X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן-חי שגב היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בן-חי שגב חוזרת בה בביהמ"ש מאמירות בחקירה נגד נתניהו
אמרה ברשות ניירות ערך שמיזוג בזק-yes היה חשוב לנתניהו והנושא היה ברור בפגישת ההיכרות שלה עם דוד שרן אומרת בבית המשפט: תוצאה של החקירה הפסולה

היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים והלווין, יפעת בן-חי שגב, חוזרת בה (14.12.22) מחלק מן הדברים שאמרה בחקירתה ברשות ניירות ערך בתיק 4000. לטענת בן-חי שגב, דבריה בחקירה - שחיזקו את החשדות כלפי בנימין נתניהו - היו תוצאה של ההתנהלות הפסולה של החוקרים, נגדה יצאה כבר בתחילת עדותה.
בחקירתה אמרה בן-חי שגב, כי מגמתו של מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, הייתה לאשר את מיזוג בזק-yes. היום אמרה: "זו דוגמה קלאסית למה שכיוונתי אתמול. הגעתי למצב של ערפול זיכרון. הדברים שאמרתי בחקירה אינם מלאים". התובעת, עו"ד יהודית תירוש: "זה היה שעתיים אחרי תחילת החקירה והיו שאלות פתוחות לגבי עמדת משרד התקשורת. אחר כך אמרת שגם מומו [פילבר] אמר לך". בן-חי שגב: "אין לי על מה להגיב".
לדברי בן-חי שגב, "העובדה שבזק לא קיבלה תשובה, ולו תשובה שלילית, לא הייתה תקינה. היה צריך לקדם דיון מיד כאשר הם פנו, והם נענשו דיים בכך שלא דנו בבקשה ולא נתנו תשובה. בעיני זה לא היה תקין. היה לי ברור שלאף גורם מקצועי לא הייתה התנגדות למיזוג, אז למה דחיתם להם ולמה לדחות שוב?".
ב-23.6.15 מסרה המועצה לנתניהו את המלצתה לאשר את המיזוג. בן-חי שגב כתבה לפילבר: "הר-הבית בידנו! אושר". פילבר השיב: "יופי, עבודה טובה". בן-חי שגב המשיכה: "בלי תנאים כמובן". נתניהו אישר את העסקה באותו יום. בחקירתה טענה בן-חי שגב, כי "בתור בוגרת לימודי ספרות ידוע שאני מתבטאת במליציות ובסמלים וביטויים. לא חריג בדיבור שלי". החוקר: "זה היה חשוב לך?". בן-חי שגב: "לי? זה היה חשוב לשר". החוקר: "מדוע את כה מאושרת בתשובה שלך?". בן-חי שגב: "זה ממש לא ביטוי של אושר אלא מליצי, ואני בן אדם שמרבה להשתמש במליצות". לדבריה בחקירה, היא דיווחה לפילבר כדי שידווח לנתניהו, "כי השר [נתניהו] מבקש לתת עדיפות".
בן-חי שגב התייחסה בחקירתה גם לפגישתה הראשונה עם דוד שרן, שהיה ראש לשכתו של נתניהו. שם אמרה כי מיזוג בזק-yes היה "פיל בחדר" באותה פגישה. "הוא הלך סחור-סחור, התחמק". החוקר שאל האם שרן אמר למי המיזוג חשוב ומדוע. בן-חי שגב השיבה: "לא. השם של בזק לא עלה, היה ברור במה מדובר. לא אהבתי את זה, בלשון המעטה. נרמז שזה חשוב לשר. זו שיחה שלא נאמר בה כלום ונאמר בה הכל".
"נתניהו לא דיבר אתי על המיזוג"
בעדותה היום אמרה בן-חי שגב: "זו דוגמה מצוינת לטקטיקות הפסולות של החקירה. הם לחצו עלי כדי להוציא את מה שנוח לחוקר. אני אומרת 'לא זוכרת' ומובילים אותי לפינה כדי לאלץ אותי לזכור. ביקשתי את היומן כדי להיזכר". תירוש: "סיפרת מיוזמתך, בלי שלחצו עלייך". בן-חי שגב: "ניסו להוליך אותי שולל ולקבל תשובה כזאת. 'לא נאמר כלום ונאמר הכל' - זה היה ניסיון של 'תעזבו אותי'".
בשולי עדותה שבה בן-חי שגב והתלוננה בחריפות על שר התקשורת לשעבר, איוב קרא. לדבריה, "הוא הפעיל עלי לחצים בלתי פוסקים ואיים עלי בדיונים בכנסת והשתתף ברצח אופי ברשת החברתית נגד הבנות שלי, כדי שאסכים לתת לערוץ 20 רישיון לשדר חדשות. על זה התלוננתי אצל היועץ המשפטי לממשלה [אביחי מנדלבליט]. הוא לא עשה עם זה כלום, כעסתי ואני כועסת גם היום".
בתחילת החקירה הנגדית לסניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, אישרה בן-חי שגב, כי התרשמה שהיה ניסיון בחקירתה ברשות להוביל אותה לומר שאישור המועצה למיזוג בזק-yes לא היה תקין, ולמרות זאת אמרה שההליך היה תקין. גם היום היא סבורה שלטובת הציבור היה מקום לאשר את המיזוג ושאישור המועצה למיזוג ניתן בצורה סדורה ותקינה, הוסיפה. לדבריה, נתניהו לא דיבר איתה מעולם על המיזוג. היא אישרה, כי חשה שהחוקרים מנסים להוליך אותה באף, וכי תחושה זו התחזקה כאשר בחנה את העובדות לאחר החקירה.

תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-חי שגב חוזרת בה בביהמ"ש מאמירות בחקירה נגד נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר אתה פשוט עולב...
איל הקורא   |  15/12/22 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים העידה במשפט נתניהו בסתירה למשטרה ומתחה ביקורת קשה ביותר על חקירתה    ביהמ"ש אפשר חקירה נגדית במקום הכרזה כעדה עוינת
איתמר לוין
ההגנה: היומן הממוחשב אינו כולל פגישה עם נתניהו ביוני 2015 - אירוע מרכזי לשיטת התביעה בתיק 4000    ההגנה: הסתרתם את היומן; התביעה: ידעתם על קיומו
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: החוקרים ניסו להוביל אותי לאשר שנתניהו הסיר תנאים ממיזוג בזק-yes - למרות שלא זה מה שקרה
איתמר לוין
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, תיאר את אישור מיזוג בזק-yes    אומר שנתניהו הנחה אותו להמשיך לפתח את התחרות; הוא הציע להסיר את התנאים מאישור המיזוג
איתמר לוין
הרן לבאות טוען שהבקשה למכור את השליטה ב-yes לבזק לא טופלה במשך למעלה משנה בשל העדר כוח אדם וסדרי העדיפויות שקבעו השר והמנכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il