ישראיר תעופה ותיירות, החברה הבת הנמצאת בבעלותה המלאה של ישראיר גרופ, מדווחת על תוצאות שיא של כל הזמנים, לתשעת החודשים הראשונים של השנה.
הרווח הנקי של החברה, הסתכם בכ-18 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-4.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה בשנת 2019. רווח שיא זה נרשם על-אף העובדה כי ההוצאות על דלק סילוני מראשית השנה גדלו בכ-20 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה החדה במחירי הדלק הביאו אותו להיסחר ברמתו הגבוהה ביותר זה עשור.
תרומת ה-EBITDA בנטרול IFRS, הסתכמה בכ-17 מיליון דולר, לעומת כ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019.
נתח השוק של החברה, בטיסות הבינלאומיות, בנתב"ג, התייצב על כ-5% מתנועת הנוסעים, גבוה בכ-20% מנתח השוק של החברה בשנת 2019. החברה מדורגת כחברה החמישית בנתב"ג.
הכנסות החברה מבטאות התאוששות מוחלטת מנגיף הקורונה והן הסתכמו לכ-265 מיליון דולר - כ 30 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2019. החוב הפיננסי נטו של קבוצת התיירות הסתכם בכ-45 מיליון דולר, נמוך בכ 30 מיליון דולר משיאו, בעת משבר הקורונה. הירידה בחוב הושגה על-אף העובדה שקבוצת התיירות רכשה במזומן 20 אחוזים מחלקו של השותף בחברת דיזנהאוז תיירות נכנסת.
מצבת העובדים של החברה לסוף הרבעון השלישי לשנת 2022 הסתכמה בכ-400 עובדים, שתפעלו כ-2400 טיסות, מראשית שנת 2022, בהשוואה לכ-550 עובדים, שתפעלו כ-1900 טיסות, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019.
הגידול החד ברווחי החברה, הושג על-אף הקושי התפעולי בשדות התעופה בעולם, ברבעון השלישי, שנגרם בשל החזרה האיטית של כוח האדם לשגרה. עובדה זאת פגעה בדיוק המבצעי ובאבדן הכנסות ממוצרים נלווים ונזקה נאמד במעל 2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.
בסוף השבוע הגישה ישראיר, הצעה מחייבת לרכישת חברת תעופה אירופית, זאת בנוסף להשקעות נוספות בנדל"ן מלונאי אשר החברה בוחנת לבצע מעת לעת ובמנועי צמיחה נוספים.