משרד האוצר טוען כי אין מנוס מסגירה המונית של סניפי דואר גם במחיר של פגיעה בקשישים ובאנשים עם מוגבלות, אשר נאלצים לטרוח וללכת לסניף מרוחק. זה לא מונע ממנו, במקביל, לאשר לרשות המיסים להתקשר עם חברת שליחויות בנימוק שהדבר נעשה "לאור סגירתם של סניפי דואר".
אנו חושפים ב-News1 כי בעוד שהשכבות החלשות נפגעות בשירותי הדואר הבסיסיים המסופקים להן, מי שאותן אותן גזירות פוסחות עליהם הם עובדיו של משרד האוצר המועסקים ברשות המיסים. התקשרות חדשה שאישר החשב הכללי באוצר חוסכת להם את הטרחה להגיע לסניף דואר מרוחק יותר, ומאפשרת להם להשתמש בשירותי שליחויות.
תמוהה שבעתיים ההחלטה לבחור בחברת דואר ישראל לביצוע שליחויות אלה. זו אותה חברת דואר ישראל, אשר סגרה עשרות סניפי דואר בשנה האחרונה, תספק לרשות המיסים את שירותי השליחים, תמורת תשלום נוסף כמובן - 39,750 שקלים.
אם אין די בכך, אנו חושפים בנוסף, כי ההתקשרות של משרד האוצר עם חברת הדואר, לצורך אספקת שירות השליחים כאמור, התבצעה ללא מכרז וזאת חרף העובדה שתחום השליחויות פתוח לתחרות ומאות חברות פועלות בתחום.
האירוע החל כאשר פקידה ברשות המיסים ברמלה ביקשה לבצע שליחויות דואר לאחר שהסניף הסמוך נסגר. הממונה עליה פנתה לשלושה ספקים בלבד להצעת מחיר, וההצעה היחידה הגיעה מדואר ישראל. סגן החשב הכללי אישר את ההתקשרות ובהמשך התברר כי הרשות תצטרך שירותי שליחים גם בטבריה ובמקומות נוספים שבהם נסגרו סניפי דואר.
במשרד האוצר מסרבים להגיב.
מרשות המיסים נמסר בתגובה: "על-מנת לספק לציבור שירות יעיל, רשות המיסים חייבת לשמור על יכולת לתקשר עם לקוחותיה דרך הדואר ברמה יומיומית. בשנה האחרונה, לאור סגירתם של סניפי דואר במסגרת תוכנית ההבראה, רשות המיסים התקשרה עם חברת הדואר כספק של שירותי שליחויות בשני מקרים, בהתקשרות מוגבלת בזמן ובמקום ובסכומים נמוכים. בשני המקרים נעשתה ההתקשרות על-פי כללי ההתקשרות בחוק חובת המכרזים ובאישור החשב הכללי במשרד האוצר. התקשרות שלישית נמצאת בבחינה בימים אלה וטרם הוחלט סופית כיצד תתבצע".
אז בפעם הבאה שפקידי האוצר יסבירו לכם שאין מנוס אלא לסגור סניפי דואר רבים ולפגוע באוכלוסייה החלשה ביותר, זיכרו שלעצמם הם אישרו שירות שליחים כ'פיצוי' על סניפי הדואר שנסגרו בקרבתם.