X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפכ"ל שבתאי מעיד בוועדת החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
יומיים אחרי אסון מירון
צמרת המשטרה ניסתה לסכל חקירת מח"ש
כשתי יממות בלבד אחרי האסון הגדול, נפגשו בכירי המשטרה, בראשות המפכ"ל, ודנו בניסיון לגלגל אחריות ולסכל את חקירת מח"ש הסמפכ"ל הציע לנסות לקשור לעניין גם את ראש הממשלה נתניהו: "ישנם חומרים בלשכת ראש הממשלה שיש לאסוף"

יומיים אחרי אסון מירון התכנסה צמרת המשטרה בראשות המפכ"ל לדיון. עיקרו, כך לפי מסמך סיכום הדיון שנחשף (יום ג', 6.12.22) בכאן חדשות, גלגול האחריות לגורמים נוספים חוץ מהמשטרה, החל בראש הממשלה דאז נתניהו ועד לדרגים המקצועיים. בנוסף הניצבים והמפכ"ל טיכסו עצה, כיצד לסכל את חקירת מח"ש שנפתחה מיד לאחר האסון.
"יש לפעול להקדמת הפגישה שנקבעה עם היועץ המשפטי לממשלה", אמר המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי וביקש להקים ועדת חקירה ולעצור את חקירת מח"ש. "המלצת משטרת ישראל הינה הקמת ועדה ממלכתית חיצונית, ניטרלית, אובייקטיבית, שלא תהיה מושפעת מגורמים או שיקולים זרים, תוך עצירת ההליך המתבצע כעת ע"י מח"ש", אמר המפכ"ל.

היעד - ועדת חקירה ממלכתית

היועצת המשפטית למשטרה, תת-ניצב איילת אלישר, אומרת בדיון: "מסכימה שהיעד הוא ועדת חקירה ממלכתית, שכן מדובר גם בדרג פוליטי וגורמים פרטיים". גם היא התנגדה לקיום חקירה פלילית: "אין מקום לחקירה פלילית בשלב זה. חקירה תשתק את האפשרות לבדיקה אמיתית. יש תהליך ארוך של שנים. לא מדובר בהתחמקות אלא יכולת לאפשר בדיקה מעמיקה".
גם ראש אגף המבצעים נשמע אומר: "ועדת חקירה ממלכתית עדיפה". הסמפכ"ל ניצב דוד ביתן הציע לגלגל אחריות: "תכלית המפגש", אמר, "הצפת רעיונות ודעות לשם גיבוש דרך פעולה... השאלה המרכזית היא שאלת האחריות. אחריות אינה רק על גורם אחד... האצבע לא צריכה להיות מופנית רק כלפי משטרת ישראל". הסמפכ"ל דיבר על חשיבות איסוף החומרים במשטרה והציע לנסות לקשור לעניין גם את ראש הממשלה נתניהו: "ישנם חומרים בלשכת ראש הממשלה שיש לאסוף", הוא אמר.
"כל הגורמים נמצאים בסיפור ולא רק משטרת ישראל. סיפור מערכתי ולא אישי", אמר ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב יגאל בן שלום. גם הוא נגד החקירה במח"ש: "מח"ש החלה בבדיקה ואיסוף חומרים וניצבנו בהתנגשות - צוות חקירה מול מח"ש. הפתרון הנכון לטעמי הוא דרישת ועדת חקירה".
בן שלום נערך לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה באותה תקופה אביחי מנדלבליט: "היום תתקיים פגישה עם היועץ ואבחן מהו הכיוון. נתעקש לעצירה והליכה לוועדת חקירה". ראש להב 433 ניצב מוטי כהן אמר בדיון: "מציע לעצור את חקירת מח"ש עד שתתקבל החלטה". ראש אגף משאבי אנוש ניצב בועז גולדברג דיבר על התיאום עם מח"ש: "שוחחנו עם ראשת מח"ש לאישור שמות השוטרים".

תאריך:  06/12/2022   |   עודכן:  06/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמרת המשטרה ניסתה לסכל חקירת מח"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
בראש המוזהרים: נתניהו, אוחנה, שבתאי ולביא    18 המוזהרים התבקשו להודיע בתוך שבועיים האם יעידו בעצמם והאם הם מבקשים לזמן עדים מטעמם
איתמר לוין
ממליצה לממשלה לווסת את הנוכחות בהר באמצעות ניהול התחבורה אליו, לסלול דרכי גישה ולהרחיב את השטח בו מתקיימת ההילולה
איציק וולף
קידומם של שני קצינים בכירים במשטרת ישראל שהעידו בפני ועדת מירון והציגו תמונה לא מחמיאה של המשטרה ושל העומד בראשה עוכב בסבב המינויים האחרון    לפחות אחד מהם פנה לשר לבט"פ
רון בריימן
מה שחשוב בחקירת כשל/אסון בכל תחום שהוא הוא מניעת הישנותו של הכשל. הדברים נכונים לגבי אסון מירון ("רק" 45 קורבנות), לגבי אסון אוסלו (אלפי קורבנות, ועוד היד נטויה), לגבי אסון (חלילה אם יתרחש) באומן שבאוקראינה, לגבי אסון המוני בהר-הבית (חלילה אם יתרחש, מאפיינים דומים למירון, אירוע דתי עם מאות אלפי מאמינים דחוסים בשטח מצומצם, אבל עם משמעויות אדירות בכל היבט שהוא)
אהרן פאפו
היה על ראש-הממשלה לדעת, לדעתם של חברי-הוועדה מה הסכנה האורבת לציבור בהילולה?! - האם יכול ראש-ממשלה לדעת על כל הסכנות האורבות בדרכים, בערים ובעיירות לארצו? - אם כך רואה הוועדה את תפקידו של ראש-ממשלה - המעט שניתן לומר עליה היא שחבריה חושבים חשיבה ילדותית ולא בוגרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il