X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השכר נשחק וצפוי להישחק עוד באינפלציה הגואה [צילום: איתמר לוין]
מרצי האוניברסיטאות הכריזו על סכסוך עבודה
טוענים כי ועד ראשי האוניברסיטאות עושה יד אחת עם הממונה על השכר בטרפוד משא-ומתן בתום לב מרצי אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת בן-גוריון דורשים להשוות תנאי הפרישה לאלו של עמיתיהם מתל אביב ומהעברית הכוללים זכות פרישה בגיל 70

חכרי הסגל האקדמי באוניברסיטאות בישראל הכריזו על סכסוך עבודה, כצעד ראשון לקראת אפשרות לנקיטת צעדים ארגוניים. זאת, במסגרת המאבק שלהם לעידכון הסכמי השכר באופן שייתן מענה לשחיקת שכר המרצים.
ל-News1 נודע כי בין הדרישות שמעלים חברי הסגל האקדמי באוניברסיטאות בר-אילן ובן גוריון - הדרישה להשוואת תנאי הפנסיה שלהם וגיל הפרישה לפנסיה לתנאי הפנסיה הנהוגים באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית בירושלים. על-פי הסכם שהושג בשנת 2018, זכאים חברי סגל חדשים בתל אביב ובעברית לפרישה בגיל 70 ולא בבני הפנסיה הנהוגים במשק כולו - 62 עד 65 לנשים, ו-67 לגברים.
פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, הודיעה (יום ב', 2.1.23) לחברי הסגל האקדמי על סכסוך העבודה. לדבריה, תוקפו של הסכם השכר עם חברי הסגל האקדמי כבר אינו בתוקף שלוש שנים - מ-31 בדצמבר 2019. עוד ציינה כי השכר נשחק בתקופה זו באופן משמעותי בהשוואה למגזרים אחרים במשק הישראלי, ובאופן כללי.
שכרם של המרצים עלה ב-2.2% בין השנים 2014 ל-2019 בעוד השכר הממוצע במשק עלה ב-15.04% ושכר עובדי המדינה עלה ב-13.2%. לדברי פרופ' זעירא, לשחיקה בשכר יש להוסיף את האינפלציה הגבוהה בשנה החולפת ואת הציפיות האינפלציוניות לשנה הקרובה.
לטענתה, ועד ראשי האוניברסיטאות עושים יד אחד עם הממונה על השכר באוצר ומסרבים לנהל עם אנשי הסגל האקדמי משא-ומתן בתום לב על עידכון השכר. זאת, תוך שהם דורשים להחיל מודלים דיפרנציאליים להעסקה, הכוללים חוזים אישיים על בסיס תחומי דעת.
"עד כה נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות עם ועד ראשי האוניברסיטאות על עידכון השכר שנשחק. ללא הועיל. ההתנהלות של ור"ה לא הותירה בידנו ברירה והיום הכריזו הארגונים החברים במועצה המתאמת על סכסוך עבודה. בהמשך לכך, וכפוף להתקדמות במו"מ על הסכם השכר, ננקוט צעדים ארגוניים שיחריפו בהדרגה עד לשביתה כללית", כתבה.

תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרצי האוניברסיטאות הכריזו על סכסוך עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר התקשורת קרעי סיכם עם ראשי המפלגות החרדיות על ביטול רפורמת הקומה הכשרה    עם זאת, פרריסת תדרי דור 4 ודור 5 תתבצע ללא שינוי    תוארך בחצי שנה האפשרות לרכישת קווים חדשים בדור 2 ודור 3
עידן יוסף
אייל זמיר ייכנס לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ״ל היוצא אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה
עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה    ראש האופוזיציה: "ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית, עכשיו יש"    השר קיש: "זו הסתה נגד חרדים. קשה למצוא ביטוי לכך"
עידן יוסף
שר האוצר: "כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית ויסודית כדי להביא בסופו של דבר לתוצאות שכולנו מיחלים להן"    "לאחר שתסתיים עבודת המטה נציג את תוכנית הפעולה לציבור"
איתמר לוין
הריבית הועלתה בפעם השביעית ברציפות והגיעה לרמתה הגבוהה ביותר מאז 2008    המטרה: לבלום את האינפלציה, שהגיעה לשיעור שנתי של 5.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il