X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נערכים לקליטת מים מותפלים [צילום: פלאש 90]
תעריפי המים למשק הביתי יעלו ב-3.5%
ההעלאה מינואר נובעת בין השאר מהתייקרות מדד המחירים לצרכן, ומעליית מחירי החשמל המשמעות למשק בית ממוצע: התייקרות של כ-5 שקלים בחשבון החודשי

מועצת רשות המים אישרה (יום ה', 8.12.22) את העלאת תעריפי המים לבית ב-3.5% מינואר 2023. ההעלאה נובעת בין השאר מהתייקרות מדד המחירים לצרכן, ומעליית מחירי החשמל. המשמעות למשק בית ממוצע: התייקרות של כ-5 שקלים בחשבון החודשי.
הגידול בעלויות משק המים נובע מהשקעות של תאגידי המים והביוב, עידכון עלויות מט"שים, ותשלומים נוספים הנדרשים כחלק מהמשך הערכות לקליטת מי הים המותפלים, השומרים על ניהול יציב ובר קיימא של משק המים, לדוגמה: מתקן התפלה שורק ב', הגדול ביותר בארץ (כ־200 מלמ"ק לשנה) ומהגדולים בעולם, צפוי להיכנס לפעילות במהלך שנת 2023, דבר שכמובן בא לידי ביטוי גם בתעריף. נוסף על כך כ־70% ממי השתייה בישראל מופקים באופן מלאכותי באמצעות מתקני התפלה. הליך הפקת המים במתקנים אלו דורש שימוש רב בחשמל וכתוצאה מכך, מחיר החשמל מהווה מרכיב משמעותי בהוצאות משק המים בישראל ויש לו השפעה ישירה על תעריף המים.
התעריף לכמות המוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מעתה על 7.874 שקל למ"ק (במקום 7.608 שקל למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ־14.057 שקל למ"ק (במקום 13.582 שקל למ"ק). המשמעות של שינוי תעריפים זה על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ־16 מ"ק לחודש בעלות של כ־135 שקל, הינו גידול בעלות בסך של כ־5 שקל לחשבון המים והביוב החודשי שיעמוד מעתה על כ־140 שקל לחודש.
רשות המים אומרת כי תמשיך לפעול לייעול ספקי המים השונים (מקורות, תאגידים, איגודי ערים לביוב ועוד) ולהביא לצמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, ועל-ידי כך גם להמשך מיתון עליית התעריף בעתיד ככל הניתן.

שורק ב', מתקן התפלה בבנייה [צילום: איתי דודי]

בתוך כך, לבקשת ח"כ עמיחי שיקלי ויו"ר מים לישראל, איתן ברושי, החליט יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לקיים בשבוע הבא דיון בוועדת הכספים בנושא מחירי המים לחקלאות.
בימים אלו מקדמת רשות המים שימוע ובמסגרתו יש כוונה להעלות את מחירי המים לכל סוגי המים לחקלאות . במים לישראל ארגון הגג של אגודות המים לחקלאות מדן ועד אילת התקבלה החלטה להתנגד בכל תוקף להעלאה הצפויה במחירי המים לחקלאות.
אגודות המים בוחנות צעדים משמעותיים של הקטנת שימוש במי קולחין והפסקת פיתוח של מתקנים להשבת מי קולחין מה שעשוי לגרום לפגיעה בבניית שכונות חדשות במגזר העירוני - היות שלא ניתן לאשר תוכניות בנייה מבלי שיהיה פתרון לשפכים של הבנייה החדשה בערים.
שיקלי: ״לא נאפשר לנצל את תקופת המעבר שבין הממשלות לביצוע מחטף בעל השלכות דרקוניות על אלפי חקלאים ישראלים מבלי לקיים דיון מעמיק בנושא״.
ובעניין אחר - דוברי משרדי הממשלה יצאו (ה') לסיור מיוחד בעקבות משק המים בארץ. במסגרת הסיור, שהפיקה לשכת העיתונות הממשלתית, ביקרו הדוברים בשפד"ן ראשון לציון ובמתקן ההתפלה שורק, שם למדו על התהליך שעוברים המים, ממי שפכים ומי ים למי שתייה. הסיור הוא חלק מסדרת סיורים רחבה שמפיקה לע"ם לחשיפת דוברי הממשלה לפעילות ענפי המשק והסברתם לציבור.

תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעריפי המים למשק הביתי יעלו ב-3.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עידן יוסף
השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל: "עזבתי את בית שאן בגלל שחצי שנה חיפשנו לאשתי עבודה. משהו פשוט, 2,000 שקל בשביל לפתוח את החודש, אין! מי ישאר לגור שם?!"    "יש שתי מדינות בישראל - אחת המרכז מפותחת, השנייה מדינת עולם שלישית - הנגב והגליל"
איתמר לוין
איציק וולף
בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קבע כי במקרה שבו מגיש בקשה למחיקת תוצאות חיפוש מוכיח שהמידע שנמצא בחיפוש אינו מדויק - על גוגל למחוק אותו ולא לאפשר הצגתו
יצחק דנון
חברת הלוגיסטיקה ההודית Delhivery תובעת את יצרנית הפלסטיק והגומי הישראלית Impertech בטענה להפרת הסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il