X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אביב כוכבי, בני גנץ, יואב גלנט, אמיר אשל, אלון שוסטר [צילום: אריאל חרמוני]
האיום העיקרי: לפי גלנט - אירן, לפי גנץ - החוסן החברתי
השר יואב גלנט: "מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר לבלימת מאמץ הגרעין האירני" ח"כ בני גנץ: "חתמנו על למעלה ממאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות כולל מדינות האזור"

שר הביטחון, יואב גלנט, נכנס (יום א׳, 1.1.22) לתפקידו, בטקס רשמי, בקריה בתל אביב. גלנט התקבל על-ידי משמר כבוד של חיילי צה"ל כשהוא מלווה על-ידי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי ומנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל.
בנאום הכניסה למשרד הביטחון, אמר גלנט: "האיום הראשון והעיקרי על מדינת ישראל הוא חתירתה של אירן ליכולת גרעינית צבאית, המלווה בהצהרות חוזרות בדבר שאיפתה להשמיד את מדינת ישראל. איום הטילים רחב ההיקף בפניו אנו ניצבים ולצידו הטרור הפלשתיני מהווים אף הם אתגר משמעותי ומורכב.
"למאמץ הגרעיני שמובילה אירן, לרקטה הנורית משטח רצועת עזה ולירי על כוחות צה"ל בג'נין יש מטרה משותפת: לרפות את ידינו, לזרוע בנו פחד, לראות בחורבננו. מטרה זאת לא תצלח. מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר לבלימת מאמץ הגרעין האירני, כנגד הטרור על כל תצורותיו ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית, נילחם בטרור ללא פשרות. עוצמתו ויכולתו של צבא ההגנה לישראל המשולבות ביכולותיהם של כלל גופי הביטחון, הן פוליסת הביטוח של ישראל״.

שר הביטחון היוצא, ח"כ בני גנץ, אמר בנאום הפרידה: "בשנתיים וחצי האחרונות שמרנו והרחבנו את העליונות הביטחונית של ישראל באזור, תוך העמקה של השותפות עם ארצות הברית, והבטחת ההצטיידות של צה"ל עשרות שנים קדימה. הנחנו יסודות לארכיטקטורה אזורית במזרח התיכון, והעמקנו את הקשרים עם ירדן ומצרים. חתמנו על למעלה ממאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות כולל מדינות האזור. האתגר האדיר ביותר שעומד למבחן הוא חוסננו כחברה. לצערי, לא הצלחתי להביא לקו הגמר מתווה שירות חדש, שיתאים ל-75 השנים הבאות. בלי שינוי במודל השירות ועם חוק גיוס שיכשיר השתמטות המונית - עתידנו הביטחוני לוט בערפל, ואני חרד לעתידו של צה"ל כצבא העם ולביטחון ישראל.
"אני חרד גם מפני הפיצול בעם שמשליך וחודר לתוך צה"ל. אם לא נהיה מאוחדים - נהיה חלשים, לא משנה כמה מטוסי תדלוק נרכוש וכמה מיירטים נייצר. הקיצוניות והפגיעה בחוסן הישראלי מכרסמות ביסודותנו. למערכת הביטחון תפקיד חשוב בהמשך הפעילות לחיזוק כל חלקי החברה הישראלית, ובשמירה על ערכי צה"ל גם ובעיקר כשהם נמצאים תחת מתקפה".
בטקס השתתפו חברי פורום מטכ"ל, הנהלת משרד הביטחון, ראשי מערכת הביטחון ובכירים נוספים. בטקס נפרדה מערכת הביטחון משר הביטחון היוצא, בני גנץ.

תאריך:  01/01/2023   |   עודכן:  01/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביב כוכבי  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אמיר אשל  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דמיטרי מדבדב  חיים כץ / Haim Katz  חסן רוחאני  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מחמוד אחמדינג'אד  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עלי חמנאי  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיום העיקרי: לפי גלנט - אירן, לפי גנץ - החוסן החברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ד"ר רז צימט
הדיכוי האכזרי של ההפגנות מקטין אותן משמעותית, אך המשטר מצוי במבוכה: הוא לא יכול להתעלם מהן וגם אינו מוכן לעשות ויתורים
יוני בן-מנחם
המוסד הישראלי מזהה שינוי בהנהגה האירנית אשר לראשונה היא מגלה דאגה רבה "ממחאת החיג'אב" במדינה ומהאפשרות שהיא תביא לשינוי המשטר. גורמי מודיעין במערב מעריכים כי המשטר יגביר את קצב ההוצאות להורג של המפגינים בניסיון לדכא את המחאה, לכן חשוב לדבריהם להגביר את הלחץ הבינלאומי על אירן
עידן יוסף
נשיא רוסיה בירך את נתניהו על נצחונו בבחירות    השניים שוחחו על המלחמה באוקראינה ועל התחמשות אירן ונסיונותיה להתבסס בגבול הצפוני
יורם שוייצר, ענת שפירא, סימה שיין
   יעדים ישראלים ויהודיים מצויים על הכוונת - ולא רק הם
   זוהי הזדמנות לישראל להבהיר לעולם מהי הסכנה שאירן מציבה בפניו
עידן יוסף
אתמול אישר הרמטכ"ל כי בתקיפה שכוונה לעבר שיירת משאיות נפט הותקפה משאית אחת ובה אמצעי לחימה שניסו האירנים להבריח לסוריה וללבנון    גורמים במערכת הביטחון: "חשיפה כזו עלולה לגרום לאירנים ל'מוטיבציית יתר' לנקום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il