X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קוגל. "אינו בוחל בשום אמצעי" [צילום: ליאב פלד, לשכת עוה"ד]
פתולוג טוען להתנכלות ממושכת מצד קוגל
קונסטנטין זייצב טוען שמנהל המכון לרפואה משפטית עומד מאחורי ההחלטה הפסולה של משרד הבריאות להפסיק לשבץ אותו לכוננויות לבדיקת נפגעי תקיפות מיניות

הפתולוג ד"ר קונסטנטין זייצב טוען להתנכלות תעסוקתית מתמשכת מצד ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית בו הוא מועסק. לטענת זייצב, קוגל עומד מאחורי החלטתה של סמנכ"ל משרד הבריאות, שני שרביט-מרקל, להפסיק לשבץ אותו לכוננויות בתחום הפגיעות המיניות ובכך לפגוע קשות בהכנסתו - החלטה אותה הוא מבקש (6.11.22) מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב לבטל.
זייצב אומר כי מדובר בבדיקות המבוצעות בחדר ייעודי בבית החולים וולפסון בחולון וכי עד כה ביצע שמונה-עשר כוננויות בחודש. בשנת 2019 הקים משרד הבריאות ועדה ציבורית לבחינת הנעשה בחדר זה, בין היתר בשל טענה של מתלוננת תקיפה מינית על אמירה בלתי הולמת מצידו של זייצב. הוועדה מצאה שהתלונה מבוססת, זייצב הועמד לדין משמעתי ונקבע שהתנהג בצורה שאינה הולמת רופא. הוא מעיר, כי כלל לא ברור האם כללי ההתנהגות של רופא רגיל חלים על פתולוג; בכל מקרה, בית הדין המשמעתי קבע שמדובר בעבירה במדרג הנמוך ביותר והוא נדון ביולי השנה לנזיפה בלבד.
לטענת זייצב, קוגל "אינו בוחל בשום אמצעי על-מנת להשפיל את התובע, לזלזל בו ובמקצועיותו ולהדירו מפעילות רפואית במסגרת תפקידו". לטענתו, לקוגל היה חלק מרכזי בסיבוכו בהליכים המשמעתיים ומעורבות רבה ואף מוחלטת בהחלטה להפסיק לשבץ אותו לכוננויות. בספטמבר השנה הודיעה שרביט-מרקל על הפסקת השיבוץ בעקבות פסק הדין המשמעתי, למרות שלדעת זייצב אין לכך כל הצדקה ומדובר בהמשך ההתנכלות של קוגל כלפיו.
בתביעה נטען, כי מניעת ביצוע כוננויות בידי רופא אפשרית רק אם הוא אינו כשיר מבחינה רפואית או מקצועית לבצע אותן. מאחר שאין קביעה כזאת של גוף מקצועי בעניינו של זייצב, שרביט-מרקל אינה רשאית לנקוט צעד זה. בהליך המשמעתי לא הוטל ספק בכשירותו המקצועית, הוא התנצל על אותה אמירה ואין מקום להשתמש כעת נגדו בטיעונים המשפטיים שהעלה בא-כוחו בהליך המשמעתי (כפי שלטענתו עשתה שרביט-מרקל).
עוד אומר זייצב, כי שרביט-מרקל הסבירה את הצעד במשבר אמון בינו לבין הנהלת המכון - מה שלדעתו מלמד על חלקו המכריע של קוגל בהחלטה. הלה "אינו מחמיץ כל הזדמנות לפגוע במבקש, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית". לטענתו, ההחלטה היא גם פרי לחצים של ארגונים המייצגים נפגעות תקיפה מינית, וגם בשל כך היא נובעת משיקולים זרים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ערן קייזמן ויוסי חזן, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  06/11/2022   |   עודכן:  06/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חן קוגל / Chen Kugel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתולוג טוען להתנכלות ממושכת מצד קוגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אדמירל צ'ארלס ריצ'רד מראשי הצבא האמריקני מעריך שבקרוב העולם יצטרך לעבור מבחן שכמותו לא נראה כבר הרבה זמן    התייחס ליכולת ארה"ב לבלום את סין, ואמר כי "הספינה שוקעת לאט". לדעתו, וושינגטון שכחה כיצד לפעול במהירות
מירב ארד
הוסיף: "בכוחנו לפנות את הפניה הנכונה בצומת הערבות ההדדית"   "רה"מ היוצא לפיד: "יצחק רבין היה חייל בצבא השלום. אני חייל בצבא הדמוקרטיה. זוהי מלחמת התקופה. אנחנו נגן על הדמוקרטיה הישראלית"
עידן יוסף
במכתב לעובדי תאגיד כאן עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל כתב כי התאגיד יפעל להכשרה ולקליטה של עובדים המיוצגים בחסר בשידוריו    צהיר שימשיך להעצים את חטיבת החדשות ואנשיה, כארגון עצמאי, חופשי ופורץ דרך    "הייתי מבקש להעמיד את תאגיד השידור הישראלי בשורה אחת בין תאגידי השידור הציבורי המשמעותיים בעולם"
מירב ארד
על-פי החלוקה המסתמנת מירי רגב תשוב למשרד התחבורה, מיקי זוהר ימונה לשר התרבות והספורט ויואב קיש מיוד לבריאות    אמסלם חוזר בו ומוותר על המשפטים: "התפקיד לא משנה"
עידן יוסף
ארבע קבוצות יבצעו ניסויים בהפעלת אוטובוסים "אוטונומיים" בארץ    עם השלמת התוכניות צפויים מפעילי התחבורה הציבורית להפעיל את קווי השירות ללא נהג באופן מסחרי    בהדגמות שיבוצעו במסגרת הקול הקורא יושקעו כ-61 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il