X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה גפני, ארבל אסטרחן, זאב אלקין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
יועמ"ש ועדת הכספים הזמנית:
"כשנחקק חוק התפלגות סיעה הוא עורר קושי בבג"ץ"
ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח מספר חברי הכנסת היכולים להתפלג מסיעה קיש: אנחנו לא הולכים לנהוג בנקמנות פוליטית כמו בכנסת הקודמת, אלא בצדק מאיר כהן: החוק הזה מיותר, צר לי על החולשה שמשדר ראש הממשלה

ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום ד', 14.12.22) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), התשפ"ג-2022 של חברי הכנסת יואב קיש וחנוך דב מילביצקי.
במסגרת ההצעה, מוצע לבטל את החוק שקיבלה הכנסת הקודמת למתן האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם, כדי להביא לפירוק סיעת הליכוד. בהתאם, לצורך התפלגות תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה.
ח"כ יואב קיש: "בכנסת הקודמת היה ניסיון פוליטי של הקואליציה הקודמת לפגוע באחדות הקואליציה, חשבו שיוכלו לפצל את הליכוד, והגדירו יכולת לפיצול הסיעות הגדולות, הדבר הזה כל עניינו חתרנות פוליטית. הצעת החוק הזו רלוונטית לליכוד וליש עתיד. התיקון נעשה בעוול וצריך לתקן אותו. לעניין העיתוי, ראוי למהר ככל הניתן, שכמה שיותר מהר חברי הכנסת ידעו שאנחנו לא הולכים לנהוג בנקמנות פוליטית כמו בכנסת הקודמת, אלא בצדק. זה נותן מסר של תחילת דרך לכנסת חדשה".
השר מאיר כהן: "החוק של הפיצול מעמיד דילמה גדולה מאוד, האם בכלל אנחנו יכולים להצביע על פיצול של סיעות. דווקא כשיש ממשלה גדולה ורחבה, החוק הזה מיותר, צר לי על החולשה שמשדר ראש הממשלה".
עו"ד ארבל אסטרחן, יועמ"ש הוועדה המסדרת, הציגה את השתלשלות השינויים בחוק, וציינה כי: "התיקון הזה מגיע בעקבות תיקון שנחקק בכנסת הקודמת וביקש להקל על התפלגות, לכאורה התיקון כעת קל יותר מהתיקון בכנסת הקודמת, כי הוא מקל על שמירה על היציבות, כדי לשמור על הרכב הסיעות. אבל כמו בתיקון אז, מתעוררת השאלה של התחולה המידית, יכולה להיות בעיתיות בעניין הזה, כשיודעים על איזה סיעות זה יכול לחול".
לצד כך ציינה כי בדיון בג"ץ בעתירה שהוגשה בעקבות התיקון הקודם, ציין בית המשפט כי הדבר מעורר קושי כאמור, אבל לא כדי התערבות, אך הדגישה כי בעקבות ההערות נמשכה העתירה, ולכן לא קיים פסק דין בעניין.
מספר חברי כנסת תקפו את הצעת החוק, הן לגופה והן לעניין תזמון החקיקה, בטרם הוקמה הממשלה.
שר הבינוי והשיכון, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו סבורים שאין מקום לקדם את הצעת החוק הזו, בטח לא בתקופה הזו. הייתי מבקש לא לשבור את המסורת שבין כינון הכנסת לממשלה, שלא מחוקקים אלא חוקים המצריכים את כינון הממשלה, אחרת ייפתח פה פרץ שיהיה להרבה חוקים אחרים בכנסות הבאות. יש פה פתיחת תקדים שאף אחד מאתנו לא יודע איפה זה יפגוש אותו בפעם הבאה.
"הבעיה שמחוקקים בעת הזו, היא שהרבה פעמים יש אי-בהירות בעת הזו, ובמצב כזה יכולות להיווצר קואליציות אד-הוק, למשל מפלגות גדולות שילכו על ראש של מפלגות קטנות. כשאין קואליציה ואין הגנה, יכולות מפלגות גדולות לשנות את אחוז החסימה ושחצי מהמפלגות לא יכנסו לכנסת הבאה, אחרי הקמת קואליציה, המפלגות הקטנות מגנות על עצמן בהסכמים קואליציוניים. לצד כך, ועדת הכספים מעולם לא עסקה בענייני הכנסת".
"במצב רגיל באמת תיקון לחוק הכנסת לא יגיע לוועדת הכספים, אבל אנחנו בסיטואציה מיוחדת בה אין ועדת חוקה ואין ועדת כנסת, אבל לא ניתן לומר שהכנסת לא רשאית לחוקק. אז ניתן להקים ועדות או לחוקק בוועדה קיימת. הוועדה מוסמכת לחוקק גם עניינים שלא בסמכותה, גם בתקופה רגילה".
שרת החינוך, ח"כ יפעת שאשא ביטון: "החוק הזה הוא תוצאה של הפרנויה של נתניהו, הוא הפך בן ערובה של השותפים שלו, וחברי הכנסת הפכו בני ערובה שלו. הוא יודע שזה יתפרק, כי חלק מחברי הכנסת יראו שלא נשאר להם כלום, והם יערקו לו. לכן הוא מחוקק את זה לפני שקמה ממשלה, כדי למנוע את פירוק מה שהוא מנסה להקים פה. זו עונת ההישרדות. גם בעניין דרעי, אנחנו מורידים את הרף של המוסר הדרוש כדי להיות שר בישראל, והכול בגלל ההישרדות האישית של נתניהו. הלחץ הוא ששולט כאן, איך אמר פעם נתניהו, 'אתם מפחדים', לכן אתם מעמידים את הכנסת לפני הקמת ממשלה, כדי לחוקק את החוקים הפרסונליים האלה".

תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
+התחדשה פגישת המו"מ הקואליציוני מול יהדות התורה
22:00 14/12/22  |  עידן יוסף

בלשכת נתניהו החלה פגישת צוות המו״מ של הליכוד נתניהו ועו״ד ראבילו עם נציגי יהדות התורה: גולדקנופ, פרוש, מקלב ובבצ׳יק על נוסחאות אחרונות בנושאים שבמחלוקת (קול ברמה).

+בן-גביר לא פוסל ריכוך של החוק שיכפיף את המפכ"ל
21:49 14/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע הדיון עם בר לב ושבתאי - יו"ר עוצמה יהודית במסר חריף ליועצת המשפטית לממשלה  ▪  לשכת היועמ"ש: לא הייתה הכרעה של מנדלבליט, אלא הסכמה בין בר לב לשבתאי

שבתאי ובן-גביר בדיון בוועדה המיוחדת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יהדות התורה באולטימטום להשוואת תקציבי החינוך
18:41 14/12/22  |  עידן יוסף

ביהדות התורה הציבו אולטימטום כי לא ייכנסו לממשלה בלי השוואת תקציבי החינוך החרדי לחינוך הממלכתי. כעת מסתמן על דחייה של המהלך עד לאחר הקמת הממשלה (מקור ראשון).
בכיר בסיעה מסר בתגובה: ״אין דחייה לנושא תקציב החינוך. הכל יסוכם במו״מ הקואליציוני לפני שייחתם. כל השאר ספינים״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשנחקק חוק התפלגות סיעה הוא עורר קושי בבג"ץ"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
"חוק בן-גביר" אושר ברוב 61    השר המיועד: "היו שרים כמו עמר בר לב שעשו את הדברים במחשכים אבל דרך המלך היא לקבוע את מדיניות המשרד"    השר בר לב: "מדובר בהפיכה של ממש. החוק הזה יהפוך את מדינת ישראל למדינת משטרה"
עידן יוסף
נעשה ניסיון לקדם חקיקה שתמנע נסיעת כלי רכב פרטיים בשכונות דתיות בשבת    סוכם על תוספת תקציב לחינוך החרדי, הסדרת ההפרגה המגדרית בכותל המערבי וסגירת אבו כביר בשבת
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה המיועד: "מאיפה שואבת היועצת המשפטית לממשלה את הסמכות להגיד שלא תוכל להגן על חוק שעבר בכנסת?"    ח"כ טלי גוטליב: "צריך להעביר אותה מתפקידה"    ח"כ צביקה פוגל: "לא נבקש להחליף את היועצת המשפטית ללא הסכמה"    ח"כ בן-גביר: "היא אפשרה לממשלת המעבר לעשות דברים שלא אמורים לקרות"
עידן יוסף
מירי רגב מתעקשת על תיק התחבורה    תיתכן רוטציה בתיק החוץ    רון דרמן עשוי להתמנות כשר המל"ל    גוברים סיכוייו של אופיר אקוניס להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת    הליכוד דוחה את הרפורמות המשפטיות לכנס הקיץ
עידן יוסף
טוענת כי אין מקום להשוואה לאחריות שר הביטחון על הצבא    בן-גביר: "מתקשה להבין איך היועמ"שית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il