X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ינאי, ברלינר וקרליץ. יהיה די זמן [צילום: לע"מ]
ועדת מירון דחתה לפברואר את תחילת שמיעת 18 המוזהרים
תכננה להתחיל את הדיונים ב-1.1.23, בעוד חלק מן המוזהרים ביקשו לדחותם לאמצע אפריל תקיים 16 דיונים עד חודש מאי, לעומת הכוונה המקורית לקיים שניים בשבוע

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון תתחיל באמצע חודש פברואר לשמוע את 18 האישים להם שלחה מכתבי אזהרה ואת העדים מטעמם. כך הודיעו (19.12.22) השופטת בדימוס דבורה ברלינר, הרב מרדכי קרליץ ואלוף (מיל') שלמה ינאי. הם נענו חלקית לבקשה לדחות את תחילת שלב זה בעבודתה, אשר נקבע במקור ל-1.1.23. חלק מן המוזהרים ביקשו לדחות אותו לאמצע חודש אפריל, לאחר חג הפסח, בנימוק שנדרש להם ולעורכי דינם זמן להתארגן לנוכח ההיקף הגדול של החומר בו מדובר.
בראש המוזהרים עומדים: ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שהיה ראש הממשלה בעת האסון לפני שנתיים; השר לביטחון פנים לשעבר ומי שעשוי להתמנות לשר בכיר או ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה; השר לשירותי דת לשעבר, יעקב אביטן, המיועד לחזור למשרד זה; מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי; ומי שהיה מפקד מחוז צפון, ניצב בדימוס שמעון לביא.
יתר המוזהרים הם: תת-ניצב שלום אביטן, שהיה מפקד מרחב העמקים; תת-ניצב מוריס חן, שהיה ראש חטיבת רישוי ואבטחה; סגן-ניצב יוסף מנצור, מפקד משטרת נוף הגליל; רב-פקד שמואל פיאמנטה, ראש ענף אבטחה ורישוי במחוז צפון; פקד אסף שייך, קצין מודיעין ובילוש במשטרת נוף הגליל; עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל; עודד פלוס, שהיה מנכ"ל המשרד לשירותי דת; הרב יוסף שוינגר, מנהל המרכז למקומות הקדושים; הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה ורב המקומות הקדושים; עאמר חליליה, מהנדס הבטיחות של הילולת תשפ"א; ראובן בן-גל, מנהל האבטחה הראשי של ההילולה; שמעון מלכה, מנהל אבטחה בהילולה; ומאיר קרליבך, מנהל עמותת הכנסת אורחים.
חברי הוועדה אומרים, כי יש הבדל בין עבודתה של ועדת חקירה ממלכתית לבין הליך פלילי. "למוזהרים עומדת כמובן זכות הטיעון בפני הוועדה והזכויות הנלוות לכך, כפי שנקבעו בחוק. השמירה על זכויות אלה ניצבת לנגד עינינו ואנחנו מייחסים לה חשיבות רבה. איננו רואים סתירה בין מימוש זכויותיהם של המוזהרים לבין קידום מהיר ויעיל של ההליך. נציין, כי גם למוזהרים עצמם אינטרס שההליך ימוצה מהר ככל הניתן ובירור עניינם יגיע לכדי סיום".
ברלינר, הרב קרליץ וינאי מוסיפים: "אכן, החומר שנאסף על-ידי הוועדה במהלך עבודתה הוא רב, ואיננו מקלים ראש במשאבים הנדרשים מעורכי הדין לצורך לימוד שלו. עם זאת, אנו סבורים כי מצויים בידי באי-כוחם של המוזהרים כלים מספיקים לאיתור החומרים המשמעותיים עבורם בתוך כלל החומר. הודעות האזהרה ששלחה הוועדה ברורות וממוקדות, והן שמגדירות לכל מוזהר מפני מה עליו להתגונן. החומרים שאספה הוועדה הועברו למוזהרים במדיה דיגיטלית והם מסודרים בתיקיות ששמן מעיד בדרך כלל על הכלול בהן. בנוסף, חלק ניכר מהחומר קוטלג והועבר למוזהרים בצירוף טבלאות המהוות כלי עזר להתמצאות בו".
הוועדה הנחתה את המוזהרים להודיע לה עד 19.1.23 האם ברצונם להתייצב בעצמם בפניה או באמצעות עורכי דין, האם יזמנו עדים ומיהם ומה הקשר שלהם לחקירה. הוועדה גם הסכימה לרווח את הדיונים, כך שעד חודש מאי יתקיימו בסך-הכל 16 דיונים - ולא שניים בכל שבוע כפי שתכננה תחילה.

תאריך:  19/12/2022   |   עודכן:  04/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת מירון דחתה לפברואר את תחילת שמיעת 18 המוזהרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
עידן יוסף
כשתי יממות בלבד אחרי האסון הגדול, נפגשו בכירי המשטרה, בראשות המפכ"ל, ודנו בניסיון לגלגל אחריות ולסכל את חקירת מח"ש    הסמפכ"ל הציע לנסות לקשור לעניין גם את ראש הממשלה נתניהו: "ישנם חומרים בלשכת ראש הממשלה שיש לאסוף"
איתמר לוין
בראש המוזהרים: נתניהו, אוחנה, שבתאי ולביא    18 המוזהרים התבקשו להודיע בתוך שבועיים האם יעידו בעצמם והאם הם מבקשים לזמן עדים מטעמם
איתמר לוין
ממליצה לממשלה לווסת את הנוכחות בהר באמצעות ניהול התחבורה אליו, לסלול דרכי גישה ולהרחיב את השטח בו מתקיימת ההילולה
איציק וולף
קידומם של שני קצינים בכירים במשטרת ישראל שהעידו בפני ועדת מירון והציגו תמונה לא מחמיאה של המשטרה ושל העומד בראשה עוכב בסבב המינויים האחרון    לפחות אחד מהם פנה לשר לבט"פ
רון בריימן
מה שחשוב בחקירת כשל/אסון בכל תחום שהוא הוא מניעת הישנותו של הכשל. הדברים נכונים לגבי אסון מירון ("רק" 45 קורבנות), לגבי אסון אוסלו (אלפי קורבנות, ועוד היד נטויה), לגבי אסון (חלילה אם יתרחש) באומן שבאוקראינה, לגבי אסון המוני בהר-הבית (חלילה אם יתרחש, מאפיינים דומים למירון, אירוע דתי עם מאות אלפי מאמינים דחוסים בשטח מצומצם, אבל עם משמעויות אדירות בכל היבט שהוא)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il