X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירש. פעילות בגיאורגיה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הירש מבקש לבטל כתב האישום נגדו
טוען שהאישומים נגדו על עבירות מס הם תוצאה של חקירה כושלת בעבירות שוחד שנועדה לסכל את מינויו למפכ"ל

תת-אלוף (מיל') גל הירש מבקש (17.11.22) מבית משפט השלום בתל אביב לבטל את כתב האישום נגדו, המייחס לו עבירות מס במיליוני שקלים בפעילותו הביטחונית בגאורגיה, בטענה להגנה מן הצדק. לדברי הירש, החקירה נגדו נוהלה במטרה לסכל את מינויו למפכ"ל המשטרה ולכן כתב האישום פגום מיסודו.
לטענת סניגוריו של הירש, בכירים במערכת האכיפה יזמו את החקירה לאחר שבשנת 2015 הודיע השר לביטחון פנים דאז, גלעד ארדן, על מינויו למפכ"ל - משום שלא היו מוכנים להשלים עם מינויו של אדם מחוץ למשטרה. טענה זו מסתמכת על שורה של ראיות (לשיטת ההגנה), ובהם דבריו בכנסת של תת-ניצב גיא ניר, שהיה אז ראש חטיבת המודיעין [והמצוי בסכסוך קשה עם המשטרה - א.ל], דבריו בדיעבד של ארדן (כיום שגריר ישראל באו"ם) ודבריו של השופט המחוזי בדימוס צבי סגל.
"סיכול המינוי הושג בסופו של דבר, על-ידי כך שעלה בידי גורמים בכירים אלה להחשיד את הירש בחשדות מופרכים, בשני תיקי שוחד, דברים שלא היו ולא נבראו. שני תיקי החקירה נסגרו לאחר שנים ארוכות של עינוי דין מייסר, שפגע קשות בתא"ל הירש: בגופו, בבריאותו, ביכולתו לממש עצמו ולהמשיך לשרת את עמו ומולדתו, כפי שעשה לאורך כל חייו, מגיל 14, ובמצבו הכלכלי. כמו-כן פגעה התנהלות הרשויות בבנות משפחתו ובבריאותן. לבסוף, כאמור, נגנזו תיקי הסרק, אחרי שהנזק נגרם, ואין להשיבו", נטען בבקשה.
"לאחר ההחלטה על פתיחה בחקירה בעניינו של הירש, התאפיינה החקירה ב'ראיית מנהרה', לפיה יש לעשות הכל על-מנת לבסס כנגד הירש אישום בעבירת שוחד. היחידה החוקרת נקטה במסע דיג שלא היה כדוגמתו, במטרה (שכשלה) להשיג בכל מחיר ראיות לעבירה של מתן שוחד כנגד הירש, תוך שבחרה להתעלם מכל אינדיקציה אפשרית לכך שמדובר בחקירה פוליטית, ובכלל זה, החלטות מנומקות של בתי המשפט בלונדון, צרפת וגאורגיה, לפיהן החשדות המיוחסים לשר ההגנה הגאורגי (לוקח השוחד לכאורה), הם חשדות כוזבים, המונעים מרדיפה פוליטית של השלטון החדש בגאורגיה לאחר ההפיכה".
החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה, ממשיכה ההגנה, בדמות כתב אישום על עבירות מס שלא היו ולא נבראו. "מדובר בהתנהלות שאין לה אח ורע, אשר אל מולה לא ניתן להתעלם מהתחושה הקשה כי כתב האישום שהוגש בסופו של דבר נגד הירש (כעבור שנים רבות), בגין עבירת מס שהתרחשה לכאורה לפני 15 שנה, אינו אלא עלה תאנה וניסיון (שלא יצלח) להצדיק בדיעבד את ההתנהלות החמורה של הרשויות", נאמר בבקשה.
לטענת ההגנה, בתיק זה הצטברו שורה של פגמים המחייבים את ביטול כתב האישום, ובהם: המניעים הזרים שבבסיס החקירה, התמשכותה על פני ארבע שנים, ההתעלמות מראיות מזכות, גיוס והפעלה פסולים של עד מדינה מפוקפק (גור פינקלשטיין), בקשות בלתי חוקיות לחיקורי דין, הליכי חיפוש ותפיסה חריגים במסגרת "מסע דיג" של החוקרים, ושיהוי כבד בהגשת כתב האישום. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד נבות תל-צור, טל שפירא, סתיו שורצברג, גיורא אדרת ודן אלדד (לשעבר מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות וממלא-מקום פרקליט המדינה).

תאריך:  20/11/2022   |   עודכן:  20/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
יובל כהן
את שורשיה של עלילת השוחד האנטישמית הנחותה הזו ניתן למצוא בנאומו השנתי של לא אחר מאשר חסן נסראללה, משנת 2008. "גאורגיה הפסידה בגלל גל הירש", לעג אז מזכ"ל חיזבאללה, כאשר אפילו הוא - נסראללה - לא חלם אי-פעם שקשקושי הפרופגנדה הזולים אותם הפריח מתוך הבונקר בלבנון יבשילו ברבות הימים לכתבי אישום "קונקרטיים" חוצי-יבשות
עמנואל בן-סבו
בסיפור האימה שנחשף עם פרסום העוול הנורא שנעשה לגל הירש, העוול לא נוצר מאליו, היו מי שהובילו אותו, מי שיצרו אותו, מי שבראו את המציאות המעוותת הזו
רפי לאופרט
יש להבחין בין עסקות שמבצעות חברות ישראליות בחו"ל - פרטיות או ציבוריות והמשווקים הפועלים מטעמן, לבין עסקות של חברות זרות בשיווק אמל"ח עבור צה"ל ומערכת הביטחון שלנו. המכשלה האתית של מתווכים מקומיים בעסקות ממין זה היא בעייתית ביותר, בלשון המעטה
יואב יצחק
הבדיקה בוצעה לעד המדינה גור פינקלשטיין וממצאיה מאמתים את החשד לפיו חברת דיפנסיב שילד שבבעלות גל הירש ושותפיו שילמה שוחד לשר בגאורגיה תמורת עסקת נשק ש"סידר" עם ממשלתו    פינקלשטיין היה ממונה על חלוקת הכספים בין השותפים וכן לשר הגאורגי בהתאם להנחיות שקיבל מהחברה בראשה עמד גל הירש בתפקיד יושב-ראש
יואב יצחק
אילה חסון פועלת משיקולים זרים ומפרסמת שוב ושוב כזבים כאילו תיק החקירה נגד גל הירש בגין עבירות שוחד והלבנת הון נסגר בחוסר אשמה    בכך היא מטעה את הציבור בכלל ואת צופי ערוץ 13 בפרט    חסון נהגה כך למרות שקיבלה תגובה מהפרקליטות, אותה נמנעה מלפרסם, לפיה התיק לא נסגר בחוסר אשמה    הפרקליטות מסרה ל-News1: "בנסיבות אלו, שבהן לא מוגש כתב אישום בגין אחת העבירות שנחקרו, תיק החקירה אינו נסגר, ובניגוד לפרסומים אין עילת סגירה לאותו חשד שלא נכלל בכתב אישום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il