X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפי לרבבות שיגיעו להלוויית רבם [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
עשרות אלפים מסע הלוויתו של הרב חיים דרוקמן
הובא למנוחות בבית העלמין משואות יצחק שבדרום בכירים במערכת הפוליטית הגיעו להלוויה בהם: נשיא המדינה יצחק הרצוג, רה"מ המיועד נתניהו, רה"מ לשעבר בנט, שר הביטחון גנץ הנשיא הרצוג ספד: "פגשת את כולם ואהבת את כולם", נתניהו: "דרוקמן היה איש של אחדות"

עשרות אלפים הגיעו למרכז שפירא, משם החל מסע הלוויה של הרב חיים מאיר דרוקמן שנפטר אמש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכירים במערכת הפוליטית הגיעו להלוויה בהם: נשיא המדינה יצחק הרצוג, רה"מ המיועד נתניהו, רה"מ לשעבר בנט, שר הביטחון גנץ, יו"ר הכסנת יריב לוין. משטרת ישראל נערכה כבר משעות הבוקר באמצעות חסימת כבישים באזור כבר מהשעה 7:30 בבוקר.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב: "כנשיא מדינת ישראל, ובשם העם בישראל, אני עומד כאן היום בענווה, לפני מיטתך, הרב דרוקמן, לפני מיטתו של מי שכל כולו, אהבה ואמונה. אהבת עם ישראל, אהבת ארץ ישראל, אהבת תורת ישראל, יקדו בליבך. ולצידם האמונה העמוקה בגאולת ישראל, בתחיית עם ישראל בארצו, ובחובה שלנו, של כולנו, להיות שותפים לתהליך הקוממיות של עם ישראל – להיות שותפים בבניינה של מדינת ישראל. חייך מלאי העשייה, היו טעונים בתודעת שליחות, במודעות נדירה לכובד האחריות לגודל המשימה והשעה, ובנכונות לומר, כדברי ישעיהו הנביא: "הִנְנִי שְׁלָחֵנִי".
בכל רגע ורגע בחייך, נשאת על כתפיך השחות את עול הנהגת הציבור, ומסרת את נפשך וכוחותיך למען כלל ישראל. תמיד קשוב, תמיד פנוי, תמיד מטה אוזן. כולם היו בניך. כולם היו תלמידיך. את כולם קיבלת, בתשומת הלב, בסבר פנים יפות, בעיניים מאירות. נפגשנו בפעם האחרונה – כמה סמלי – במעמד "הַקְהֵל" בכותל המערבי. ראיתיך הולך בכבדות ובנחישות, ונזכרתי בעשרות רבות של פגישות בין משפחותינו ובינינו אנו; בשיחות עמוקות וממלאות בהשראה, בחדרך, מוקפים בספרי הקודש, ומדברים על עם ישראל, על אהבת ישראל, על מדינת ישראל, על האתגרים, על ההזדמנויות.
למדתי ממך לא מעט, מתפיסותיך המורכבות, הפתוחות – יותר מן הנתפס – המכילות, המבינות, הרגישות, שלעתים צר לי שלא כל הציבור הכירן לעומק. למדתי מהאופן בו אהבת כל יהודי באשר הוא – מגדולי ישראל ומנהיגים דגולים, ועד גרי צדק שביקשו להסתופף בצל השכינה ושפעלת בכל כוחך שקבלתם לעמנו תעשה באהבה וברגישות; מהעם היושב בציון ועד אחרון יהודי התפוצות, ולא משנה מאיזו קבוצה הוא בעם ישראל. פגשת את כולם. אהבת את כולם.
למדתי, למדנו כולנו – מתפיסתך את כלל נרותיה של החנוכיה היהודית כ"נר אחד" – נר של חנוכה, כדברי הרב קוק זצ"ל. ממרכז שפירא יצאה תורה, העמדת אלפי תלמידים באזור המופלא הזה, ואתה - חיית את התורה אותה למדת ולמדת".
ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר: "הרב חיים דרוקמן היה אוהב תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. הוא היה ידיד אישי אהוב, שהיה קרוב מאוד לליבי. בן 12 היה הרב דרוקמן כשכף רגלו דרכה לראשונה על אדמת הארץ ובן 90 נטמן הרב באדמת המולדת. בין לבין נרקמה מסכת חיים עשירה של הגשמה חלוצית, שליחות למען הכלל, והליכה כעמוד אש בראש המחנה הציוני-דתי. הרב דרוקמן השקיע את נשמתו בכל תלמיד, בכל חניך, בישיבה, בתנועת בני עקיבא, בפנימייה הצבאית, בהתיישבות. הרב דרוקמן לא נרתע ממאבקים על נושאים שהם בנפש האומה - שלמות הארץ, ערכים לאומיים, חינוך לזהות יהודית, מיגור הטרור והבטחת עוצמתו של צה״ל.
נתניהו הוסיף: "הרב דרוקמן היה איש של אחדות. כשהשמיע את נאום הבכורה שלו בכנסת לפני 38 שנים, הוא אמר: "הָאַחְדוּת הִיא הַנֶשֶׁק הַסוֹדִי שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל בַּמַצָבִים הַקָשִׁים בְּיוֹתֵר. לֵךְ כְּנוֹס אֶת כֹּל הַיְהוּדִים". ברור שאי אפשר להסכים על הכל בישראל, אבל כמוהו אני מחזיק בדעה שאפשר ושצריך לגבש הסכמות רחבות סביב נושאים עקרוניים רבים שנמצאים בליבת קיומנו הלאומי"..
הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ספד לרב דרוקמן: "הרב אהב את בורא עולם, אהב כל אות בתורת ישראל, כל נפש בעם ישראל וכל רגב ממדינת ישראל. הוא היה מאושר על הזכות הגדולה לחנך דורות במדינת ישראל".
עומסי תנועה כבדים
במשטרה ציינו כי צפויים עומסי תנועה באזור משואות יצחק, וביקשו מהנהגים להימנע מלהגיע לאזור. משעות הבוקר נחסמו הכבישים:
  • כביש 3 בין צומת הודיה לצומת באר טוביה.
  • כביש 232 יחסם לכיוון דרום, בין צומת אשכולות לצומת הודיה.
  • כביש 232 יחסם לכיוון צפון מצומת גבעתי לצומת הודיה.
  • כביש 3612 - התנועה תתאפשר לכיוון צפון בלבד ובאמצעות היסעים מאורגנים.
  • הכניסה לכביש 3 תתאפשר אך ורק לאוטובוסים מאורגנים או תושבי האזור בהצגת תעודה מזהה.
  • הכניסה לנגבה תתאפשר מהכניסה הדרומית בלבד בכביש 35, ולתושבי המקום בלבד בהצגת תעודה מזהה.
המשפחה ביקשה מהציבור להעדיף הגעה ללוויה, באמצעות היסעים מאורגנים. אנא הקפידו על קיום הנחיות המשטרה כדי לשמור על כבוד האירוע, הסדר הציבורי ושמירה על חיי אדם.
עם סיום ההספדים, הציבור מתבקש להישאר במתחם ההספדים ממנו ניתן יהיה לצפות במסע הלוויה והקבורה שישודרו על גבי מסכים. בשל מגבלת מקום בבית העלמין משואות יצחק, הקבורה תתקיים במעמד המשפחה והמכרים בלבד.
לציבור משתמשי הדרך מומלץ להיעזר באפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל.

תאריך:  26/12/2022   |   עודכן:  26/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות אלפים מסע הלוויתו של הרב חיים דרוקמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוצאת בחריפות חסרת תקדים נגד המתקפות על אנשיה וחוקרי המשטרה    בלא לציין זאת, הכוונה במיוחד למתקפות סביב משפט נתניהו שהגיעו לשיאם בדברי בנו
איציק וולף
איציק וולף
זקן רבני הציונות הדתית הלך לעולמו בגיל 90 לאחר שחלה בקורונה    בית החולים הדסה הודיע על מותו    הלוויתו תצא ממרכז שפירא מחר ב12:00 ותסתיים בבית העלמין במשואות יצחק
איתמר לוין
איתמר לוין
סומנט קאפור טוען שסוכנויות אורינט ללויד ומעוז חייבו את כרטיס האשראי שלו על טיסות שלא הזמין    הסוכנויות: שמו רשום כמי שהשתמש בכרטיסי הטיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il