X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בר ונוה בבית המשפט [צילום: אבי דישי, פלאש 90]
מאסר על תנאי וקנס לאפי נוה בפרשת הכניסה לישראל
ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ורעייתו נדונו לחודשיים מאסר על תנאי ולקנסות בני 2,000 שקל בשל תרמית בעת שיצאו מישראל ונכנסו אליה נדחתה בקשתם לבטל את הרשעתם

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, ורעייתו בר כץ נדונו לחודשיים מאסר על תנאי ולקנסות בני 2,000 שקל כל אחד. השניים הורשעו בקבלת דבר במרמה, בכניסה לישראל שלא כחוק וביציאה ממנה שלא כחוק. את העונשים הטילה (8.11.22) הנשיאה היוצאת של בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון.
נוה וכץ - שהיו אז בני זוג - ביקשו להסתיר מרעייתו דאז של נוה, חני נוה, את עובדת נסיעתם המשותפת לתאילנד בספטמבר-אוקטובר 2018. לשם כך הם פעלו במשותף במרמה, כדי לאפשר לכץ לצאת מהארץ ולהיכנס אליה בלא רישום. הם פעלו בדרך שהציע נוה, ולפיה הוא יקבל את אישור המעבר (gate pass) וימסור אותו לכץ. ביציאה מן הארץ קיבל נוה את האישור בעמדה הממוכנת, השניים השתהו כדי שייווצר הרושם כאילו גם כץ קיבלה אישור ואז מסר נוה לכץ את האישור שלו. כץ העבירה את האישור בשער האלקטרוני ואילו נוה נצמד לנוסעת אחרת והשתחל איתה. השניים פעלו בצורה דומה כאשר שבו ארצה, אך נתפסו.
רון דחתה את בקשתם של נוה ובר לבטל את הרשעתם. "עסקינן בעבירות לפי חוק הכניסה לישראל, אשר לוו בעבירות שיש בהן מרמה והונאה. המרמה והמעשים כוונו נגד רשויות השלטון ופגעו ביכולתה של המדינה כריבון לפקח על הנכנסים ועל היוצאים משעריה. פיקוח זה נועד אומנם גם למינהל תקין ולתקינות של התיעוד והרישום, אך באופן מהותי נועד לשמור על הביטחון האישי והציבורי של אזרחי המדינה והבאים בשעריה", אומרת רון.
"האינטרסים הציבוריים מחייבים הגנה על רשויות השלטון ועל פעילות תקינה שלהם ולאור אופי העבירות, אף מחייבים הוקעה ממשית שלהם והרתעת הרבים מפני ביצוע מעשים מעין אלה". מדובר בשני מקרים בהפרש של 13 יום והשניים לא נטלו אחריות על מעשיהם, היא מוסיפה. רון גם מותחת ביקורת על ניהול ההליך מצד ההגנה, באומרה שניתן היה לחסוך עדים טכניים רבים בנושא העובדות, אילו הטענות היו משפטיות בלבד. לדברי רון, "כרום מעמדו ותפקידו של הנאשם, כך גם הציפיה הציבורית ממנו לנורמות התנהגות ראויות וללא רבב, כמו גם ציפייה להיותו דוגמה ומודל לאחרים". גם האפשרות שרשיונו של נוה יישלל ושתופסק התמחותה במשפטים של כץ אינה מצדיקה הימנעות מהרשעה, שכן הדבר נתון לשיקול דעתה של הלשכה.
לגבי העונש מונה רון שורה של נסיבות מקלות: תרומתו הארוכה של נוה לציבור, גילה הצעיר של כץ, עברם הנקי, חלוף הזמן והעובדה שהעבירות היו ברף הנמוך. לדברי רון, "חשיבות רבה והיא העיקרית והמהותית בענייננו היא בעצם הרשעתם של הנאשמים, באופן שיש בו כדי לשרת את האינטרסים הציבוריים, את מידת ההוקעה ממעשים אלה ואת הרתעת הרבים". את המדינה ייצג עו"ד רועי רייס, ואת נוה וכץ - עוה"ד בועז בן-צור, כרמל בן-צור וגיא רוה.

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  08/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר על תנאי וקנס לאפי נוה בפרשת הכניסה לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יצאו בזיל הזול. חבל שלא קיבל.. ל"ת
מאסר בפועל  |  8/11/22 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il