X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פילבר וספסל התביעה. חומר חקירה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
יומנו של פילבר אינו מתעד "פגישת הנחיה"
ההגנה: היומן הממוחשב אינו כולל פגישה עם נתניהו ביוני 2015 - אירוע מרכזי לשיטת התביעה בתיק 4000 ההגנה: הסתרתם את היומן; התביעה: ידעתם על קיומו

יומנו של שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה בתיק 4000, אינו כולל תיעוד של "פגישת ההנחיה" הנטענת עם בנימין נתניהו בחודש יוני 2015. כך אומרת ההגנה (13.12.22), הטוענת שמדובר בחומר חקירה שהוסתר ממנה; התביעה דוחה טענה זו.
אחד מאדני בסיס 4000 הוא טענת המדינה, לפיה בנימין נתניהו הנחה את פילבר, כאשר הלה נכנס לתפקיד המנכ"ל, ללכת לקראת בזק ובעליה דאז, שאול אלוביץ. על פי טענה זו, אותה פגישה הייתה רכיב מרכזי בתמורה שהעניק נתניהו לאלוביץ כנגד השוחד בדמות הסיקור החיובי באתר וואלה. ההגנה הוכיחה שהפגישה לא יכלה להתקיים במועד עליו העיד פילבר ואשר מופיע בכתב האישום. התביעה טענה שייתכן והייתה במועד אחר באותו חודש, אך פילבר דחה אפשרות זו.
יומנו הממוחשב של פילבר נחשף באתר "העין השביעית" בעקבות בקשת חופש מידע שהגישו עמותת "הצלחה" ועו"ד אלעד מן. הוא נמסר להם רק כעת, בנימוק שלא ניתן היה לעשות זאת לפני סיום עדותו של פילבר.
סניגורו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, התייחס ליומן כאשר ביקש להציג מקטע ממנו בחקירה הנגדית של המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה. לדבריו, "ביומנו של פילבר לא מופיעה פגישת הנחיה ב-9 או ב-10 ביוני 2015. מופיעות בו עשרות פגישות עם מנהלי חברות תקשורת אחרות, מלבד בזק, מחוץ למשרדו [התביעה טענה שהפגישות עם אנשי בזק היו חריגות - א.ל].
"יש עשרות אם לא מאות פגישות בנושאים של השוק הסיטונאי, הפרדה מבנית, סיבים ועוד - עם הרבה מאוד גורמים, כולל עדים בתיק. ייתכן שהדבר הנכון הוא להחזיר את כל עדי הרגולציה; זה לא מה שאנחנו רוצים ומחפשים פתרון. נגיש בקשה כאשר נסיים לעבור על החומר".
לדברי חן, בעקבות הפרסום פנתה ההגנה לפרקליטות, וזו אישרה שהחוקרים לא הפיקו פיזית את היומן, אלא ביצעו בו חיפושים דיגיטליים נקודתיים - ולכך היו אינדיקציות בחומר החקירה. חן הוסיף: "הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט העליון קבעו שהתביעה מסרה לנו את חומר התביעה. כעת מתברר שיש חומר חקירה שלא נמסר לנו".
ביהמ"ש: נחליט כשתהיה בקשה
סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, הוסיף: "התביעה אוחזת חמש שנים ביומן של פילבר, ואומרת לפונה שהוא לא יקבל אותו כי זה חומר חקירה. ביומן הזה אין רישום של פגישה שכזו. האם זה חד-משמעי? לא. זו ראיה נוספת, כי פגישה עם ראש הממשלה רושמים ויש 17 נדבכים נוספים [לכך שלא התקיימה פגישה]. התביעה ביודעין מחזיקה את החומר הזה, זו איננה תקלה".
ראש צוות התביעה, עו"ד יהודית תירוש, הגיבה: "לא תקלה ולא שגגה. הנביא במקרה הזה יכול לבכות על עצמו. בחומר החקירה יש מזכרים מפורשים שמתארים חיפושים ביומן של פילבר והפקת מועדים רלוונטיים, כמו שעושים תמיד בחומר מחשב. הם נדונו בבקשות בבית המשפט. מעולם לא באו חברי לבקש עוד ימים, עוד פלטים, עוד קבצים מתוך היומן. ההחלטה של בית המשפט העליון הייתה שאם יבקשו - ניתן. מאוד יכול להיות שאם יבקשו - ניתן. במזכרים נאמר במפורש שהיה חיפוש ביומן; הוא לא נתפס".
השופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה: "אם הייתם צריכים למסור או לא - ויכול להיות שהייתם צריכים למסור, כי זה חומר חקירה - אנחנו לא נכנסים לזה עכשיו. אני לא בטוחה שאם מחזיקים חומר חקירה, שצריך לבוא לבקש אותו. אני לא יודעת באיזה חומר מדובר ולא יודעת אם הייתם צריכים או לא. ככל שתוגש בקשה, נדון בה".

תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  13/12/2022
+בן-חי שגב תיחקר בידי התביעה בחקירה נגדית
14:19 13/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים העידה במשפט נתניהו בסתירה למשטרה ומתחה ביקורת קשה ביותר על חקירתה  ▪  ביהמ"ש אפשר חקירה נגדית במקום הכרזה כעדה עוינת

בן-חי שגב. "חקירה חובבנית, רשלנית ומגמתית" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יומנו של פילבר אינו מתעד "פגישת הנחיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: החוקרים ניסו להוביל אותי לאשר שנתניהו הסיר תנאים ממיזוג בזק-yes - למרות שלא זה מה שקרה
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, תיאר את אישור מיזוג בזק-yes    אומר שנתניהו הנחה אותו להמשיך לפתח את התחרות; הוא הציע להסיר את התנאים מאישור המיזוג
איתמר לוין
הרן לבאות טוען שהבקשה למכור את השליטה ב-yes לבזק לא טופלה במשך למעלה משנה בשל העדר כוח אדם וסדרי העדיפויות שקבעו השר והמנכ"ל
יוסי אוחיון
במציאות של היום ובמחשבה שנייה היה טוב לכולנו ולמדינה להכריז על ביטול כל התביעות והאשמות נגד נתניהו ועל זיכויו המוחלט כולל הענקת פיצויים בגין הוצאות המשפט שהיו לו    כל זאת בתנאי שיפסיק מיד את מלאכת הפירוק והריסוק של המשרדים
איתמר לוין
בית המשפט: לב הפרה את התחייבותה שלא להתייחס בפרסומיה לבנה של ראש צוות התביעה במשפט נתניהו; הצטוותה להסיר את הפרסומים ולא לחזור עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il