X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן-חי שגב. "חקירה חובבנית, רשלנית ומגמתית" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בן-חי שגב תיחקר בידי התביעה בחקירה נגדית
היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים העידה במשפט נתניהו בסתירה למשטרה ומתחה ביקורת קשה ביותר על חקירתה ביהמ"ש אפשר חקירה נגדית במקום הכרזה כעדה עוינת

בית המשפט המחוזי בירושלים אִפשר (13.12.22) לתביעה לחקור בחקירה נגדית את יפעת בן-חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ולהגיש כראיה את הודעותיה בחקירותיה. זאת, לאחר שהתביעה ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת, בנימוק שהיא עוינת אותה בצורה כללית וסותרת מהותית את דבריה בחקירה במשטרה.
בן-חי שגב פתחה באומרה, כי מנכ"ל משרד התקשורת דאז, אבי ברגר, מנע ממנה ב-2015 לקדם את הטיפול במיזוג בזק-yes. "הוא עשה את זה באמצעות תפקידו כיו"ר ועדת המכרזים, שהייתה צריכה לאשר למועצה לשכור שירותי ייעוץ כלכלי. ניתנו לזה הסברים לא הגיוניים: לא הגענו לזה, זה לא בראש סדר העדיפות. וכך זה נגרר חודש אחרי חודש. אני יודעת בדיוק מה היו המניעים: הייתה מדיניות רגולטורית שלא לתת לבזק 'הטבות' בגלל הוויכוחים והעניינים המשפטיים איתה. הייתה פה הפרה של החוק, הקובע שעל המשרד להעמיד לרשותה של המועצה את האמצעים הדרושים לעבודתה".
התובעת, עו"ד יהודית תירוש, עמדה על כך שבן-חי שגב לא אמרה כל זאת בחקירתה, ואף אמרה שברגר לא דיבר איתה על נושא המיזוג. בן-חי שגב: "גם כשנשאלתי אמרתי שהתשובה היא מורכבת, כי בנושאים אחרים הוא מאוד הקפיד על ההפרדה בין המועצה למשרד. עם זאת, בנושא המיזוג בהחלט הייתה התערבות.
"החקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, תוך כדי הטלת מורא ופחד בתנאים אנושיים לא-מקובלים שצריכים להטריד כל אזרח בישראל. לכן יהיו בחקירה דברים [שאמרתי] שהם תוצאה של הטעיה ודברים שהוצאו מהקשרם. כשביקשתי בחקירה לעיין במסמכים ובתאריכים, כי ידעתי שהדברים שנאמרים לי אינם אמת, נתקלתי בסירוב מוחלט. חזרתי למסמכים ומצאתי שלא באמת הצליחו למחוק לי את הזיכרון.
"החקירה שלי נמשכה 12-10 שעות שבמהלכן הטלפון שלי נלקח ממני, זכיתי לכוס תה אחת ויצאתי לשירותים עם מאבטח צמוד. החוקר ניסה למנוע ממני לעבור על ההודעה אבל התעקשתי. אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי דברים לפה. אני מבקשת לבדוק יומן ותאריכים, ולא נותנים לי. הדברים שאני אומרת כאן נאמרו ונכתבו בזמן אמת. הערתי מספר תיקונים להודעה שלי, לא כולם התקבלו.
פילבר ביקש בשם נתניהו לזרז את המיזוג
תירוש: "את הדברים לגבי ברגר לא תיקנת". בן-חי שגב: "לא יכולתי לתקן. הציגו לי עובדות שקריות וחלקי מסמכים וביקשו ממני להסתמך על זיכרון ללא תיעוד; זה מסביר את הפער. זה הציק לי מאוד, עד כדי כך שאחרי זה שלחתי מסמכים לחוקרים. באותו לילה עברתי על המסמכים והבנתי את גודל הטרגדיה". תירוש: "בתיק הזה אין מסמכים ששלחת". בן-חי שגב: "עובדי המועצה שלחו לבקשתי. אמרתי לחוקרים כמה פעמים שאם רוצים תשובה מדויקת, אלך לבדוק ביומן ובמסמכים, אבל הם כנראה לא רצו תשובה מדויקת".
לדברי בן-חי שגב, "הבעתי את התנגדותי את ההתניה של אישור המיזוג לשיתוף הפעולה [מצד בזק] בשוק הסיטונאי. אמרתי בצורה ברורה שזה לא מקובל עלי. החזקתי בתפיסה רגולטורית שונה לחלוטין וסברתי שהם שוגים בתפיסה שלהם". תירוש: "לא אמרת את כל זה ברענון העד". בן-חי שגב: "אני לא זוכרת כל מה שהיה ברענון העד". תירוש: "זה היה לפני שבוע". בן-חי שגב: "חיכיתי לכבוד השופטים כדי לומר את דברי, כי אין לי אמון במערכת הזאת". בנקודה זו ביקשה תירוש להכריז על בן-חי שגב כעדה עוינת. היא הזכירה הלכות בנוגע לעוינות כללית כלפי התביעה והעירה: "נראה לי שזה ניכר בצורה ברורה". עוד הצביעה על סתירות מהותיות בין החקירה לבין העדות.
סניגורו של בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, הגיב: "החטא הקדמון היה החקירה הנפסדת שנעשתה לעדה הזאת. תעתעו בה. זו לא עוינות במובן של 'אני רוצה לשרת משהו'. אין בסיס משפטי לבקשה הזאת, אחרי ארבע דקות". גם סניגורם של שאול ואיריס אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, אמר כי מדובר בבקשה נחפזת מיד בתחילת העדות, וכי אין המדובר בעוינות כלפי התביעה אלא ברצונה של בן-חי שגב להעיד על שהתרחש בחקירתה. לדברי חן, מדובר בהמשך הקו של עדים שתיארו את חקירותיהם.
בהמשך העדות אישרה בן-חי שגב את דבריה במשטרה, לפיהם מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, אמר לה שבנימין נתניהו - בכובעו כמשרד התקשורת - מבקש לזרז את אישור מיזוג בזק-yes. עסקה זו הייתה חשובה במיוחד לשאול אלוביץ, אשר מכר במסגרתה את השליטה ב-yes מחברת יורוקום הפרטית לחברת בזק הציבורית. "הוא הסביר שזה חשוב לשר ויש לתת לזה חשיבות גבוהה ואני קיבלתי את זה", אמרה בן-חי שגב בחקירה. היא הוסיפה בעדותה, כי נתניהו עצמו ביקש זאת ממנה כבר במרס 2015 (חודשים לפני שפילבר נכנס לתפקידו).

תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  13/12/2022
+יומנו של פילבר אינו מתעד "פגישת הנחיה"
10:38 13/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה: היומן הממוחשב אינו כולל פגישה עם נתניהו ביוני 2015 - אירוע מרכזי לשיטת התביעה בתיק 4000  ▪  ההגנה: הסתרתם את היומן; התביעה: ידעתם על קיומו

פילבר וספסל התביעה. חומר חקירה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-חי שגב תיחקר בידי התביעה בחקירה נגדית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תולעים מבצבצים מהבשר
באום  |  13/12/22 18:00
 
- מה לא בסדר?
פלג א  |  14/12/22 09:59
2
עיוות האמת.
כבש 44  |  15/12/22 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה: היומן הממוחשב אינו כולל פגישה עם נתניהו ביוני 2015 - אירוע מרכזי לשיטת התביעה בתיק 4000    ההגנה: הסתרתם את היומן; התביעה: ידעתם על קיומו
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: החוקרים ניסו להוביל אותי לאשר שנתניהו הסיר תנאים ממיזוג בזק-yes - למרות שלא זה מה שקרה
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, תיאר את אישור מיזוג בזק-yes    אומר שנתניהו הנחה אותו להמשיך לפתח את התחרות; הוא הציע להסיר את התנאים מאישור המיזוג
איתמר לוין
הרן לבאות טוען שהבקשה למכור את השליטה ב-yes לבזק לא טופלה במשך למעלה משנה בשל העדר כוח אדם וסדרי העדיפויות שקבעו השר והמנכ"ל
יוסי אוחיון
במציאות של היום ובמחשבה שנייה היה טוב לכולנו ולמדינה להכריז על ביטול כל התביעות והאשמות נגד נתניהו ועל זיכויו המוחלט כולל הענקת פיצויים בגין הוצאות המשפט שהיו לו    כל זאת בתנאי שיפסיק מיד את מלאכת הפירוק והריסוק של המשרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il