X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שאשא-ביטון. מינויים ל-4 שנים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סמוטריץ' תקוע עם מינויי שאשא-ביטון
בג"ץ דחה עתירה נגד מינוי חברי מועצת החינוך הממלכתי-דתי ערב הבחירות המשמעות: סמוטריץ' יוכל לקבוע את הרכב המועצה רק בעוד ארבע שנים

העברת האחריות למועצת החינוך הממלכתי-דתי לבצלאל סמוטריץ' תהיה במידה רבה חסרת משמעות. זוהי התוצאה המעשית של פסק דינו של בית המשפט העליון, אשר דחה (8.12.22) עתירה נגד מינוי חברי המועצה בידי שרת החינוך היוצאת, יפעת שאשא-ביטון.
מינוי חברי המועצה הוא לארבע שנים, כך שסמוטריץ' יוכל להשפיע על הרכבה רק לקראת סיום הקדנציה הנוכחית - אם הממשלה תתקיים בהרכבה המתגבש ויישמרו הסמכויות המוענקות לשריה (כולל פיצול האחריות על יחידות משרד החינוך בין שלושה שרים וסגן שר אחד). המועצה היא גוף המייעץ לשר החינוך, הממנה את חבריה באישור הממשלה לאחר בחינת הוועדה לבדיקת מינויים.
המועצה הקודמת סיימה את כהונתה במאי 2021, ושאשא-ביטון השלימה את מינוי חבריה ביוני השנה. מדובר באישים המזוהים עם המגזר הדתי-לאומי המתון, בעוד סמוטריץ' משתייך למגזר הקיצוני יותר המכונה חרדל"י (חרדי-לאומי). חברי המועצה החדשים הם: הרב פרופ' יהודה ברנדס, רחלי פרנקל, הרב עמיחי גורדין, הרבנית אסתי רוזנברג, הרב אורי שרקי, שרה אליאש, הרבנית ד"ר לאה ויזל, הרב נסים מלכה, אורלי לרר, גבריאל שמעון, ברכה דאום-רייטר, הרב גלעד מסינג, ד"ר מירי שליסל ושושנה שפיגל. ועדת המינויים סיימה את עבודתה באוגוסט - לאחר התפזרות הכנסת וכאשר ממשלת לפיד הפכה לממשלת מעבר; הממשלה אישרה אותם בחודש ספטמבר.
איגוד רבני הקהילות, התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית וארגון חותם טענו בבג"ץ, כי יש לבטל את המינויים משום שנעשו ערב הבחירות, וכי היה על שאשא-ביטון להאריך את כהונת המועצה היוצאת או למנות את חבריה אד-הוק בלבד. בדחותו את העתירה אומר השופט אלכס שטיין, כי שאשא-ביטון סיימה את המינויים לפני התפזרות הכנסת וההליך קיבל את כל האישורים הדרושים, תוך שוועדת המינויים אומנם הסתייגה מן המינוי ערב הבחירות אך אישרה את כל המועמדים. הפתרונות שהעלו העותרות לא היו מעשיים, מוסיף שטיין, והיה צורך של ממש בהפעלת סמכויותיה של המועצה לצורך תפקודו התקין של החינוך הממלכתי-דתי.
שטיין מסכם: "כל אלו מעידים על תקינותו של הליך המינוי שבוצע - דבר שמחייבנו לדחות העתירה על הסף בהעדר כל עילה מבוררת להתערבותנו. העותרות לא הצליחו להצביע על שום פגם במינוי אשר יש בו בכדי להצדיק את התערבותנו, מקום בו בוצע המינוי עובר לתקופת הבחירות - באופן אשר מאיין את החשש לניגוד עניינים, ותוך התחשבות במכלול השיקולים והאיזונים הרלוונטיים".
השופטות ענת ברון ורות רונן הסכימו עם שטיין. העותרות חויבו בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את העותרות ייצגה עו"ד יסכה בינה, ואת המדינה - עו"ד יונתן נד"ב.

תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
+אבי מעוז צור ישועתם
08:52 09/12/22  |  אשר כהן   |   לרשימה המלאה

את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל

מעוז. יתחיל במיפוי היער העצום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+על פוליטיקה ומשפט, וגם ההלכה היהודית
07:43 09/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חיוני שבג"ץ יבלום, לפחות זמנית, כמה מהצעדים המסוכנים של הממשלה החדשה  ▪  תזכורת לחרדים ולחרד"לים מפסיקתו של הרמב"ם

הרמב"ם קבע: המלך כפוף לסנהדרין
+נתניהו ביקש הארכת המנדט ב-14 ימים
21:59 08/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה המיועד טען בפני נשיא המדינה שעדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שטרם סוכמו עם הסיעות האמורות להרכיב את הקואליציה

נתניהו בקבלת המנדט מהנשיא הרצוג, בנובמבר
+גנץ: אסור להכפיף המשטרה לגחמות של בן-גביר
21:47 08/12/22  |  איציק וולף

שר הביטחון היוצא, בני גנץ, תקף את ההשוואה שעשה ח"כ בן-גביר בין יחסי שר הביטחון וצה"ל לבין יחסי השר הממונה על המשטרה למשטרה ואמר כי הצעת החוק שהגיש בנושא היא פגיעה אנושה בשלטון החוק.
"החוק שמבקש להפוך את בן-גביר לשריף של המדינה - ואת המפכ"ל מרב-ניצב, לניצב בהצגה שלו - הוא פגיעה אנושה בשלטון החוק ובמשילות. בניגוד לצה"ל שתפקידו לפעול מול אויבים, המשטרה פועלת מול אזרחי ישראל, והכנסת פוליטיקאי, מכל צד, לתוך קבלת ההחלטות שתשפיע על זכות ההפגנה, זכויות האזרח ואכיפת עבירות פליליות, תפגע בציבור קשות ועמוקות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
לדברי גנץ, אפשר ורצוי לחזק את השר לביטחון פנים כך שיקבע מדיניות על - אסור להפוך את המשטרה לעושת דברו ולהכפיף את החוק לגחמותיו.

+בר-לב: הצעת בן-גביר - פגיעה אנושה במשטרה והפיכת המפכ"ל לפיון
21:08 08/12/22  |  איציק וולף

השר היוצא לביטחון פנים, עמר בר-לב, הגיב על הצעת החוק שהגיש ח"כ איתמר בן-גביר להעברת שליטה על המשטרה לידי השר הממונה וטען כי מדובר בפגיעה אנושה במשטרה, בהפיכת המפכ"ל לפיון ובדריסת הדמוקרטיה.
"משטרת ישראל תהפוך להיות משטרה פוליטית ובינונית שתופקר בידיים נעדרות ניסיון וחסרות אחריות; תאבד כל שארית של אמון ציבורי; ותחווה התדרדרות מקצועית, פגיעה ביכולתה להיאבק בפשיעה ובשחיתות ובריחה של קצינים מעולים שלא ירצו להיות שפוטים של פוליטיקאים", טען.
לדברי בר-לב, מאחורי הסיסמאות הריקות מתוכן של 'חיזוק המשטרה' - מדובר צעדים שכל תכליתם לערער עוד יותר את סמכות הפיקוד הבכיר ואת מעמד המשטרה, ולעזאזל המדינה. "את המחיר נשלם כולנו", טען.

+בן-גביר הגיש הצעה שתכפיף את המשטרה למרותו
20:46 08/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק שהגיש מי שאמור להיות השר לביטחון לאומי תהיה משטרת ישראל נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר

המפכ"ל שבתאי, הערב בבת המצווה לבתו של בן גביר [צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90]
+וסרלאוף: הנגב והגליל - כמעט מדינת עולם שלישי
17:11 08/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל: "עזבתי את בית שאן בגלל שחצי שנה חיפשנו לאשתי עבודה. משהו פשוט, 2,000 שקל בשביל לפתוח את החודש, אין! מי ישאר לגור שם?!"  ▪  "יש שתי מדינות בישראל - אחת המרכז מפותחת, השנייה מדינת עולם שלישית - הנגב והגליל"

יצחק וסרלאוף [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלכס שטיין  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יונתן  נד"ב / Yonatan Nadav  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניגוד עניינים  ניר ברקת / Nir  Barkat  נסים מלכה  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  ענת ברון / Anat Baron  רון דרמר / Ron Dramer  רות רונן / Ruth Ronen  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' תקוע עם מינויי שאשא-ביטון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר לבטל בחוק חדש
חשדנית  |  9/12/22 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד טען בפני נשיא המדינה שעדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שטרם סוכמו עם הסיעות האמורות להרכיב את הקואליציה
איציק וולף
הצעת החוק שהגיש מי שאמור להיות השר לביטחון לאומי תהיה משטרת ישראל נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר
עידן יוסף
השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל: "עזבתי את בית שאן בגלל שחצי שנה חיפשנו לאשתי עבודה. משהו פשוט, 2,000 שקל בשביל לפתוח את החודש, אין! מי ישאר לגור שם?!"    "יש שתי מדינות בישראל - אחת המרכז מפותחת, השנייה מדינת עולם שלישית - הנגב והגליל"
איתמר לוין
המשנה ליועצת המשפטית: ארבעה מבין המינויים נעשו בצורה שגרתית בהליך שקדם לבחירות; מינוי מפקד מג"ב יו"ש בעייתי, אך הוא כבר נכנס לתפקידו
דן מרגלית
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" - אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il