X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פליטים מאוקראינה בדרך לישראל [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
מספר שיא של עולים גויים לישראל
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה גרמה לרבים שאינם יהודים לעלות לפי סעיף הנכד שבחוק השבות יש עוד כ-700 אלף ברוסיה זכאי חוק השבות, וככל הנראה שיעור הלא־יהודים מתוכם גדול

רק שלושה מכל עשרה עולים חדשים שהגיעו ארצה עד אמצע נובמבר מרוסיה ומאוקראינה הם יהודים, כך עולה מנתוני רשות האוכלוסין והגיור, שפורסמו בעיתון ישראל היום.
כ־32 אלף מתוך 47 אלף העולים שהגיעו לישראל אינם יהודים. זה מספר שיא של עולים לא־יהודים שעלו לישראל באמצעות חוק השבות עקב המלחמה בין שתי המדינות.
בכנסת צפויים לדון רבות בנושא חוק השבות, ובדרכים למצוא פתרון לעלייתם של מאות אלפי לא־יהודים. הודות ל"סעיף הנכד", מתאפשר למעשה לאנשים שהם צאצאים ליהודים לעלות ארצה, אם מסיבות של הגירה ואם כתחנת מעבר בדרך למדינות אירופה או לקנדה.
כיום חיים בישראל יותר מ־400 אלף אנשים שאינם יהודים, דבר שמעורר בקרב חוגים מסוימים דאגות באשר לצביון העתידי של מדינת ישראל.
ברוסיה לבדה חיים בין 750 אלף למיליון זכאי חוק השבות, וככל הנראה שיעור הלא־יהודים מתוכם גדול. ברוסיה קיים שוק שלם של עסקים שמציעים למקומיים, תמורת סכום כסף גדול, קבלת אזרחות ישראלית תוך שימוש בפרצות הקיימות בחוק השבות.
דוח של מכון המחקר של הכנסת שפורסם לפני כמה שבועות, העלה כי בשנים האחרונות רק כ־28 אחוזים מהעולים שהגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר היו יהודים. השנה, בגלל המשבר הכלכלי והאזרחי שפוקד את רוסיה, שיעור זה התנפח לממדים אדירים.
לפי חישובים שערך ד"ר נתנאל פישר מהמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, בקצב הנוכחי יגיעו עד סוף השנה כ־40 אלף לא־יהודים לישראל. ד"ר פישר סבור כי:
"על-מנת להחזיר את חוק השבות למטרתו המקורית, קרי עליית יהודים, יש לאזן מחדש את החוק ולהקנות עדיפות ליהודים ולבני משפחותיהם הקרובים, תוך כדי עידוד הגיור למעוניינים בכך".
השבוע פורסם בישראל היום כי על-פי נתוני הגיור הממלכתיים, גוירו לאורך 30 שנות העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר כ־22 אלף איש - מה שאומר שבשנה אחת בלבד עלו לישראל פי 1.5 יותר עולים שאינם יהודים ממספר האנשים שגוירו במשך שלושה עשורים. קצב העלייה גדול משמעותית מקצב הגיור.

תאריך:  02/12/2022   |   עודכן:  02/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
יורם דורי
למבקשי המקלט מאריתריאה סיפור חיים קשה ומורכב וכל רצונם לחיות בשלום בכל מקום שיהיה מוכן לקלוט אותם כבני אדם עם זכויות אנוש בסיסיות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אפליה, אין מדווחים, חברו של הסרסור, מי פשיסט?, העביר את הבעיה, והשוודים באים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    גמר חתימה טובה    "זכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים למענך, אלקים חיים" (מברכת אבות בתפילת שמונה-עשרה בעשרת ימי תשובה)
איתן קלינסקי
מכאיבה מאוד עוצמת הפער בין גילויי הרגישות ההומאנית והמוסרית של המחוקק בפרשת ניצבים ובין גילויים קשים במציאות חיינו בתחומי הבניין, סלילת כבישים וחקלאות
איתן קלינסקי
קשה לי להשלים עם עובדה מצערת, שבאותיות העבריות אותן אני אוהב אהבת נפש מנוסח החוק, המחייב את קיצוץ כף ידה של אישה
איתן קלינסקי
אני כואב את המציאות, בה חיים בתוכנו קהלים רבים השבויים בשנאה לזרים    את הקהלים האלו מבקשת אילת שקד לכבוש, ולכן היא עלתה על שרטון של מדיניות ערלת לב, מדיניות פסולה מוסרית, מדיניות הבועטת בערכי ארון הספרים היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il