X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חילופי ידע [צילום: עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע]
שת"פ בין מומחים ישראלים לבינלאומיים בנושא מערכות אקולוגיות
בהובלת המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע: חילופי ידע בין מומחים ישראלים למומחים בינלאומיים בנושא שיקום מערכות אקולוגיות בפסגת האקלים שארם א-שייח' החברה להגנת הטבע: "כדי להפסיק את הפגיעה במערכות הטבעיות ואת אובדן המינים הנלווה לזה, יש צורך לפעול בהקדם, לשיקום מערכות טבעיות והגנה על שטחים טבעיים חשובים"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פתרונות מבוססי טבע
תמר רביב, מנהלת אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים במשרד להגנת הסביבה: "משבר האקלים נוכח בחיינו ומשפיע עלינו ועל המערכות האקולוגיות. פעמים רבות, הגנה ושמירה על הטבע הקיים כבר לא מספיקות. עלינו לשים דגש לא רק על טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות הנדסיים, אלא גם על פתרונות מבוססי טבע, אשר יהפכו חיוניים יותר ויותר להישרדותנו ובמאבק במשבר האקלים".

במסגרת הביתן הישראלי בפסגת האקלים בשארם א-שייח' שבמצרים, אירחה (יום ד', 16.11.22) המשלחת הישראלית בהובלת המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע אירוע בנושא שיקום מערכות אקולוגיות ושימור מגוון ביולוגי, בהשתתפות נציגים ישראלים ומומחים בינלאומיים.
תמר רביב, ראש אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים במשרד להגנת הסביבה פתחה את האירוע בהצגת הקשר ההדוק בין משבר האקלים ומשבר המגוון הביולוגי והצורך הדחוף בשמירה על מערכות אקולוגיות באמצעות שיקומם ויצירת סביבה טבעית "יש מאין" (rewilding). כמו-כן יצאה בקריאה להדק את שיתופי הפעולה בין המגזר הציבורי, המגזר העסקי והחברה האזרחית למציאת פתרונות מבוססי טבע שיסייעו בהתמודדות עם שינוי האקלים.
יעל זילבשרטיין-ברזידה, מנהלת יחידת סקרי הטבע העירוני, בחברה להגנת הטבע: "מדינות וארגונים רבים, מציגים בכנס הבינלאומי בשארם, אג׳נדה חשובה להתאמה למשבר האקלים העולמי ואין ספק כי משבר המערכות הטבעיות, שלוב וכרוך בו באופן בלתי נפרד. על-מנת להגיע למצב, שבשנת 2030, תפסק הפגיעה במערכות הטבעיות וייפסק אובדן המינים הנלווה אליהן, מצב המכונה בעולם ״nature zero״, יש צורך לפעול בהקדם, לשיקום מערכות טבעיות בישראל, בסביבה העירונית והכפרית כאחד, תוך הגנה על שטחים טבעיים חשובים, ברמה המקומית והאזורית. כולנו תקווה, שהחל משנת 2030, נוכל לאפס את הפגיעה הממושכת של המאה האחרונה ולעבור לשיקום הטבע, באופן שמאזן השבת המינים יהיה חיובי ולא שלילי, כפי שהוא כיום".
באירוע הרצה גם הד"ר ברטרד פיקארד, הנשיא והמייסד של קרן סולר אימפולס, המשמש גם שגריר רצון טוב של UNEP. ד"ר פיקארד הציג את נושא התועלות הכלכליות מפתרונות מבוססי טבע ולאחריו הציג יורג אנגרס קרוגר, מייסד חברת NABU, דוגמאות לפרויקטים של שיקום טבע בגרמניה, המסייעים בהתמודדות עם שינוי אקלים.
במדינות רבות המאוכלסות בצפיפות, האזורים הטבעיים הופכים למוגבלים, מקוטעים ומאוימים על-ידי פיתוח דיור, תשתיות וחקלאות במקרים רבים, ובעידן של משבר אקלים, הגנה ושימור הטבע הקיים כבר לא מספיקים, ושיקום מערכות אקולוגיות כמו בריכות חורף, מלחות ונחלים הופכים לחיוניים יותר ויותר.
אירוע זה נועד להדגים כיצד שיקום מערכות אקולוגיות ופתרונות מבוססי טבע תומכים, במאמצי הפחתת הסיכונים של שינוי אקלים, והיכולת להיערך אליהם ולחזק את המגוון הביולוגי. שיקום שטחים טבעיים מופרים או שטחים פתוחים יכול למנוע אובדן מגוון ביולוגי ואף לשפר תופעות טבע כמו נדידת ציפורים. שיקום אינו מספיק ויש צורך ביצירת סביבה טבעית כמעט מחדש, במטרה לתמוך בשימור ושיקום המערכת האקולוגית הישראלית והעולמית. לפעולות אלו תועלות רבות הן מבחינת הפחתת פליטות גזי החממה והן מבחינת היערכות לאירועי אקלים והפחתת הפגיעה בנפש וברכוש.

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שת"פ בין מומחים ישראלים לבינלאומיים בנושא מערכות אקולוגיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 202 מיליון דולר, והרווח הנקי ברבעון השלישי לבדו עמד על 73 מיליון דולר    המכירות בינואר-ספטמבר גדלו ב-12% ועמדו על 3.6 מיליארד דולר
איתמר לוין, יצחק דנון
הקופה: אחמד בשיר גנב תרופות למחלות קשות ומשככי כאבים במאות אלפי שקלים    בשיר: יש לי ראיות לעבירות של עובדים רבים
עידן יוסף
יפעלו נגד סיעת המחנה הממלכתי בחלוקת הוועדות הקבועות בכנסת אם תמשיך לעשות עסקות עם הליכוד    ובינתיים מתכתשות סיעות האופוזיציה ביניהן ומתקשות לשתף פעולה
איציק וולף
מדובר בשיפור מזערי לעומת התכווצות הכלכלה הרוסית ברבעון השני שעמדה על 4.1%
איציק וולף
יו"ר עוצמה יהודית ויו"ר הליכוד קרובים לחתימה על הסכם קואליציוני שבמסגרתו יוכשרו בתוך 60 יום 65 מאחזים לא מורשים בשומרון    הוסכם על שינוי חוק ההינתקות באופן שיאפשר שהיית ישראלים בצפון השומרון ויכשיר את פעילות הישיבה שפועלת בחורבות היישוב חומש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il