X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נדרשה לשלם 20 שקל לחודש [צילום אילוסטרציה: ארמנדו פרנקה, AP]
מאבק מחשבים והגבלים על שליטה בקופות רושמות ב"אנדרואיד"
אוטוסופט טוענת שחברת הייפ-כספיט - בבעלות חברת האשראי מקס - השתלטה שלא כדין על הקופות הרושמות שהיא מפעילה ומזהירה מפני סכנות בתחום ביטחון המידע של הלקוחות

טענות להשתלטות מרחוק על קופות רושמות, חששות חמורים בתחום אבטחת המידע והפרת חוקי ההגבלים העסקיים - את כל אלו מעלה חברת אוטוסופט מערכות מחשבים בתביעה נגד חברת הייפ פתרונות תשלום (לשעבר כספיט), אותה הגישה (15.11.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. במרכז הסכסוך: קופות רושמות סלולריות הפועלות בטכנולוגיית אנדרואיד.
אוטוסופט אומרת כי היא פועלת בתחום הקופות הרושמות הממוחשבות מאז 1993. הייפ היא למעשה חברת כספיט, הידועה במסופונים שהיא משווקת, ואשר זהו שמה מאז רכשה חברת כרטיסי האשראי מקס איט פיננסים (לשעבר לאומי קארד) את השליטה בה לפני שלוש שנים. לפני חמש שנים החלה אוטוסופט להפעיל קופות רושמות באנדרואיד, אותן היא רוכשת מחברת סאנמי הנמנית על קבוצת שיאומי הסינית. החומרה של סאנמי היא מרכיב מרכזי בפעילותה של אוטוסופט, אומרת האחרונה.
בשנת 2018 הפכה הייפ-כספיט - חברה המתחרה באוטוסופט - למשווקת של סאנמי בישראל, ולטענת אוטוסופט היא משתמשת במעמד זה כדי לדרוש ממנה סכומי עתק ולמעשה לנסות ולחסל אותה. התובעת מסבירה, כי יש לה חשבון אצל סאנמי לצורך קבלת שירות ממנה. בידי מי ששולט בקופות - באמצעות מערכת ההפעלה - יש מידע חסוי רב על פריסתן ועל היקף פעילותו של כל בית עסק בו הן מותקנות. הוא יכול לשבש את פעילותן, להעתיק מהן מידע ולהעביר מידע לצדדים שלישיים ללא ידיעת העסקים אותם הן משרתות.
לדברי אוטוסופט, במרס השנה העבירה הייפ-כספיט לחשבונה-שלה אצל סאנמי מאות קופות שמפעילה התובעת. הדבר גרם להשבתה מיידית שלהן והן חזרו לחשבון הענן של אוטוסופט רק למחרת ולאחר השקעת משאבים רבים מצידה לטיפול בתקלות. בעקבות זאת ניהלו שתי החברות מגעים כדי למנוע אירועים דומים בעתיד. באוקטובר השנה דרשה הייפ-כספיט מאוטוסופט תשלום של 20 שקל לחודש תמורת כל קופה שהיא מפעילה, לעומת שלושה דולרים לשנה שהיא שילמה במישרין לסאנמי. לטענתה, מדובר היה ב"דמי כופר" ובניסיון לסחוט אותה ולהצר את צעדיה, תוף הפרת חוקי ההגבלים העסקיים.
בשבוע שעבר, נאמר בתביעה, "פשטה" הייפ-כספיט על הקופות של אוטוסופט ונטלה לעצמה את לקוחותיה ואת המידע הסודי הנוגע להם. אוטוסופט פנתה לסאנמי, אך זו הבהירה שעליה לפתור את המחלוקת מול הייפ-כספיט. לדברי התובעת, איציק כלפון פנה מטעמה למאיר רן מחברת הייפ-כספיט, אך הלה הבהיר שעד לפתרון המחלוקת - היא תוכל לגשת לקופותיה רק באמצעות הייפ-כספיט. גם פניותיה למנכ"ל הייפ-כספיט, אוהד מימון, ונסיונות לפעול דרך חברת מקס לא הביאו לפתרון המחלוקת.
אוטוסופט מבקשת מבית המשפט לקבוע שהיא בעלת הזכויות הבלעדיות בקופות שהיא מפעילה, להורות להייפ-כספיט להחזיר לה את הגישה הבלעדית לקופות; להימנע מכל פעולה דומה בעתיד; ולמחוק את כל המידע הסודי שהשיגה במהלכיה האחרונים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד מתן גוטמן וניר פרידמן, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  16/11/2022   |   עודכן:  16/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר פרידמן / Nir Fridman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק מחשבים והגבלים על שליטה בקופות רושמות ב"אנדרואיד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הנשיא האמריקני טוען כי מבחינה ראשונית של מסלול הירי של הטיל שפגע במתבן במזרח פולין והרג שני אזרחים עולה כי הסבירות שנורה מרוסיה היא נמוכה    ארה"ב ונאט"ו יקיימו חקירה מלאה בטרם יפעלו
עידן יוסף
נבחר ברוב וקיבל 51% מהקולות    חיים מסינג קיבל 47% ושמעון עשור קיבל 2%    שעיור ההצבעה - 41.5%
עידן יוסף
משה כבר היה בעבר על הכוונת של משמרות המהפכה    צוות מחסלים פקיסטני המזוהה עם אל-קאעידה הוא שקידם את ההתנקשות בגאורגיה, בהכוונת משמרות המהפכה    אחד מהם נעצר בשבוע שעבר בידי כוחות הביטחון בגאורגיה כשברשותו אמצעי לחימה
איתמר לוין
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il