אחד בגידי פדרמן ליו"ר מועצת המנהלים הבא
איתמר לוין
מינץ קובע: מלכיאור ישלם מס רכישה מופחת על דירה ב"מגדלי הצעירים" בתל אביב    רשות המיסים התעקשה להציג עמדה שכבר נדחתה בידי ביהמ"ש העליון
מירב ארד
מחקר של החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות' מגלה כי למרות השיא במחירי הדיור והשפל בשוק ההון - מי שהשקיע בעשורים האחרונים בשוק ההון עדיין רשם תשואות גבוהות יותר    ולמה תשלומי השכירות כמעט ולא משפיעים על התוצאה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il