במסגרת מיזם נת"צ 471, נסלל נתיב תחבורה ציבורית מכיוון מערב למזרח, הורחב הגשר שמעל מסילת הרכבת, הוסדרו והותאמו צמתים בהתאם לתוואי הנתיב החדש, נסללו נתיבים ייעודיים לירידה לכביש 6 ובוצעו עבודות שיקום ופיתוח נופי. נתיב התחבורה הציבורית הנתיבים הייעודיים לירידה לכביש 6 צפויים לקצר את משך זמן הנסיעה לנוסעים בנתיבים אלה. עלות המיזם עומדת על 75 מיליון שקלים.
במסגרת פרויקט נת"צ 444, נסלל נתיב תחבורה ציבורית (בשני הכיוונים), הורחב הגשר שממוקם מעל נחל רבה, הוסדרו הצמתים של כביש 483 וצומת המרץ, הוקם צומת שמחבר בין כביש 444 לפארק העסקים נצבא סיטי ובוצע שיקום ופיתוח נופי. עלות הפרויקט עומדת על 146 מיליון שקלים.
הנת"צים 471 ו-444 נחנכו בטקס חגיגי. מנכ"ל
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, אמרה בטקס: "הנת״צים החדשים ממשיכים את המהפכה של משרד התחבורה, ותומכים במדיניותו לעודד תחבורה ציבורית. הנתיבים הללו, בעורקי תחבורה בין-עירוניים באזור המרכז, ישפרו את מהירות הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת אמינות השירות לציבור הנוסעים. המשרד ממשיך בקידום נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "שני נתיבי התחבורה הציבורית שנפתחו לתנועה הם בשורה חשובה לציבור וצעד נוסף ביישום מדיניות פיתוח ועידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. נתיבי התחבורה הציבורית יפחיתו את תנועת כלי הרכב הפרטיים ובכך את עומסי התנועה ויאפשרו נסיעה רצופה, יעילה ומהירה".
ראש עיריית ראש העין, שלום בן-משה: "נת"צ 444 מהווה כניסה ויציאה נוספת לעיר, כניסה למרכז העסקים, יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויסייע בהפחתת העומס על הכביש. בנוסף, נתיב זה יקצר את זמני ההגעה של תושבי העיר לרכבת.
נמשיך לפעול יחד עם משרד התחבורה למציאת פתרונות לשדרוג התחבורה בעיר בכלל והתחבורה הציבורית בפרט".